Tips bij groeipijn?

Mijn dochterje van 3 jaar heeft regelmatig erg last van haar benen als zij slaapt. Ze wordt huilend wakker en krult zich helemaal op in bed waarbij ze aangeeft dat haar benen zo’n pijn doen! Ik vermoed dus groeipijn! Gisteravond vroeg ze me om een pleister! Heeft iemand tips om haar pijn een beetje te verlichten? Ik wrijf nu stevig en daar wordt ze wel rustig van. Wellicht is er een bepaalde creme voor haar spiertjes? Compressen koud / warm ken ik maar niet echt praktisch voor s avonds/ s nachts! Alvast dank.

Een warm bad helpt heel goed, maar dat is niet echt practisch voor in de nacht.
Ik masseer de beentjes ook altijd heel stevig en dat helpt goed.

Misschien een of twee warme kruiken onder het dekbed bij de beentjes?

Succes, het is echt vervelend voor de kindjes!

ik kende het niet maar oef sinds vannacht wel, het gegil van lex ging door merg en been en ik kreeg hem niet meer stil, dus als iemand de gouden tip heeft , die hoor ik ook graag!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hier mag PCM voor gegeven worden he dames! en idd masseren van boven naar beneden wrijven en weer terug…etc…etc…etc… zonder je handen los te maken van de huid. je kunt hiervoor massage olie gebruiken die warm wordt, is te koop bij de drogist. daarna een kruikje ertegenaan leggen, want als je de beentjes (of waar dan ook) masseert dan worden de spieren warm, als je er vervolgens geen warmte tegenaanlegt koelt het te snel af en begint de kermis weer opnieuw

oh enne Een koude doek met water en citroensap op de pijnlijke plekken leggen wil ook nog wel is helpen, en rek en strek oefeningen doen ook! dit zorgt namelijk voor een betere doorbloeding waardoor pijn kan afnemen

Gewijzigd door - MamavanRico op 26 Jul 2011 10:34:21

Gewijzigd door - MamavanRico op 26 Jul 2011 10:34:47

indd paracetamol, en masseren, meer kun je niet Bij Madelon heeft het met tussenpozes geduurt tot ze en jaar of 12 was en uitgegroeid.

Liefs Michelle

Aloe vera heat lotion:
http://www.winkelplein.nl/natuurprodukten/default.asp?sid=WbjRBY1Q282cdBTMNnpl6H7lb2Dd3D&page=detail&Id=68531

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier niet alleen 's nachts die groeipijnen,
maar overdag gaat het soms net zo hard.
PCM helpt inderdaad om rust te brengen.

M.