Tips 1ste traktatie KDV


#1

As. donderdag wordt onze stoere kerel alweer 1jr.
Vrijdag wil ik dit vieren op 't KDV, met een lekkernij & kadootje. Hebben jullie leuke originele tips (budget vriendelijk)?

Misschien ook nog leuke tips voor z’n verjaardag thuis voor de visite & kids?

Alvast bedankt!

Lilypie First Birthday tickers


#2

Bij de ikea hebben ze van die leuke vingerpoppetjes (weet niet wat ze kosten), maar dat zou een optie kunnen zijn. Ook hebben ze bij de Hema wel van die uitdeelcadeautjes, maar ik weet niet welke soorten. Wellicht heeft de Action een leuk cadeau (in ieder geval budgetvriendelijk, haha).

Wat betreft een traktatie, schiet me zo niets verantwoords te binnen, mocht ik wat weten, ga ik het nog even posten!


#3

je kunt een nijntje koekje geven met daarbij een uitdeelkado van de Hema idd ofzo. Ook rozijntjes krijgt Colin vaak mee. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook nog geen idee heb.

22-12-2009 colin geboren


#4

Danoontjes als traktatie en die leuk aankleden. Zijn zat voorbeelden te vinden op internet hoe je zo’n danoontje leuk aan kunt kleden.

Groetekes, Sje


#5

Een soepstengel met een ballon of zoiets. Of een doosje rozijntjes met iets leuks.

Groetjes Natasja


#6

Ik heb voor mijn dochter haar eerste verjaardag die vingerpoppetjes van de ikea over een soepstengel gedaan. Ziet er leuk uit!


#7

Ik ben toevallig nu ook op internet aan hetkijken voor ideeen. Mijn zootnje wordt binnen kort 2 en had ook even inspiratie nodig!! Ik ga denk ik voor hem ijsco hoorntjes halen, met daarin van die gekleurde gepofte rijst. en boven op een grote ronde roze of blauwe spek (wat lijkt op een ijsco bol) en een vlaggetje er op met hiep hiep hoera, bo is 2 jaar. Denk alleen niet dat dit geschikt is voor kindjes van 1.
Er zijn echter hele leuke intersites te vinden , met vele leuke suggesties!

Bijv, elmo uit knippen en oogjes plakken etc. de mond er uit knippen, en dan een filter zakje van de koffie in stoppen (lijkt dan op een open mond) en daar kun je van alles in doen, danoontje, nijntje koekje , rozijntjes etc.

liefs woezel


#8

Bedankt voor de tips. Ik was me ook al aan het afvragen wat te doen. Ik ga voor de Danoontjes met een piratenbootje eromheen. www.tante-taart.nl.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers


#9

Bij ons op het KDV zitten alle kindjes bij elkaar, dus tot 4 jaar. Ik heb tot nu toe alleen maar traktaties gekregen waar Colin nog niks aan heeft.
Knutselen zou ik niet zo’n zin in hebben, dus bij mij wordt het toch iets kant en klaar! Op vrijdag zijn er maar 4 kindjes, dus ik laat Colin dan gewoon trakteren…

22-12-2009 colin geboren


#10

Hoihoi,

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en heb dus wel wat ervaring met verschillende traktaties
Bij kindjes die 1 worden is het zeker moeilijk om iets leuks te verzinnen.
Wat mij wel opvalt is dat ouders bij andere kinderen zien dat er groot en ‘origineel’ word uitgepakt; ouders knutselen van alles en kopen dan ook nog een kadootje om mee naar huis te nemen (wat ik een beetje too much vind…).
Wat ik ouders altijd vertel is dat het om het kind gaat; die is jarig omdat hij een kroon op heeft, kaarsjes mag uitblazen en alle kindjes iets mag geven en dan maakt het eigenlijk niet uit wat is
Ouders denken dus dat ze na moeten streven wat ‘de anderen’ ook doen, maar dat vind ik onzin,toch?
Bedenk je maar eens hoeveel kinderen uiteindelijk krijgen; in een groepje zitten al gauw 10 kids per dag, en soms zijn er wel 2 of 3 verjaardagen per week…en dan nog sint, kerst, pasen etc etc…
Al neemt dat niet weg dat je je eigen kindje natuurlijk een leuke verjaardag wilt geven met een traktatie enzo.
Dus leuke traktaties zijn:

  • mandarijntjes als chineesje: parasolletje erin prikken en een gezichtje er op tekenen,
  • de ‘nostalgische’ halve bol met prikkertjes met bijv worstjes, kaasjes, druiven.
  • rozijntjes,
  • lange vingers waarvan een uiteinde in bijv. gekleurde muisjes zijn gedoopt,
  • een soepstengel met dropveter eraan en snoepvisje (als een hengel dus),
  • zelfgemaakte cakejes,
    Hoop dat je hier iets aan hebt!

Liefs, lieke

Lilypie First Birthday tickers


#11

Bedankt voor alle tips!
Ik heb er nog eens over nagedacht en ben het helemaal met Lieke eens. Ik ga wat kleins knutselen, negerzoenen met een gezichtje (met smarties) & lange vingers in boter of chocopasta (verwarmen en verdunnen met melk) dopen en dan in hagelslag. Kadootje doe ik dit jaar nog niet, als hij zelf ook wat ouder is wel nu heeft die er nog niets aan.

nuttige website is:
http://www.party-kids.nl (klik op traktaties)

Lilypie First Birthday tickers


#12

Hier op het kdv geven ze ook altijd een cadeautje (zelfs tot een knutselsetje aan toe) als ze trakteren. Ik doe daar niet aan mee. Vind het flauwekul. Dat is toch eigenlijk de omgekeerde wereld, degene die jarig is geeft cadeautjes weg terwijl hij ze moet krijgen.

Daarom doe ik altijd iets om te trakteren wat ze op kunnen eten en nog een beetje verantwoordelijk is. Zo heb ik bij de eerste verjaardag een soepstengel met boter ingesmeerd en daar bosvruchtenhageltje over gestooit. Een ballon eraan en je hebt een leuke, vrolijke traktatie!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009


#13

ik laat Colin sowieso niks eten dat niet verpakt is, dus bovengenoemde knutselwerkjes gaan bij mij meteen de prullebak in. Ik weet namelijk niet hoe hygienisch die mensen zijn. Echt zonde daarom doe ik wel iets in een verpakking geven.

22-12-2009 colin geboren