Tips? 1e x peuterbed

Vrijdagavond gaan we 1kant van het ledikant eraf halen zodat we dan een peuterbed hebben.

Eliza heeft aardig wat speelgoed op haar kamer staan, moeten we dat weghalen zodat ze niet in de verleiding komt om te spelen?
Hetzelfde bedritueel doen of anders omdat ze nu anders gaat slapen.

Of andere tips?

Het is even nieuw voor ons maar we willen het samen gelijk goed doen!!

Liefs Shirley

Bedritueel zou ik juist hetzelfde laten. Overgang van ledikant naar peuterbed is al indrukwekkend genoeg. Als je het bedritueel ook gaat veranderen is de omschakeling te groot.

Ik zou dat speelgoed niet weghalen. Als je het nu weghaalt en over een tijdje terugzet, is de verleiding er net zo goed alsnog. Ze zal moeten leren dat bedtijd bedtijd is en geen speeltijd.

Groetekes, Sje

Spannend, wij hebben de stap net gemaakt. Ik zou het speelgoed laten staan en het bedritueel niet veranderen, gewoon doen alsof het heel normaal is. Hoe moeilijker jullie gaan doen, hoe gekker zij het zal vinden. Bereid haar wel voor de verandering; leg haar uit wat jullie gaan doen met haar bedje en waarom.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou alles gewoon lekker zo laten. Wel even kijken dat ze geen dingen als sudocreme te pakken kan krijgen. En speelgoed wat snel kapot kan(bv boekjes) heb ik hier ook allemaal op een plek gezet waar Rens niet bij kan.
Ze moeten ook leren dat het niet de bedoeling is dat ze gaan spelen als het bedtijd is dus alles weghalen zou ik niet doen.

groetjes Ramona

Hier heb ik het wel weggehaald. Was geen doen de eerste week
Ze speelt toch nog niet alleen op dr kamertje dus heeft daar ook helemaal geen speelgoed nodig. Als ik boven aan het poetsen ben ofzo dan nemen we wel wat speeltjes van beneden mee.

Bedankt voor de tips!

@ Bakmama: eliza slaapt al een half jaar niet meer in een slaapzak omdat ze haar armen uitwurmde en de slaapzak te strak om haar nek ging zitten.

Vanavond komt de nieuwe kledingkast binnen met sleuteldeuren dus kan ze de kasten niet in en ook niet bij de cremes
Stopcontacten zijn al lang veilig en een trap hebben we niet dus een traphekje is ook niet nodig!
Ook hebben we sloten op de ramen dus ze kan niet in het kozijn klimmen en bungjeejumpen

Ik hoop dat het goed gaat en kunnen we morgen met goede moed beginnen!!

Liefs Shirley

Nou spannend hoor, succes!

Hier dus 2 totaal verschillende ervaringen, bij de jongste was het dus nog een heel gedoe, terwijl het bij de oudste vanzelf ging.
(hmmmm je zou het andersom verwachten bij mijn kids maar ze willen me altijd weer voor gek zetten hahahaha)

Speelgoeed weghalen is nergens voor nodig, Dylano slaapt al 2 maanden in zijn doorgroeibed en heeft nog nooit naar zijn speelgoed getaald als in bed ligt. 'savonds valt hij als een blok in slaap en 's morgens komt hij mama pesten Pakte hij dan maar zijn speelgoed om 6 uur 's morgens.

En speelgoed op de slaapkamer ontkom je bijna niet aan als ze groter worden of je moet een aparte speelkamer hebben, want de kinderen blijven echt niet altijd bij papa en mama spelen hoor zeker niet als er vriendjes en vriendinnetjes komen als ze wat ouder worden, dan willen ze op zichzelf zijn, wat vrij normaal is.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers