Hallootjes,
Die tip had ik inderdaad al moeten hebben na mijn eerste bevalling! Heb paar maanden niet fatsoenlijk kunnen zitten! Hihi! ![]()
Maar ik heb toen de tip gekregen om juist “gewoon” op de hechtingen te gaan zitten. Is even pijnlijk
maar als je eenmaal zit gaat het prima (althans zo heb ik het ervaren). Voordeel van deze tip is dat er een betere doorbloeding plaatsvindt, waardoor de boel (he, wat een rotwoord in deze context eigenlijk) sneller geneest en je dus veel eerder van je pijn af bent dan wanneer je het ontziet.
Die “zwembanden” bestaan overigens ook om wel op te zitten. Kun je als het goed is zo bij de thuiszorgwinkel halen (geen idee hoe duur ze zijn overigens, zal ongetwijfeld duurder zijn dan die speelgoedzwembandjes). Een collega van mij had namelijk haar stuitje gekneusd tijdens haar bevalling en die heeft een aantal maanden overal die speciale zitzwemband mee naar toe gesleept.
Kan me voorstellen namelijk dat die gewone zwembandjes nu niet te koop zijn omdat het seizoen voorbij is, dus als het echt hard nodig is, dan weten de aanstaande bevallers dat er nog een andere plek is waar ze soortgelijke dingen verkopen.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)