Helaas kwam ik er bij de 2e zwangerschap pas achter, dat als je hechtingen hebt na de bevalling, je fantastisch kan zitten op een zwembandje. Gewoon zo`n opblaasbandje voor om je middel normaal ( bij kinderen dan whahahaha ). Haal er wel maar gelijk 2 wat als ie stuk gaat is het echt niet fijn zitten ( zijn niet gemaakt om op te zitten natuurlijk ). Kussensloop erover heen en dan ziet het er ook niet zo debiel uit.
Tip voor Bieb en voor anderen die nog gaan bevalle
Hallootjes,
Die tip had ik inderdaad al moeten hebben na mijn eerste bevalling! Heb paar maanden niet fatsoenlijk kunnen zitten! Hihi!
Maar ik heb toen de tip gekregen om juist “gewoon” op de hechtingen te gaan zitten. Is even pijnlijk maar als je eenmaal zit gaat het prima (althans zo heb ik het ervaren). Voordeel van deze tip is dat er een betere doorbloeding plaatsvindt, waardoor de boel (he, wat een rotwoord in deze context eigenlijk) sneller geneest en je dus veel eerder van je pijn af bent dan wanneer je het ontziet.
Die “zwembanden” bestaan overigens ook om wel op te zitten. Kun je als het goed is zo bij de thuiszorgwinkel halen (geen idee hoe duur ze zijn overigens, zal ongetwijfeld duurder zijn dan die speelgoedzwembandjes). Een collega van mij had namelijk haar stuitje gekneusd tijdens haar bevalling en die heeft een aantal maanden overal die speciale zitzwemband mee naar toe gesleept.
Kan me voorstellen namelijk dat die gewone zwembandjes nu niet te koop zijn omdat het seizoen voorbij is, dus als het echt hard nodig is, dan weten de aanstaande bevallers dat er nog een andere plek is waar ze soortgelijke dingen verkopen.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
Uhmmmmmmm ik mocht het dus juist weer wel. Te veel zitten was zowiezo niet zo heel erg goed. Maf dat daar zoveel verschil in zit.
Ja, vreemd inderdaad die verschillen in advies. Maar ja, zo is dat met consultatiebureau’s ook vind ik. Zelfs hier in de stad zeggen ze niet allemaal hetzelfde.
Zo blijven ze onzekere ouders houden en vooral consultatiebureau’s zijn er toch o.a. voor om mensen van onzekerheid af te helpen.
Mijn reaktie was gisteren: ik ga zo’n zwemband meteen kopen.
De gynaecloog en verpleegkundigen raadde het echter meteen sterk af, om de redenen die hier al genoemd zijn door o.a. Sje.
Maf idd, dat die adviezen zo verschillen…
Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.
Inderdaad wel maf, klinkt logisch alhoewel mijn hechtingen nu sneller genezen waren dan de eerste keer. Helaas, nu moet je dus nog effe wachten voor je weer beter zitten kan. Succes !!!
En weet je hoe je ook wat tegen de zwelling kunt doen? Arnica-druppels. Dat zijn homeopathische druppels die goed werken bij zwellingen en bloeduitstortingen. Mijn verloskundige heeft het me toen geadviseerd.
Aj, ontstekingen, nee daar zit je inderdaad ook niet op te wachten.
Meteen in aansluiting daarop maar een nieuwe tip bij beginnende ontstekingen (werkt ook preventief overigens):
3x per dag een zoutbadje nemen. klein laagje water in je douchecabine of in je ligbad. Flinke handvol keukenzout erin en minuut of 5 lekker zitten. Water moet zo warm zijn dat je het net kunt hebben. Dus zo warm mogelijk.
Daarna heel goed afspoelen anders gaan restjes zout jeuken.