Time-out met zwanger worden

Zoals jullie weten, zijn wij sinds juni aan het proberen om zwanger te worden. Tot nu toe geen resultaat. In het begin vond ik dat heel jammer, maar naarmate het langer duurde, vond ik het minder erg en dacht ik ‘we zien het wel’. Ik genoot gewoon volop van Eva!

Nu zijn wij heel druk bezig met een nieuw huis en ik merk dat dat me best wel opslokt. Er is zoveel te regelen (dat doet mijn vriend), maar ook alle bezichtigingen van je eigen huis en de bezichtigingen die je zelf doet, kosten veel tijd en geven ook wat stress (wordt je huis verkocht? En wat doe je dan als je lang moet wachten tot je zelf je droomhuis vindt etc). Eigenlijk was ik even niet meer zo met een kindje bezig en door de drukte klusten we ook nog eens nauwelijks. Begrijp me niet verkeerd, als ik wél al zwanger was geweest, had ik dat natuurlijk geweldig gevonden en was ik gewoon verhuisd met een dikke buik! En die kinderwens is er natuurlijk ook nog, maar als het nog even duurt, vind ik dat ook goed. Soms voel ik me een beetje…ik weet niet, raar of schuldig ofzo, omdat ik bezig was met zwanger worden en dat nu even minder belangrijk lijkt. Is dat raar?

vriend wil nog steeds graag een tweede, liever vandaag dan morgen, maar ik wilde even een time-out met proberen zeg maar. Ik wil er alleen voor gaan als ik er ook 100% achter kan staan en op dit moment ben ik te druk met de huizenjacht. Ik weet 100% zeker dat ik nog een kindje wil, maar ik heb nog even de tijd, zo voelt het nu. Dus als jullie denken: bij Rainbow duurt het ook lang? Dan weten jullie dat we even een time-out nemen tot we in wat rustiger vaarwater zitten. Misschien dat het klussen dan ook wél vruchten afwerpt, want stress en drukte dragen ook niet echt bij aan zwanger worden! Het zou best kunnen dat het daardoor niet zo snel lukte?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi rainbow, snap je heel goed hoor. Mischien doen jullie er hellemaal niet verkeerd aan om ff een time out in te lassen. Moet je wel zeggen dat wij bij luna langer dan 9 maanden bezig zijn geweest en ik ook dacht van jeetje het zal toch niet, en met mees was het meteen de 1ste keer raak, je weet het toch niet hoe het kan lopen. Toch lieve rainbow… jullie tijd komt ook en loop je vol trots te schommelen met zo’n dikke toeter. Geniet lekker van eva, en wens je alle goeds!

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Ik geef je helemaal gelijk Rainbow. Je weet wat het is nu, gebroken nachten tijd en soms ook stress. Dus je kunt inderdaad in een wat rustiger vaarwater zitten als je die keuze toch hebt, enne wie weet is het meteen raak dan

Groetjes,

Michèle

Helemaal niet raar joh, vind het heel begrijpelijk. Je hebt je wens nog wel, maar door omstandigheden nu even op het 2e plan gezet om er straks weer volop voor te gaan. We wachten het gewoon rustig af!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik begrijp je helemaal Rainbow. Vind het zelfs heel knap dat je die beslissing hebt genomen, want ik weet hoe graag je zwanger wilt worden. Als je die wens eenmaal hebt, dan is het moelijk die opzij te zetten. Hoeveel zouden er niet gewoon doorgaan met proberen terwijl ze het eigenlijk veel te druk hebben en niet rustig in hun vel zitten. Goed van je dus dat je je nu even alleen op de koop van een huis etc gaat richten. Dat zal zeker een hoop tijd en stres met zich meebrengen. En als alles geregeld is kun je je weer lekker op je zwangerschap richten. En wie weet lukt het stiekem toch wel, ondanks dat je er niet mee bezig bent.

Ik hoop dat jullie snel jullie droomhuis zullen vinden!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Begrijpelijk hoor meis. Ik had dat gevoel met mijn miskraam… alles zat tegen… man werkeloos/ ik druk met werken … dubbele hypotheek etc etc. En toen werd ik zwanger… het was welkom!! absoluut maar het heeft ook zo moeten zijn dat het mis ging…

Fijn dat jullie het begrijpen. Zelf voelt het ook wel een beetje dubbel allemaal. Ik wil ook niet een jaar ofzo stoppen, maar gewoon nu even. Bijvoorbeeld weer vers beginnen in het nieuwe jaar. Dan zou ik nog steeds in 2010 mama kunnen worden. Ik hoop het! Want zondag was ik bij de dochter van mijn vriendin, die is 5 weken en zij was zo lief! Ze lag bij me te slapen en ik aaide haar over dat zachte babyhoofdje. Ze rook ook zo naar baby nog. Toen wist ik meteen weer: dat hoop ik ook nog mee te kunnen maken een keer! Ik hou jullie op de hoogte en natuurlijk succes voor alle mama’s (Sandra en MiniBoy) die gewoon door oefenen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Prima toch meid om even een time-out te nemen. Kan me voorstellen dat je het ook belangrijk vindt om je energie aan andere belangrijke dingen te besteden. Misschien alleen maar heel verstandig.
En wie weet wat er gebeurt als je er niet mee bezig bent, misschien toch ineens wel heel spontaan

Dank je Rainbow!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker