Tim wil geen meisje


#1

Tim vind het ontzettend leuk dat er straks nog een baby bij komt. Alleen komt hij er de laatste paar dagen ineens steeds vaker mee dat hij een jongetje wil. Heb hem al een paar keer uitgelegd dat we dat niet kunnen kiezen en dat we af moeten wachten of het een jongetje of een meisje wordt. Ook uitgelegd dat het toch niet uitmaakt en dat een meisje net zo leuk is. Maar hij blijft er bij dat het een jongetje moet worden. Hoe zal ik hiermee om gaan? Om hier nu iedere keer hetzelfde op te antwoorden lijkt me ook niet werken. Dus dacht er zelf maar even aan om het te negeren. Maar ja aan de andere kant wil ik ook niet dat hij straks helemaal teleurgesteld is als het een meisje wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#2

Ja hier ook een dochter die maar bij hoog en laag bleef volhouden dat ze een zusje wilde.
En als het jongetje was moesten we het maar terug doen aldus grote zus.
Inmiddels is het broertje er, en de eerste keer dat ze het zag was ze helemaal stil van.
De 2e keer was het helemaal ok. Nu nog heeft ze het er niet meer over. Wel dat er nu nog een zusje moet komen, tja want ze heeft al een broertje.
Grote zus was toen 3 jaar en 11 maanden.
We zijn nu een jaar verder en ze ik merk geen gedrag van dat ze hem niet mag oid.

Groetjes,


#3

ach hier mocht het alles zijn als het maar niet op Sofie haar verjaardag geboren werd… en tja wat gebeurde er… op moment dat we daar stonden met emily in onze armen tja… toen was alles oké al vind Victor het nog steeds jammer dat ze niet op zijn verjaardag kwam…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#4

Ik zou er niet teveel aandacht aanschenken…

Anders zeggen dat hij al broertje heeft en mama een meisje ook leuk vindt omdat mama enigste meisje /vrouw is anders…

Jurian vraagt hier ook om broertje. Maar hij wil ook heel graag weten hoe de baby eruit komt… Dat is moeilijker antwoord geven…


#5

onze oudste wil juist graag een broertje (al is ze nog wel wat jonger dan Tim natuurlijk). Maar nog een zusje wil ze niet… Hoe ze echt gaat reageren als de baby er is, geen idee.
Wij hebben er tot nu toe weinig aandacht aan gegeven. Wel uitgelegd dat wij niet bepalen of t een jongen of meisje wordt en t verder maar zo gelaten.


#6

Tja je kan er niet veel meer aan doen als idd vertellen dat we niet kunnen kiezen wat het wordt… Ik zou er ook niet teveel aandacht aan schenken.

Jasper riep steeds dat ie een zusje wilde (zijn beste vriendje op het KDV had net een zusje gekregen) en aan het eind van de zwangerschap wilde hij een broertje “Bas” (van het boek Kaatje en de buik van mama…). Ik had niet de indruk dat Jasper mijn uitleg snapte over het feit dat we dat van te voren niet kunnen bepalen, dus ik hield het maar gewoon bij het feit dat er een baby bij kwam, ipv een broertje of zusje.

Dat boekje is trouwens wel leuk, Kaatje wil daarin graag een zusje, maar krijgt uiteindelijk een broertje, daarmee kan je wel een beetje uitleggen dat je niet altijd krijgt wat je graag wilt en je van te voren dus niet weet wat het zal worden. Voor jullie Tim zou het echter handiger zijn als het verhaaltje ging over iemand die graag een broertje wil maar uiteindelijk een zusje krijgt…

En Jasper is super lief voor zn zusje, maar in een boze bui roept ie nu weleens ‘ik wil geen zusje, ik wil een broertje!’ Waarschijnlijk als ie een broertje had gekregen had ie het andersom geroepen…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Oef!! Lastig is dat… Willen jullie zelf van tevoren weten wat het is?

Bij ons was de oudste er vanaf het moment dat we hem vertelden dat hij grote broer zou worden heel stellig in: Het is een meisje! En dat is maar goed ook, want ik wil een zusje. En als het toch een jongetje is zet ik hem gewoon buiten.

Eigenlijk wilden we het een verassing laten… maar omdat ik bij hem daadwerkelijk een beetje bang was dat ie een ‘onverwacht’ broertje kreeg dat ie het niet zou accepteren wilde ik hem er in dat geval wel op kunnen voorbereiden.
En hij had geluk het is een zusje. Toen hebben we het toch geheim gehouden voor hem, omdat hij dat toch wel leuk vond en zo tenminste niet zn mond voorbij kon praten. Als het een jongetje was geweest hadden we het hem wel verteld zodat hij voorbereid zou zijn.

Nu is ie er bij zijn tante net zo stellig van overtuigd dat ze weer een jongetje krijgt. Ben benieuwd of ie weer gelijk heeft!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#8

@suzsje, nee we willen het geslacht niet weten.

Bedankt voor jullie reacties. We hebben zoals ik al aangaf al een paar keer uitgelegd dat we niet kunnen kiezen. En dat we moeten afwachten of het een jongen of meisje wordt etc. Ook aangegeven dat een meisje net zo leuk is en dat hij nog geen zusje heeft. Dus dat weet hij, dus we negeren het idd nu maar even

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers