Tim weer bij het CB is geweest

Het was alweer even geleden natuurlijk dat we geweest zijn. Hij is in september vorig jaar geweest. Hij had eigenlijk natuurlijk vorig jaar juni moeten gaan, maar ze hadden een achterstand.

Deze keer waren ze wel vlot met de afspraak, omdat hij nog net geen 3 jaar is.

Alles ging helemaal goed. Hij woog precies 16 kilo en is 1 meter en 2 cm. Hij moest figuren in een houten vierkant doen. Waren maar 4 stukjes, een rondje, vierkantje, driehoek en rechthoek. Thuis hebben we een figurenbal en daar zitten veel meer figuren bij. Dit was dus erg makkelijk voor hem. Verder bouwde de arts iets met blokjes en gooide het daarna weer om. Tim moest het nabouwen en ook dat ging goed. Daarna nog tegen een bal aan schoppen en de ogentest. Ook dit was beide goed. En verder vond ze het erg knap dat hij nu al zindelijk is.

We kunnen er dus weer voor 1 jaar tegenaan.

Groetjes,
Sandra

Al over de meter! Wat een bink! Ik vind dat ze bij het CB altijd heel makkelijke tests moeten doen. Ik bedoel, hij is bijna 3 en dan laten ze hem 4 blokjes in een stoof doen? Logisch dat dat ventje dat goed kan! Vind je niet? Hij zal wel gedacht hebben: als u dat wilt, doe ik het wel netjes hoor!

Laatst was Eva mee naar het CB met Max en de arts was zwaar onder de indruk van hoe goed ze kon praten. Terwijl er hier kindjes zijn waarvan ik weet dat ze het nóg beter kunnen! Dus ze vinden iets volgens mij al snel goed. Of wij hebben allemaal superkinderen, hahaha.

Fijn dat Tim zijn ogen ook goed waren en dat hij weer is goedgekeurd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Trouwens…die blokjes bouwen moest Eva ook, net als voetballen. Ze stapelde de blokjes met één handje en een beetje verveeld, zo van: dit is meer voor Max! Het voetbalgedeelte ging ook goed, maar dat vond ze ook wel leuk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

wat goed zeg! ach het is allemaal routine natuurlijk maar toch altijd fijn als alles weer goed is gegaan!
ook wij kregen complimenten van de huisarts dat Rico het al zo goed deed. Rico is nog niet helemaal zindelijk maar goed ik overhaast nu ook niets, hij gaat als hij wil nara de wc en soms draagt hij een pamper en 9 van de 10 keer niet. soms plast hij nog in zijn broek maar goed
haha wel goed hoor dat Tim zijn opdrachtjes netjes uitvoerde. bij Rico twijfelde ze of hij het wel kon omdat hij geen zin had, ik weet dat hij het wel kan maar rico vind het leuker om de toren om te gooien dan er 1 te bouwen, tja ieder zijn interesses haha!

Ja, die tests zijn idd heel makkelijk rainbow. Hier ligt namelijk de vormenbal stof te vangen. Hij speelt er niet meer mee, omdat hij het te makkelijk vind. Dus ja 4 blokjes is helemaal een eitje. Voetballen snapte ik ook niet dat dit weer moest, want dat moest hij vorige keer al doen.

En toen hij aan het praten was zei de arts, jeetje wat praat hij duidelijk en lange zinnen. Schijnt dat ze op deze leeftijd pas 3 a 4 woordzinnen hoeven te maken. Nou Tim praat met gemak 8 woorden aan elkaar.

Ik zag trouwens wel een beetje tegen de ogentest op. Tim kan namelijk best verlegen zijn als hij mensen niet kent. Dan doet hij echt zijn mond niet open en gaat het liefst achter mij staan. Gelukkig deze keer niet en noemde hij keurig de plaatjes op die hij zag.

Ik moest hem wakker maken van zijn slaapje, omdat we er 10 voor half 4 moesten zijn. Maar goed gelukkig was hij goedgehumeurd, ondanks dat ik hem wakker maakte.

Groetjes,
Sandra

quote:
wat goed zeg! ach het is allemaal routine natuurlijk maar toch altijd fijn als alles weer goed is gegaan! ook wij kregen complimenten van de huisarts dat Rico het al zo goed deed. Rico is nog niet helemaal zindelijk maar goed ik overhaast nu ook niets, hij gaat als hij wil nara de wc en soms draagt hij een pamper en 9 van de 10 keer niet. soms plast hij nog in zijn broek maar goed haha wel goed hoor dat Tim zijn opdrachtjes netjes uitvoerde. bij Rico twijfelde ze of hij het wel kon omdat hij geen zin had, ik weet dat hij het wel kan maar rico vind het leuker om de toren om te gooien dan er 1 te bouwen, tja ieder zijn interesses haha!

Haha ze moeten er idd maar net zin in hebben iets op commando te doen. Ik heb ook altijd zoiets van zolang je zelf maar weet dat hij het kan. Natuurlijk is het heel fijn als hij het doet bij het CB als ze erom vragen. Maar vaak weet je zelf wel van een kind of hij zich goed ontwikkeld of niet.

En het is zeker super dat Rico al zo goed bezig is met zindelijkheid. Ook al gaat het niet altijd goed, iedere plas op de wc is toch heel erg goed.

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat alles weer goed was. Erik is nog niet geweest voor het 3-jaarconsult. Ook nog geen oproep/afspraak ontvangen. Nou ja, we zien wel. Super dat Tim het zo goed doet en wat is hij lang joh! Ik ben benieuwd hoe lang Erik is, zal hem binnenkort zelf eens meten.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Fijn dat alles weer goed was!!

Ik weet nog dat met 2 jaar, ze bij het cb vonden dat Seth maar weinig zei. Tja… dat was ook zo, maar daar waren ze toen volgends mij niet zo gelukkig mee. En moet je zien hoe hij nu kletst, inderdaad de 3-4 woorden passend hij ook wel.

Over een paar weekjes (als ik vakantie heb), ga ik nog even met Seth naar het cb, om zijn voetjes te laten checken. Ze zakken namelijk enorm door, dus ik kan er denk ik beter er even naar laten kijken. En dan laat ik hem natuurlijk gelijk even meten en wegen

Liefs, Anne

Wat vervelend dat zijn voetjes doorzakken. Idd een goed idee dit even na te laten kijken. En zijn praten gaat idd heel hard vooruit. Dat merkte ik wel toen je laatst bij ons was.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat alles weer in orde was, toch altijd prettig om te weten

Dacht dat Dylano al lang was met zijn 95 cm toevallig van de week gemeten, maar die komt ook niet aan de 16 kilo, denk dat hij er net 13 weegt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Jurian niet bij cb geweest maar bij de kinderarts…
Gewicht : 13.8 kilo
Lengte: 98 cm

Grappig om dat van iedereen weer beetje te zien… was zelf ook weer stiekem erg nieuwschierig vooral omdat Jurian een hele bolle buik heeft, maar ook een holle rug. Schijnt wel beetje bij peuters te horen… Maar ik dacht dat de darmen nog problemen gaven… gelukkig gaat dit ook allemaal steeds beterder …

Ja voor Tim ben je er weer even vanaf maar met Daan moet je nog regelmatig… soms best een gesjouw hé met 2 kindjes… Ik probeer altijd om half 9 al te mogen dan hoef ik niet te wachten en zit ik niet met slaapjes te kijken. Ga nl niet op hun tijd daar naartoe…

98 cm voor Jurian is ook aardig lang en Dylano heeft ook nog even om te groeien, tennslotte schelen ze nog 4 maanden Het blijft altijd leuk om te weten hoe lang je kind is en wat hij weegt. Tim staat thuis wel eens op de weegschaal (maar niet vaak hoor) Maar we meten hem nooit zelf, dus ik was wel weer erg benieuwd.

Ja het is altijd weer even een gesjouw he met 2 kindjes. Gelukkig staat er geneog speelgoed, dus Tim vermaakt zich wel. Hihi deze keer stormde hij ook meteen naar het speelgoed, maar nu moest hij zich toch echt eerst uitkleden.

Voor Daan ben ik tot nu toe ook altijd s’ochtends geweest. Dat is het voordeel dat je die afspraak meteen kunt maken. Dan kun je zelf regelen hoe laat je moet. Voor Tim krijg ik iedere keer een afspraak. Geloof tot 14 maanden maak je direct een afspraak, daarna krijg je uitnodiging thuisgestuurd. Dit was dus wel een rottijd, want Daan krijgt om 15.00 uur zijn fles. En ik zat nog een beetje met Tim zijn slaap. Gelukkig kon mijn moeder op Daan passen en ben ik alleen met Tim geweest.

Groetjes,
Sandra