Tim vandaag voor het eerst

op het potje gepoept en geplast heeft.

Tim taalt zelf niet naar het potje. Hij weet heel goed waar het voor is en als wij naar de wc gaan roept hij meteen mama plassen, of papa plassen. Uit zichzelf geeft hij niet aan dat hij op het potje of de wc wilt.

Om hem toch een beetje te helpen, maar niet te veel te pushen zetten wij hem zelf af en toe op het potje. Dat vind hij prima en na een paar minuten roept hij dan heel enthousiast Tim is klaar. Maar er zit nooit wat in het potje. Nu had ik hem vanmiddag voor zijn middagslaap weer even op het potje gezet. En ja hoor een plas en een poep. Hihi wat kun je dan supertrots zijn op je kleine man. Meteen dus samen het potje geleegd op de grote wc en dat vond hij erg mooi. Uit zichzelf ging hij zwaaien naar zijn poep en zei dag poep. Erg grappig dus.

Ik weet dat we het niet te veel moeten pushen, dus daarom zetten we hem er niet te vaak op. Maar ik zou het zo fijn vinden als het zinderlijk worden niet al te lang meer gaat duren. Straks komt natuurlijk onze 2e en dan is het al druk genoeg. Maar goed we wachten het gewoon af en meer dan een beetje helpen kunnen we niet doen.

Groetjes,
Sandra

Oh knap hoor, hier is het nog steeds nadat ze wat gedaan heeft zeg maar. Tim is goed bezig. En ik snap je helemaal hoor, ik zou het ook lekker vinden als truus zindelijk is al is het maar omdat we al 2 keer luiers vergeten zijn mee te nemen

Groetjes,

Michèle

Wat goed! Zo begint het. Je kan altijd proberen om hem elke dag voor z’n middagslaap even op het potje te zetten, je merkt snel genoeg of hij dat als pushen ervaart of dat hij het prima vindt. En dan ook even op het kdv zeggen dat ze dat ook moeten doen. Wellicht dat het dan vaker gebeurt. Erik plast nu regelmatig op het toilet, maar poepen heeft 'ie nog maar twee keer gedaan. We hopen dat ze voor hun 3e jaar overdag zonder luier kunnen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

wat supergoed van tim sandra! echt heel knap!
haha en dat dag poep zegt rico ook alleen dan: dada poepie!!
en zwaait er dan ook uitbundig bij erg grappig. maar goed dat gaat dan om als hij zomaar de wc doortrekt omdat hij dat grappig vind, niet dat hij er dan iets op gedaan heeft ofzo

wat je zegt he… kijk stel je zou tim al zindelijk krijgen voordat kleine babs geboren wordt… dan zit de kans er dik in dat het weer mis gaat met het zindelijke gebeuren omdat er een baby in huis is. dit hoor je vaak bij peuters. hou daar in ieder geval rekening mee. niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je daar boekjes van hebt in de bibliotheek , en er staat ook een stukje in het boekje: peuterpuberteit van marga schiet. ik weet dat meerdere mensen het boekje toendertijd besteld hadden toen ik aangaf dat het een fijn boekje was maar ik weet dus niet meer of jij daar 1 van was?

Wow goed va Tim hoor, dit is het begin en vooral omdat hij het zelf leuk vond

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties.

Zondag heeft hij helaas niks meer op het potje gedaan. Wel zei hij 2 keer uitzichzelf Tim plassen. Terwijl hij zoals ik al aangaf nooit uit zichzelf zegt dat ik moet plassen. Dus ik meteen met hem mee naar het potje. Maar wat bleek hij had beide keren net geplast toen hij het zei. Want zijn luier was heel warm. Maar goed het is lijkt mij in ieder geval een begin dat hij het besef heeft dat hij geplast heeft. Verder nog 2 keer die dag op het potje gezet en daar bleef hij ook gewoon op zitten. Maar deed er niks op. Vandaag is hij bij mijn ouders geweest, maar ga hem morgen weer op het potje zetten. Kijken wat hij dan gaat doen. Vanavond wilde hij niet op het potje, dus niet verder aangedrongen.

Groetjes,
Sandra

Jammer dat hij niets meer heeft gedaan, maar het begin is er in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Super zeg, van Tim!!
Hij is goed bezig, en hij is er in ieder geval over aan het nadenken.

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Wat goed van Tim en zo moet het ook beginnen he!

Hier hebben we een echt wc’tje gekocht Met doortrekgeluid en liedjes erin om hem te stimuleren.
Toen we hem kochten wilde hij er meteen op en warempel meteen een plas en een poep erin!
Liedje begon dus hij was supertrots!
Maar denk maar niet dat ie de volgende dag weer op het wc’tje wou hoor…echt niet!
En nu is het iedere keer : mama…plast!
Heeft ie een plasje in zijn pamper en wil hij met alle geweld een nieuwe pamper aan omdat er ene plas inzit!
Maar als er een poep in zit dan deert hem dat weer niet!
Maar hij ZEGT het wel : ANON POEPT!..zegt ie dan…maar loopt gerust nog 10 minuten verder in die pamper.

Ach ja…het komt allemaal wel.
Ik heb tegen hem gezegd: als het straks warm weer is en het zonnetje gata schijnen dan doet mama jou geen pmaper meer aan en gaan we op het wc’tje.
Is goed.!..zegt ie dan (en ik denk echt dat ie het snapt en gaat doen)

Gr, Danielle