Tim vandaag 1,5 uur in de

kerk heeft gezeten.

Wat ben ik trots op mijn mannetje. Mijn schoonzusje deed belijdenis en wilde graag dat wij hierbij waren. Mijn schoonouders wonen op ruim 1 uur rijden van ons, dus we zaten al om 08.00 uur in de auto. Bij de kerk is een creche, dus daar zou Tim heen gaan. De buurvrouw van mijn schoonouders zou op Daan passen.

We hadden verwacht dat Tim de creche heel leuk zou vinden. Hij gaat thuis ook 1 dag per week naar de creche en vind dit helemaal leuk. Toen we hem brachten ging hij meteen met het speelgoed spelen. Wij even gesproken met de vrouw die op alle kinderen zou passen tijdens de dienst en toen liepen we na Tim gedag gezegd te hebben weg. Nou daar was hij het niet mee eens en ging heel hard huilen, terwijl hij dit niet doet bij de creche hier. Maar goed wij wilde weglopen, want je hoort vaak dat het al snel weer over is. Maar mijn schoonvader die ook mee was vond dit zielig en liep meteen terug. Hij tilde hem op en zei we nemen hem gewoon mee de kerk in.

Dus Tim de kerk in, terwijl we helemaal geen speelgoed of iets voor hem mee hadden. De dienst duurde zoals ik al zei 1,5 uur en hij heeft al die tijd keurig bij ons stil gezeten en geen moment gezeurt of iets. Op het einde begon hij af en toe iets hardop te zeggen, maar niet heel hard. Haha ik zat niet echt lekker want dacht stel dat hij het ineens zat is. Ja dan zit je in een kerk. Maar goed gelukkig is dit niet gebeurd. Hihi na afloop kregen we van iedereen complimenten over hoe lief hij bij ons zat.

Groetjes,
Sandra

Ik ben niet gelovig maar ik vind het wel heel goed van Tim. De moeder van mijn stiefvader kreeg een paar jaar terug een katholieke uitvaart van ruim een uur en ik had echt moeite stil te zitten en ik ben volwassen. Netjes hoor.

Groetjes,

Michèle

Wauw wat netjes zeg, echt heel knap!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Goed hoor! En tja, hij kent het daar niet dus ik snap wel dat hij daar ging huilen, terwijl hij dat op het kdv thuis niet doet. Hihi en opa die zich er meteen tegenaan bemoeit. Herkenbaar Gelukkig ging het goed!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

jeeetje wat superknap van Tim! echt heeeel goed!
een kerk is vergelekenbij de bios voor een kind oersaai en rico speelde het laatste half uur in de bios, en tim zit gewoon naar de pastoor te luisteren alsof ie het geweldig vind! top hoor superknap!

Wauw wat goed van Tim!!
Hier lukt dat nog steeds niet met de oudste

Nu sinds kort gaat het wel een tijdje goed, en gaat hij net als Thijs van Bakmama naar de kinderdienst als de preek begint.

@bakmama, spannend! Enne Jorg meenemen? Oefff! Dat lijkt me een ehh… uitdaging
Kun je het niet zo doen dat hij bijv. naar de creche gaat? (ik neem aan dat die er toch wel is?) en dat iemand hem ophaalt als jullie belijdenis gaan doen?
Zo deden wij dat met de oudste toen zijn neefje gedoopt werd. Dat was ook toen ook nog geen optie om hem er in het begin al bij te houden…
En toen zijn zusje gedoopt werd mocht hij met oma mee in de consistorie wachten totdat opa (die is de koster ) de babytjes (en dragers) kwam halen om naar de doopouders gebracht te worden. Dat was ook een hele belevenis voor hem!

Wat goed van Tim! De onze houdt het amper een kwartier stil, stelt allerlei vragen en kan dat niet zacht doen: is dat meneer die en die? wat doet hij nu? waarom gaat hij bidden? gaan we zo ook nog zingen?

@Bakmama
Ik zou Jorg gewoon meenemen. We moeten toch worden als de kinderen en een voorbeeld aan hen nemen (echtheid)? Dan zou Jorg geen last moeten zijn voor de overige gemeenteleden Bij ons zitten de kinderen vanaf 4 jaar minimaal 1x per maand de hele dienst in de kerk. Oké, het is wat rumoeriger, maar ook erg leuk!

@mriek ik denk idd dat hij huilde omdat hij het daar natuurlijk niet kent. En hij had waarschijnlijk zoiets van ik zie opa net en nu moet ik alweer weg. Door de afstand had hij ze al ruim een maand niet gezien.

@bakmama ik begrijp heel goed dat je de kids erbij wilt hebben als jullie belijdenis gaan doen. Is toch iets heel moois, waar je iedereen om je heen bij wilt hebben. En dan zeker je kids. Zou het gewoon proberen ze erbij te houden. Iedereen zal dit toch wel begrijpen. En idd als het echt niet gaat met iemand afspreken dat die met ze mee naar buiten gaat.

Groetjes,
Sandra

Wat goed van Tim zeg!

Luka vind de creche van de kerk geweldig, met name omdat hij dan alle aandacht heeft, er zijn geen andere kinderen vaak…
En in de kerk, tijdens een dienst? Dan kan hij niet stil zijn of zitten! Alles is mooi, het orgel, de dominee, de preekstoel en alles erom heen. Geweldig!
Laatst was de hele kerk stil en riep Luka heel hard:" Oohh! Toel!", zo zegt hij stoel. Hij bedoelde daarmee de rolstoel van een meneer die naast ons zat…
Gelukkig kon iedereen erom lachen, maar 1,5 uur? Nee, dat zal niet gaan lukken!

Lilypie First Birthday tickers

Hihi marmama grappig die opmerking van Luka. Maar kan me ook voorstellen dat je je wel even voelt zitten als het zo stil is. Gelukkig kon iedereen er om lachen.

Groetjes,
Sandra