Tim puzzels van een

4 jarige maakt.

Sorry, maar ik wilde even de trotse moeder uithangen. Met kerst had ik een gewone puzzel voor Tim gekocht, omdat hij die houten puzzels echt met 2 vingers in zijn neus maakte. Of het er nu een was die hij nog nooit gedaan had of al tig keer. Met kerst dus een gewone Bob de Bouwer puzzel gekocht. Was eigenlijk voor 3+ maar goed ik dacht ik probeer het gewoon. Waren 4 puzzels, eentje van 6, 9, 12 en 16 stukjes. Nou dat ging hem meteen goed af. Hij had in het begin een beetje hulp nodig, maar binnen een week maakte hij die alle 4 zelf. Hij bleef de puzzels wel maken, maar het ging zo makkelijk dat ik gisteren maar weer eens naar de speelgoedwinkel ben geweest.

Heb een puzzeldoos van Cars gekocht. Hier zitten 4 puzzels in van 9, 12, 16 en 20 stukjes. Zien er ook een stuk moeilijker uit dan die van de puzzel van Bob. Gisteren maakte hij de 1e 3 helemaal zonder hulp en de 4e met een beetje hulp. Maar vandaag maakt hij ze dus al helemaal alleen. En dat terwijl dit puzzels zijn vanaf 4 jaar. Ook had ik een Winnie de Pooh puzzel gekocht die bestaat uit 24 stukjes. Ook die maakt hij al helemaal zelf. Vind het echt zo leuk om te zien hoe hij zo lief aan zijn tafeltje aan het puzzelen is. En dat terwijl ze naar mijn mening best moeilijk zijn.

Groetjes,
Sandra

Echt super van hem! Heel knap en daar mag je zeker trots op zijn!

Logisch dat je trots bent!!
Wauw!! Ook echt super knap

Nou, hij mag het wel aan Seth leren als ze gaan spelen

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

jeetje wat supergoed van Tim Sandra! ja tuurlijk mag jij dan de trotse mama uithangen! zou ik ook zijn…
Rico die maakt nu sinds een paar weken houten puzzels van 40 stukjes, ik vind dat al heel erg knap maar wat Tim doet slaat alles natuurlijk

Wauw, ik vind het ook knap. Logisch dat jij trots bent! Puzzels boeien Erik nog vrij weinig. Slimme knul, die Tim!

Groetjes,
M

@Mriek: nee? wat vind Erik leuk om te doen? jij hield niet van kleien toch?

@Inge, Erik vindt spelen met duplo leuk. En rijden op z’n loopauto, nog steeds. Al past 'ie er bijna niet meer op Haha, kleien vindt hij ook leuk en ik inderdaad ietsje minder. Maar hij doet het wel eens hoor! Kleuren, letters typen op de computer en dvd’tjes kijken vindt 'ie ook leuk. Maar bovenal lekker buiten spelen, dat vindt 'ie geweldig!

Groetjes,
M

Wow top van Tim
Madelon deed het ook als 2 jarige, maar Dylano vind er net als Erik helemaal niets aan

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier ook een puzzelaartster, die eerste gaan haar ook goed af maar die van 48 stukjes van Hello kitty moet ik nog wel bij helpen. En gister wou ze wel heel vrolijk aan mijn puzzel van 1000 beginnen maar dat vonden we nog een beetje te hoog gegrepen

Groetjes,

Michèle

Goed zeg! Van Tim en ook van Morgan!

Nora vind puzzelen erg leuk en maakt tot 9 stukjes zelf, maar daarna heeft ze toch echt wel aanwijzingen nodig. Houten puzzels interesseren haar eigenlijk niet meer echt, die zijn weer te makkelijk.

Maar heel knap hoor! Ik zou ook trots zijn!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Zo hee, wat ontzettend goed! We zeiden het laatst nog in een trots op topic dat Tim het wel zou kunnen We hadden gelijk he
Goedzo hoor!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Onze oudste was ook zo’n puzzelaar, echt heel leuk! Begon denk ik ook zo rond de leeftijd van Tim nu, en draait nu zn hand niet om voor een puzzel van 250 stukjes

@Inge
Waar heb jij zo’n insteekpuzzel met 40 stukjes weten te bemachtigen? Dat vind ik wel wat voor op mijn werk.

Even wat anders…hoe hou/krijg je een kind aan het puzzelen? De onze kan het best, maar vertikt het gewoon. Hij begint, maar na nog geen halve minuut gooit hij hem van zich af. Vanavond heb ik hem echt even streng toegesproken en gezegd: als je ergens aan begint, maak je het ook af! Hij probeerde er nog onderuit te komen, maar kreeg door dat het niet hielp. Daarna legde hij de legpuzzel van 9 stukjes vlotjes… Het lijkt wel alsof de onze een houding heeft van: na één keer weet ik het wel hoor, dan hoef ik hem niet nog een keer te doen… (maar zo werkt het dus helaas niet…) Insteekpuzzels hebben hem trouwens nooit geïnteresseerd…

@Freubeltje: die heeft hij van “sinterklaas” gekregen. geen idee waar hij vandaan komt ik zal is navraag doen.
Hoe hou je een kind aan het puzzelen? Rico hield er eerst ook niet echt van. maar als ik bij elk stukje zeg: wat goed! wat ben jij een grote vent al zeg. kun je zo alles maken?
dan knikt hij ja en gaat heel stoer beginnen.
ofja niet aan elk stukje maar in het begin he dan prijs ik hem flink en daarna maakt hij het af

@Freubeltje: Wij hebben 2 puzzels met 30 stukjes, die zijn gewoon van de Intertoys.
Dus misschien moet je er gewoon eens kijken?

Liefs, Anne

Top joh!! Knappe boy!!! …

Hier ook een puzzelaar… en dan doe ik het soms samen met hem en doe ik het verkeerd (expres ) … dan gaat hij heel hard lachen en gaat mij verbeteren… de wijsneus. Dan glimt deze mama ook van oor tot oor…

@Anne: jij bedoeld die boerderij dieren of niet?

@Freubeltje:ik heb me vergist in het tellen hij is 36 delig pff zitten stukjes bij die iets groter zijn en daar ging het mis denk ik met tellen. maar ik heb het nu 3 x keer geteld en nu klopt het echt. oh enne “sinterklaas” had hem van iemand uit duitsland gekocht (goede vriend) maar ik heb zitten googlen of ik hem daar vond maar ik vind m niet ik heb er wel 1 die 32 delig is misschien is dat wat? die rico heeft zijn alle soorten diertjes, van dinosaurussen naar boerderij dieren en weer terug naar huisdieren. best een leuke puzzel ik kan hem alleen nergens kwijt

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Jan 2011 22:17:40

Jep, wij hebben er hier 2 met boerderijdieren.
Wel twee verschillende

Liefs, Anne

Bedankt voor jullie reacties. Vind het idd echt zo knap van hem. Echt geweldig als je dat stralende gezicht van hem ziet op het moment dat hij een puzzelf af heeft.

Haha dat expres verkeerd doen mini/boy dat deed ik gisteren een keer bij hem. En wat denk je dat de wijsneus zei, nee domme mama die moet niet daar !! Haha om je rot te lachen.

@zusje, leuk dat jullie oudste ook zo graag puzzelt en dat dit ook zo goed gaat.
Het is zo leuk om te zien hoe geconcentreerd ze bezig zijn op zo´n puzzel.

@freubelte, wij hebben Tim nooit gezegd dat hij moet gaan puzzelen. We hadden toen hij jonger was houten puzzels liggen en ineens ging zijn interesse daar naar uit. Nooit gepusht ofzo, tenslotte vind het ene kind dit leuker en het andere kind dat. Tim is echt van de duplo, de auto´s en het puzzelen. Maar een ander kind zal tekenen weer veel leuker vinden. Dat vind Tim ook wel leuk, maar voor heel even. Gewoon laten gaan, als hij het leuk vind komt dit vanzelf wel.

Haha en ik weet ook niet van wie hij het puzzelen heeft. Want ik houd er helemaal niet van.

Groetjes,
Sandra

@Sandra pushen helpt nooit, meestal vraag ik : heb je zin om te puzzelenn?
want anders wil rico alleen maar kleien en daar heb ik nuecht geen zin meer in
en dan prijs ik hem de eerste paar stukjes enorm: grote jongen! jee wat knap! kun jij die hele puzzel afmaken?
en dan begint hij trots de rest te doen.
oh sandra heb jij wel mijn mail ontvangen? volgens mij komen ze WEER niet aan. dus ik hoop dat jij m wel gehad hebt? volgens mij begin deze week of eind vorige week verzonden…