Tim heeft zelf zijn yoghurt gegeten

We hebben Tim vanavond voor het eerst zelf met een lepel laten eten. Hij vind het nog prima als wij hem alles geven. Maar ik had vanavond zoiets van kijken wat hij doet als ik hem zelf zijn toetjes laat eten. Tot mijn verbazing ging dit erg goed. Soms deed hij de lepel iets te snel zijn mond in waardoor er wat yoghurt afviel en een paar keer viel er wat af omdat hij de lepel beetje draaide bij het in zijn mond doen. Maar het meeste ging gewoon zijn mond in, dus ben echt heel trots op hem. Hij had er zelf ook de grootste lol in om het zelf te mogen doen. Je zag hem echt zo kijken van wat leuk dat ik nu zelf met een lepel mag eten. Binnenkort dus ook maar eens laten proberen zijn avondeten zelf te laten eten. Haha of misschien ben ik nu iets te enthousiast. We zien het wel, ze zullen het toch eens moeten leren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed van Tim! Toch niet met de kromme lepel van de prenatal hè? Haha
Ik zou zijn avondeten ook gewoon proberen hoor.

Liefs

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed zeg! Knap van Tim. Hier wordt dat nog één grote knoeiboel. Welke lepel heb je uiteindelijk gebruikt? Het avondeten eet Erik al lange tijd gewoon zelf, met een vork. Dat gaat vrij goed. Misschien toch ook nog maar eens proberen of Erik zelf z’n toetje wil eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh goed hoor, hier is het strijd als ik haar haar eten wil voeren. Potjes wil ze zelf doen. Ik leg het nu op de lepel en zij brengt hem keurig naar der mond. Op de lepel doen lukt haar nog niet zo en nu hebben we een prima compromis.

Groetjes,

Michèle

Super goed!!
Ik durf zelf met de l;epel eten nog niet aan, ondanks dat het wel vaak strijd is.
Hij mag meestal wel zelf met het vorkje eten, dus dat vind ik al voldoende.

Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

We hebben zo’n nijntje kinderbestek, dus die lepel hebben we hem gegeven Mriek. Ja, misschien moet ik heb zijn avondeten ook gewoon zelf laten eten. Nu geven wij het hem en dat vind hij prima, maar ja hij zal het toch moeten leren. En omdat de yoghurt zo goed ging lukt dat misschien ook wel. Nu eet hij nadat wij de aardappels en groente gegeven hebben zijn vlees zelf met vork. En als we iets met gebakken aardappels eten dan eet hij die zelf met vork. Lepel hadden we dus nog nooit geprobeerd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Dus da’s een gewone lepel? Niet zo’n oefenbestek-lepel? Ik vind het knap van Tim. We maken een afspraak: Erik eet zelf z’n toetje en Tim zelf z’n avondeten. Deal?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee, idd met een gewone lepel. Heb die oefenlepel die ik vorige maand gekocht heb toch maar weer teruggebracht.

Vind het een goede deal. Erik zijn toetje vanavond en Tim het avondeten. Vind het overigens ook knap dat Erik zijn avondeten zelf eet. Maar laten jullie hem dan zelf zijn aardappel en groente met een vork eten? De aardappel is lijkt me dan zo droog. Wij prakken de aardappel met groente door elkaar voor hem en dan geven we het hem met een lepel en daarna mag hij zelf met een vork zijn vlees eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nou, vanavond was het drama. Hij had vandaag op het kdv helemaal niet (!) geslapen (veel andere huilende kindjes, etc.) en was bij thuiskomst helemaal over de rooie. Krijsen, niets was goed, etc. Hij wilde alleen papa en mama werd de kamer uitgekeken bij wijze van. Zo sneu (een beetje voor mij en vooral voor hem natuurlijk). Dus van hem zelf z’n toetje laten eten kwam niets, dat gaan we in het weekend maar eens proberen. Heeft Tim zelf gegeten?

Erik prikt alles met een vork inderdaad. Groente is praktisch altijd wel te prikken en aardappel ook. Puree plakt lekker vast, gebakken aardappel is goed te prikken en gekookte aardappel is hier nooit zo doorgekookt dat het niet met een vork te prikken is. Wat jus erover en klaar. Dus tja…dat gaat gewoon wel goed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een knappe jongens…!! Hier alleen zijn brood zelf … de rest veilig door mama… maar denk achteraf dat ik beter hier in het oude huis had kunnen oefenen dan dalijk in het nieuwe

Wij hebben bestek van Jip (blauw) Hema. Maar vind de lepel wel erg groot … is dat bij Nijntje ook zo?

Tim heeft heel veel dingen van Nijntje of niet? Grappig!

Wat vervelend dat Erik niet geslapen heeft op de creche. Kan me voorstellen dat hij dan helemaal op was toen hij thuis kwam.

Tim heeft een beetje zelf gegeten, maar we aten nasi dus dat is best lastig om mee te beginnen. Hij had redelijk wat geduld, dus moet zeggen dat hij in het begin goed zelf at. Maar op een gegeven moment was hij er klaar mee en vloog alles door de lucht. Toen heeft papa de rest maar zelf aan hem gegeven en dat vond hij prima. Morgen dus maar aardappels en groente eten en kijken hoe het dan gaat.

Haha mini-boy lijkt er wel op he, omdat ik het laatst over zijn opbergkast van nijntje had. Dat zijn de enige 2 dingen die hij van nijntje heeft. Ik vind de lepel niet groot, die we van nijntje hebben. Hij is wel iets groter dan van het andere kinderbestek wat we hebben. Dat is van barba pappa. Beide gekregen toen Tim geboren werd. Oh nee we hebben toch nog wel wat van nijntje. Bij het bestek wat we kregen zat ook een plastic bordje van nijntje wat we gebruiken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Da’s een goed begin toch Sandra? Nasi is inderdaad lastig om zelf te eten. En Jurian ook lekker laten oefenen mini-boy, ooit moet je eraan geloven…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Toppie van Tim hoor, ik laat Dylano ook regelmatig proberen maar daar gaat de lepel nog om voor hij bij zijn mond is

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mini-boy, anders een knoeischort halen bij of Ikea of prenatal en een opengeknipte vuilniszak of twee onder de kinderstoel op de grond leggen. Dat scheelt stofzuigen en dwijlen

Groetjes,

Michèle

Wij hebben idd ook een knoeischort voor Tim, maar dat is echt geen succes. Wij hebben van die slabben met opvangbakje en dat vind hij totaal geen probleem. Maar sinds een paar dagen gebruiken wij zijn knoeischort, maar hij huilt hier de hele wijk bij elkaar als hij die aanmoet Snap er niks van, want normaal vind hij alles wel prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker