Tijmsiroop

ruben is dus nog steeds poepieverkouden (de arme ziel)
en hij hoest vreselijk veel!
heb net dokter ff gebeld, en die zei dak ff naar apotheek moest gaan om tijmsiroop te halen…
eigenlijk mag ruben dat niet hebben, maar het kon geen kwaad zei hij…
nu vraag ik me af of iemand ook al eens tijmsiroop gebruikt heeft en of dat ook helpt…

groetjes!!

karin

hij is daar eigenlijk nog te jong voor…
heb ff gegoogled en er staat dat dat vanaf 1 jaar is en dat is ruben nog niet…
maar dokter zei dat het niks uit maakt, kan geen kwaad zegt hij…
maar wou toch eerst ff weten of jullie er ook wat vanaf wisten…
ruben moest zo hoesten vanmorgen…echt niet leuk meer…dus vandaar dak de dokter ff gebeld heb…ik zat eerst te denken aan rs-virus…maar dokter zei dat er dan ook koorts bij kwam en zo…en dat heeft ie niet…tenminste vanmorgen nog niet!
ik ga zo wel ff langs apotheek…als dokter zegt dat het geen kwaad kan dan zal het wel zo zijn…het is wel natuurlijk spul dus wat dat betreft…het schijnt de luchtwegen, tja…hoe zal ik het eens zeggen…rustig te maken…
maar hoest ie met een paar dagen nog zo dan moet ik weer ff bellen…
wel klote dak net voor het weeknd zit…die huisartsenpost hier is niet wat namelijk…

groetjes!!

karin

Dat vind ik heel vreemd van je ha want bij het rs virus hoeven ze helemaal geen koorts te hebben dus pas er mee op wil je niet bang maken maar houdt het wel in de gaten dus.
Dylano is toen hij 2 weken was ook getest op het rs virus en had toen oo kgeen koorts, Mijn ha dacht toen al wel van niet maar die wou het zeker weten en heeft me toen doorgestuurd naar het sofia

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ja dat is hetzelfde met rico’s medicatie, die krijgt losec/omeprazol en dat is 10 mg per dag vanaf 1 jaar.
hij kreeg het al toen ie 4 maanden was en een week ofzo.
als je het met kleine beetjes gebruikt zal het wel meevallen meid.
dokter zegt het niet voor niks.
keer googlen iets van --> tijm siroop bij baby’s

dan krijg je vast wel resultaat

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben het voor Erik ook gekocht. Ben naar de drogist gegaan (etos), heb aangegeven wat de klachten waren en hoe oud Erik is en kreeg gewoon tijmsiroop mee. Niets gehoord over dat het eigenlijk nog niet mag. Een paar keer gebruikt, maar of het helpt? Durf niet volmondig ‘ja’ te zeggen…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mervin verkoopt het ook voor kleine kindjes hoor. Is niks mis mee, het is een natuurproduct. Honing schijnt schadelijker te zijn.

Groetjes,

Michèle

heb die siroop op gehaald…, en volgens mij vind ie het wel lekker…de snoepert!
ik mocht hem 1ml geven…vond dat best veel dus ben maar begonnen met een halve…eerst maar eens kijken hoe hij daar op reageert…

@ michelle…dus bij het rs-virus geen koorts??
dat wist ik dus niet!
nou…ik hou hem wel ff straks in de gaten…
hij is verder ook nog wel vrolijk enzo en wel levendig en na een hoestbui kan ie waarempel ook nog lachen!
hij is alleen strontverkouden…
heb ook maar meteen luuf gehaald…baad het niet schaad het niet…
en om hem ff te vertroetelen weleda bodymilk, meteen ook om mama te vertroetelen want het ruikt eigenlijk best lekker!!!
en als het me morgen niet goed lijkt bel ik gewoon weer de dokter en wil ik afspraak…nog dezelfde dag!

karin

You go girl!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Honing schijnt schadelijker te zijn.

Groetjes,

Michèle

Honing voor het eerste jaar inderdaad nooit doen! Zit een bacterie in die nog niet door die baby-darmpjes verwerkt kan worden en ze lopen kans op een flinke infectie bij honing in het eerste jaar.

Groetekes, Sje

quote:
Honing schijnt schadelijker te zijn.

Groetjes,

Michèle

Klopt, op sommige potten honing staat dat er zelfs op (dat kinderen onder 1 jaar géén honing mogen.)

Wij hebben toen tussikind (homeopatisch) gebruikt, of het heeft gewerkt, wie niet waagt die niet wint… (bij Etos ed te koop.)

Groetjes Frauk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama Jade op 26 Mar 2009 20:49:53

Gewijzigd door - mama Jade op 26 Mar 2009 20:51:07

Heb het nog ff gegoogled over het rs virus en baby’s hebben dan meestal inderdaad geen koorts precies zoals ze mij al zeiden in het ziekenhuis peuters en kleuters wel

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

had ook al ff gegoogled en heb het gelezen!
maar toch bedankt voor het gogelen!
heb ruben net zijn laatste fles gegeven en hij is alweer in dromeland…morgen maar ff kijken hoe het gaat…
deze mama gaat ook fijn naar bed…

weltrusten dames!

karin

ruben roggelt nog steeds maar heb ook gelezen dat ze weinig aan dat hoesten kunnen doen!
uitzieken staat er op internet…heb ook ff de forums doorgesnuffeld hier en mijn vraag is of het ook gezond is om te gaan wandelen met ruben of kan ik beter binnen blijven met hem…
de meningen zijn erg verdeeld namelijk…de 1 zegt binnen blijven de ander zegt naar buiten met die bacterien…

groetjes!!

karin