Tijgeren

Wat is dit nu precies? Ik dacht eerst dat het een soort buik schuiven was dus een fase voordat ze echt gaan kruipen maar als ik zo hier en daar de verhalen lees dan is het volgens mij toch iets anders.

Nee hoor jij hebt gelijk ze schuiven met de buik over de grond door zich met de armen af te zetten. En is indd de voorloper van kruipen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oke dus toch Maar lukt ze dat ook op een kleed of kunnen ze dat alleen op de grond? Dat is wat gladder lijkt mij maar wel erg hard.

Tim begon met tijgeren en is daarna gaan kruipen. Beneden hebben we plavuizen en boven vloerbedekking. Maar hij kon het zowel beneden als boven zonder problemen.

Groetjes,
Sandra

Kruipen doe je met benen en armen onder het lichaam,
dus lijf van de grond, en voorbewegen op handen en onderbenen.

Bij Tijgeren schuift de buik inderdaad over de grond,
en zijn de knieen en ellebogen meer naast het lichaam.

Op een gegeven moment komen die kleintjes er achter dat
het sneller gaat als je armen en benen onder het lijf hebt.

M.

Rens heeft ook lang getijgerd en die kon het ook op alle ondergronden. Ze zeggen weleens dat kinderen die thuis een gladde vloer hebben vaker/langer tijgeren als kindjes die thuis vloerbedekking hebben. Geen idee of het waar is. Bij Rens dachtten we eigenlijk dat hij niet meer echt zou gaan kruipen, die liep ook al langs de tafels en zo en was al een jaar geweest toen hij alsnog echt is gaan kruipen. heeft niet lang meer geduurd want 3 maanden daarna kon hij lopen en nu kruipt hij eigenlijk bijna niet meer.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers