ik ben benieuwd bij hoeveel maanden jullie kindjes begonnen met tijgeren, kruipen en zitten.
mijn dochtertje is nu 7 maanden en rolt goed om ze is wel 5 weken te vroeg geboren en je kan niet alle kinderen met elkaar vergelijken, maar ben gewoon nieuwschierig vanaf hoeveel maanden jullie kindjes begonnen.
En moet je ze zelf laten proberen of kun je op 1 of andere manier hulp geven?
ze zet nu wel 1 beentje onder haar buik, maar zit klem met haar armpjes elke keer.
groetjes
Tijgeren, kruipen, zitten
Hallo Cindy,
mijn zoontje is nu bijna 8,5 maand en zat toen hij bijna 8 maanden was, kruipen doet hij ook nog niet goed, hij duwt zich naar voren, dus hij gaat er wel voor, maar echt kruipen is het nog niet, misschien doet hij dat ook niet, sommige baby’s kruipen helemaal niet, weet ik van mijn omgeving. Ik help hem er niet echt bij, alleen om kruipen te stimuleren, zet ik een speelgoed iets verder weg bijvoorbeeld, maar verder niet.
De baby van een vriendin van mij, kroop al met 7 maanden en liep al met 9 maanden, hij is nu 10,5 maand en loopt alleen, maar dat is volgens mij zelden.
Maar de baby van een ander vriendin kroop met 10 maanden en liep pas na haar 1e verjaardag.
Dus ik denk, dat t nog wel komt allemaal. 7 maanden is nog erg jong.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Gr.
Ayse
Wat je zelf al zegt: Alle kindjes zijn verschillend!
Seth was 8 dagen te laat geboren.
Hij zat met ongeveer 6,5 à 7 maanden. Met 7 maanden begon hij met tijgeren en met 7,5 maand kroop hij echt.
Ik heb hem alleen een beetje gestimuleerd in de zit van: Een speeltje net buiten bereik leggen als ik merk dat hij een beetje vooruit kan komen, en gaan juichen als hij het pakt ed.
Ook zette ik hem in het begin wel meet een kussen in zijn rug in het hoekje van de box, hij vond het heerlijk om te zitten!
Wil er nog wel even bij zeggen dat Seth vrij snel was hoor!
Hij trok zich btw op met 6,5 maand en begint nu pas met los lopen!
Liefs, Anne
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1A4Dp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - lalala op 02 Feb 2010 11:47:11
In ieder geval leuk dat jullie reageren, nu weet ik ongeveer bij hoeveel maanden die van jullie begonnen met zitten en kruipen.
Ze is in ieder geval goed aan het oefenen maar ze is koppig van de ene kant, maar geeft het ook snel op als het niet lukt en wordt dan ook zeer boos.
Dan begint ze te janken en doet ze niks meer dan met haar hoofd op de vloer blijven liggen.
Maar oefenen baart kunst en ze is inderdaad nog jong, maar ze wil wel vooruit.
Ze wil het liefste de hele dag in de racekar, maar ik probeer haar ook regelmatig op de vloer te leggen dat ze wel kan oefenen soms vindt ze het niet leuk vanwege dat ze dan niet vooruit kan soms help ik haar maar af en toe denk ik dat ze exspres gaat huilen zodat ze weet dat ze hulp krijgt.
Is erg moeilijk op deze leeftijd, af en toe doet ze huilen om niks bijv. als je haar in bed legt of in de box want dat wil mevrouwtje niet.
Booswoorden heeft nu toch geen zin want dat begrijpen ze nog niet en dan ben ik al zeer snel geneigd om haar der zin te geven.
hoe doen jullie dat?
Ik probeer wel eens haar een kwartier te laten huilen als ze echt te bed moet en ze weer niet wil maar ze wordt dan alleen maar nog bozer en dan haal ik er maar uit kan moeilijk haar een uur laten janken toch?
Onze dochter rolde met 6 maand van haar buik op haar rug en terug. Met 7,5 maand kon ze zelfstandig zitten. Net twee dagen voordat ze 9maand werd ging ze voor het eerst staan in de box. En nu is ze bijna 10 maand en stapt ze langs de tafel.
Elke kindje is uniek en verschillend. Mijn schoonzusje en ik waren op de zelfde dag uitgerekend…haar kleine meid is 4 dagen jonger. Dat kleine meiske kruipt net goed. Terwijl onze meid al door de box wandeld.
Gr Egberta
Erik heeft nooit getijgerd, kon goed zelf zitten toen hij 11 maanden was en kroop bij 13 maanden. Hij loopt nu sinds kort (19 maanden). Dus het verschilt per kind!
Groetjes,
M