Ow vanaf het moment dat ik de gangdeur open doe om de trap te nemen tot ik zijn slaapkamerdeur weer sluit, dat duurt al gauw een kwartier! Hier gaat er ook een heel ritueel aan vooraf… De foto’s in het trappengat benoemen, dan een slaapversje opzeggen, wassen met een zwitsalwashandje als hij niet in bad is geweest, dan pyjama en slaapzak aan. Tandjes poetsen met de meest rare liedjes en een boel geouwehoer erbij zodat hij door het lachen zijn mondje open houd![]()
Dan nog een dikke knuffel en even tegen mij aan hangen terwijl ik de gordijnen sluit en het veer-poppetje laten dansen… In bed krijgt hij zijn speentje, zijn eendje, en nog een speentje (rijmt altijd zo leuk en dat vind Joey ook weer leuk
) Dan moet zijn popje (knuffel) het muziekdoosje aan doen en heen en weer slingeren, en dan gaat Joey weer rechtopzitten (want als ik weg ben gaat hij een half uur tegen de spijlen aanbonken
) en dan nog een kusje, en dan de lamp uit en deur dicht!
Pfffff en dan ploft mama op de bank neer om een half uurtje bij te komen… daarna begint het Jessey-ritueel van bad tot fles en slapen…
Ik vind het heel leuk,hoor dat ritueel, maar alles gaat in zo’n vaste volgorde, en alleen ik ken hem… Danny krijgt hem dan ook niet vrolijk in bed… dan is het altijd brullen, dus dat gebeurd dan bijna nooit… Hoe moe ik ook ben, ik regel altijd dat de kids in bed komen, want dat gaat het makkelijkst… Hebben jullie dat ook?