Tijdens slapen op buik draaien, maar niet terug!

Hallo!

Vraagje: Jack slaapt in een slaapzak ( na maanden in de Puckababy te hebben geslapen) en dat bevalt prima. Het enige is: hij draait zich nogal eens om in de nacht en komt dan op zijn buik te liggen. Op een gegeven moment wordt hij hier wakker van en komt niet meer terug. Hij begint dan te huilen. Als ik hem terug draai slaapt ie gelijk verder.

Jack kan overdag als hij op zijn buik ligt ook nog niet terug draaien dus het ligt niet alleen aan de slaapzak. Hij kan wel van buik naar rug rollen, kruipen, zelf gaan staan en zitten, stapjes zetten enzovoort. Alleen het terugrollen van buik naar rug is een " probleem" .
Wat kan ik hieraan doen? Ik wil hem uiteraard niet gaan vastleggen, maar het is wel een beetje jammer dat hij 's nachts wakker wordt hiervan! Hebben jullie ervaring?

Groetjes Christa

Ik denk dat je geen andere keus hebt dan dat je door deze fase heen moet. Heel vervelend dat je je bed uit moet om hem terug te draaien maar het is de enige oplossing. En probeer overdag extra met hem te oefenen in terugdraaien zodat hij het 's nachts ook beter zelf kan gaan doen.

En inderdaad: nooit vastleggen! Op geen enkele manier! Ook niet, zoals weleens geadviseerd wordt door andere moeders, door het eind van de slaapzak onder het matras door te trekken. NOOIT DOEN!

Als je kindje gewend is om altijd alleen maar bijv. rechtsom te draaien, draait het zijn eigen beentje vast en je wilt niet weten wat dan de gevolgen kunnen zijn.

Groetekes, Sje

helemaal met sje eens!
NIET VASTLEGGEN!
onze dochter kruipt steeds onder dekens uit, heeft wel een slaapzakje aan.
Ook niet echt prettig maar vastleggen denk ik echt NIET aan!

En probeer eens te oefenen met terug draaien, misschien heeft hij het dan sneller door en kan hij ook in zijn eigen bedje terug draaien!

Even doorbijten nog!

groetjes Gytha

Nee, aan vastleggen denk ik geen seconde, moet er niet aan denken. Jack draait idd altijd rechtsom ( hoewel hij het ook linksom kan hoor) dus misschien is dat ook het moeilijke. Ik vind het wel moeilijk om met hem te oefenen want als hij op zijn buik ligt gaat hij gelijk over naar de kruipstand en sjeest er vandoor!!! Hoe moet ik dan in hemelsnaam met hem oefenen, hahaha!

Ik vind het ook zo raar dat hij niet kan terugrollen want voor de rest is ie heel sterk zoals ik al schreef ( kruipen, zitten, gaan staan). Vreemd hoor. Maar goed, het zal wel weer overgaan.

Groetjes
Christa

Hoi,

Hoe je dit kan oefenen.

Door hem overdag niet op te tillen bij het terugdraaien maar hem langzaam aan over zijn eigen armpje en zij terugrollen en laat hem zelf kiepen als hij op dat punt is.

Mischien een idee.

groetjes

lon106

Hoi Ion,
Het is wel goed bedacht en ik heb het ook wel geprobeerd hoor, maar Jack is zo watervlug dat hij direct gaat wegkruipen als hij op zijn buik ligt. Er is helemaal geen mogelijkheid tot terugdraaien.
Hij draait overigens altijd over rechts, dus ik ben nu wel ook aan het oefenen over links…dan wordt hij in elk geval sterker in de nekspieren misschien dat dat nog helpt.
Zag daarnet dat hij op zijn buik sliep, en gisteren op zijn zij. Ik zie het wel, het zal wel een periode zijn hoop ik. Ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen…

Christa