Tijd voor 1 voeding

Ik kan me herinneren uit de tijd dat Kimo nog melk dronk herinneren dat ik ooit een richtlijn heb gehoord voor de duur van 1 flessevoeding. Ilja doet er nu namelijk vaak een half uur over om een fles leeg te krijgen of geeft het dan gewoon op. Hij drinkt nu ook nog 7/8 voedingen per dag, hoewel dat natuurlijk niet erg is voor een kleintje van 3 weken. Maar ik heb soms wel het idee dat hij het met wat meer voeding per fles langer vol zal houden dan 3 uur…

Kortom, weet iemand hoe lang een kleintje gemiddeld over een fles zou moeten doen?

groet
Gwen

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij gebruiken de S fles van Difrax met een S speen en ik ben bij Kimo op een gegeven moment ook overgestapt op M, maar dat was niet al na 3 weken… Maar goed, ieder kind is natuurlijk anders.
Ben ook een beetje bang dat als ik dat ga proberen het weer te snel voor hem gaat.

Lilypie Tweede Ticker

[img]http://b1.lilypie.com/UxW1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

20 minuten staat er voor. Dan is de zuigbehoefte bevredigd. 15 of 25 mag ook, maar niet langer of korter.

Jens vrat ze ook altijd leeg in 5 minuten. Toen Femke er 30 min. over deed was ik 't ook echt wel zat, maar anders verslikte ze zich.

Ja, je kan een grotere speen proberen, maar let wel even op dat het dan ook niet weer TE hard naar binnen klotst, want dan klotst het er met dezelfde vaart weer uit… (door de lucht die ermee naar binnen gaat). En dus ook krampjes veroorzaakt…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Een baby zou gemiddeld zo’n 20 minuten over een fles moeten doen is mij verteld. Als hij er langer overdoet zou het goed kunnen zijn dat het gaatje in de speen te klein isen hij er teveel moeite voor moet doen. Dan wordt hij te moe om goed te drinken, het zou dus kunnen zijn dat hij met een grotere speen meer voeding tegelijk wil drinken.Wij gebruiken voor Rens de flessen van avent en hij heeft eigenlijk nooit uit de speen maat 1 gedronken. Wij zijn wel pas vanaf 4 weken begonnen om hem aan een fles te wennen(hij kreeg bv). Hij deed er met nr 1 ook heel lang over en nr 2 ging perfect. Misschien dat je het toch eens kunt uitproberen? Overigens mijn zoon heeft de voedingen om de 4 uur nooit gehaald, dit werd bij hem pas beter toen hij fruit en groente ging eten(met 3,5 maand). Is wel lastig maar ik vond voeden op verzoek prettiger als hem kostte wat het kost hem te dwingen om netjes op het schema van om de 4 uur te gaan zitten.

Succes,

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat ik trouwens nog bedacht, gister in bed (ja je verzint 't niet… hihi)… de Avent speen 1 heeft een snellere doorstroming dan de Difrax S, maar een langzamere dan de M. Dus dat zou nog een mooie tussenmaat kunnen zijn.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker