Thuis niet willen eten

hallo ik heb het probleem dat britt thuis erg slecht eet.
Als ze op het kdv is of bij opa en oma eet ze wel goed.
Waar kan dit aan liggen en belangerijke nog wat kan ik er aan doen.
Ik ben altijd bang dat ze ziek word ofzo omdat ze zo slecht eet.of is het gewoon de leeftijd is het een fase??
nou alles is welkom.

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Hoi,

Ik zeg altijd en dat is echt zo zien eten is doen eten. En dan bedoel ik daarmee zien eten van andere kindjes. Er komt volgens mij dan een soort competitiedwang op of zo wat ze willen niet onder doen voor die ander. Mijn dochter eet ook veel gemakkelijker en meer dan bij mij thuis. Ook zegt mijn oppas omdat zij op 6 kinderen tegelijk moet letten let ze niet extreem goed op mijn dochter kwa eten dus eet ze wel netjes en goed enz. En inderdaad als haar nichtjes hier zijn en ik ben dan alleen dan eet ze ook beter ik let dan minder op d’r omdat je de aandacht moet verdelen. We proberen nu ook met het avondeten minder op d’r te letten.
En je hoeft je tot een jaar of vier vijf geen zorgen te maken. Kinderen nemen over het algemeen wel wat ze nodig hebben op een dag. En misschien omdat ze zo goed eet op het kdv heeft ze de volgende dag minder honger.
En van eten geen strijd maken dit werkt alleen tegen.

groetjes

lon106

Denk dat je meisje in een fase zit
De peuterpubertijd
Geen strijd aan gaan met haar over dat ze moet eten
Als ze honger krijgt eet ze wel

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

nee ga ook zeker geen strijd aan met haar hoor heb ook zo iets van niet nou dan niet.
maar was een beetje bang dat ze van alles dan mischien te weinig binnen krijgt of zo.
mag ik haar dan wel een snoepje of koekje geven als ze daar om vraagt ik doe het wel of een liga of reisteafel.
fruit eet ze trouwens wel erg goed.
nou hoop idd dat het een fase is dan maar hoe lang kan zo’n fase duren dan??
vindt dat ze hier namelijk al best lang last van heeft.
groetjes maar weer.

[/url]

Hoi,

Het is even een periode waar je doorheen moet. Zelf hebben we altijd er naar toe gewerkt dat Martin zijn bordje leeg at. Meestal werkte het goed om hem af te leiden, bijv. een boekje voorlezen. Wij zorgen er wel voor dat ze een uur voor het eten niet meer van alles snoepen of yokidrinken. Nu eet hij weer prima. Behalve nasi, maar dat vind ik geen probleem.

Ook zijn jonge kinderen niet zo gek op pittig eten. Wij zijn wat dat betreft wat ‘ouderwets’ eten 6 dagen per week aardappels met groente en een goed stuk vlees.

Succes ermee!

jantje

Je kan haar overdag best een koek geven vind ik
Maar savonds als je warm eet en ze eet niet goed zeker geen snoep of koek Anders denkt ze ach ik krijg toch wel iets die kleintjes zijn zo slim he Wij hebben het met Justin ook hoor en als hij netjes zijn eten eet krijgt hij nog iets en ja doet hij het niet is het jammer voor hem Justin zit al een tijd hoor in die fase maar ja het gaat over Het is alleen soms vervellend En als je echt twijfelt over haar vitamine dan geef je haar desnoods multivitamine Krijgen ze hier ook vooral nu met de winter voor de deur Succes meid Hoe is het trouwens met die twee kleine prullekes van jullie?

ok nou bedankt in ieder geval voor de reacties.
het is iddal best wel een hele tijd hahah.
ja hier met de kleintjes gaat het goed gelukkig wel te zijn lief en ik word met de dag verliefder op ze.
en jij dan ook alles goed las op de hyves al dat de ene zn naam kon zeggen en dat het met de ander erg goed op de zwemles gaat mooi he dat alles zo goed gaat.
heb je mn foto s nog bekeken dan heb er weer nieuwe op gezet.
bedankt he voor jullie reacties

[/url]

Ow dan zal ik straks ff kijken op hyves

Hoi,

Het gewone en normale eet en geef momenten aanhouden. Dus alles wat je normaal ook deed. Verder geen aandacht geven aan slecht eet gedrag. Als je bang bent voor te weinig vitamine en ze vind fruit lekker geef je 'd’r toch gewoon fruit ipv een koekje.
Als je haar straft door haar geen tussendoortje te geven krijgt ze toch aandacht voor haar slechte eetgedrag.
Wel zou je sávonds het met het toetje kunnen doen. Onze dochter krijgt voor een paar hapjes een kleiner toetje dan wanneer ze goed eet. Onze uitleg dan als je weinig eet heb ook geen grote honger dus ook minder toetje nodig.

groetjes

lon106