Mijn dochtertje is 7 maanden, krijgt nu 3 flessen en fruit en groente. Ik ben aan het leren om een boterham te geven (dat lukt niet want ze stik er iedere keer in en moet dan kokhalzen) daarnaast probeer ik haar tussen door wat vocht te geven in de zin van diksap. Echter ze moet het niet. Welke smaak dan ook. Ik vernam nu dat je ze ook wat thee tussen door kunt geven. Misschien dat ze dat wel wil…maar nou vroeg ik me af. Wat voor thee geef je dan? Kan me voorstellen dat je het gewoon heel slap doet maar gewone thee / rooibos / groene…etc. Heeft iemand hier ervaring in?
Bedankt alvast.
Thee ?!
JA, gewone thee, misshcien een beetje aangelengd met water en een beetje melk erin. Anna vind melk erin niet zo heel erg lekker, maar afgekoelde thee zonder melk of suiker lust ze wel.
Je kunt ook gewoon water proberen! Anna moest in het begin ook niet zoveel van water hebben, maar nu drinkt ze elke dag wel een bekertje water.

hoi, wanneer je haar op de boterham laat sabbelen gaat het dan ook niet goed? Je moet geen evrs brood gebruiken omdat dat aan het verhemelte blijft plakken. Hele kleine stukjes desnoods in wat melk gedrenkt.
En qua drinken. blijven volhouden. Puck wou ook niets hebben en door wel iedere keer aan te bieden is ze wel gaan drinken. Gewoon water (lauw) kan je ook proberen. Ze krijgt wel genoeg vocht binnen met de 3 flessen die ze krijgt.
groet Loes

Diksap wil ze mogelijk niet omdat het koud is. Ze is haar hele leven al gewend om drank warm aangeleverd te krijgen. Onze oudste weigerde ook sap te drinken tot ik het ietsje ging verwarmen in de magnetron. Zodra ze het lauw kreeg wat het goed. Ik ging het steeds korter verwarmen tot ze het uiteindelijk bijna koud kreeg en daarna wilde ze het wel gewoon koud drinken.
Dus kan goed dat het niet eens het principe sap is wat haar tegenstaat maar dat de temperatuur wennen is voor haar.
Groetekes, Sje
hoi,
onze dochter dronk en drink altijd de zoet smakende thee en de avonmelange van de ah . Die laatste is een kruiden thee. Dan maakte ik hem aan zoals ik hem zelf zou drinken en dan deed ik 50% thee en 50% koud water erbij. In het begin dronk ze hem alleen toen ie koud was en later is ze hem steeds warmer gaan drinken.
Wat dat brood betrefd. Sop het in de melk en geef haar niet al te vers brood. sommige kinderen ( mijn dochter) vond het lekker om op de kortsje te knauwen en daar deed ik dan een beetje boter en pasta op. Ik sneed dan ook steeds meer zacht brood bij en zo heeft ze geleerd brood te eten. Stevig brood wil ook wel eens helpen dan bedoel ik allison ofzo.
Groetjes
lon106
onze meid heeft nooit thee gelust en nog niet, vindt het verschrikkelijk vies!
Sap duurde bij haar ook even voordat ze dat ging drinken. Ze moest er erg aan wennen. Ik heb het toen geprobeert toen ze eigenlijk op die tijd een fles kreeg, zodat ze dorst had. En sinds dien ging het goed. Het is natuurlijk ook heel anders voor die kelintjes als melk!
groetjes Gytha

Voor thee maakt het niet uit welke smaak maar ik denk dat ze thee met een smaakje lekkerder vinden (zoeter)
Ik heb eerst lauwe thee geprobeerd zonder suiker en melk ik had zoiets van waarom met suiker en melk als ze het zo lusten is toch makkelijker en wen je ze zoet ook niet aan, maar ja dat is mijn mening.
Trouwens ik weet niet hoe met thee met honing zit ivm een bacterie die in de honing voor kan komen.
sommige thee mag je een baby niet geven zoals groene thee in sommige thee zit een bepaalde stof wat een kind niet mag hebben
Ik heb mij laten vertellen dat thee BETER is dan diksap. Alle smaken zijn goed.
Tip voor de boterham: snij hem in stukjes en leg die voor haar neer zodat ze hem zelf in haar mond kan stoppen. Bij Jade moet ik de stukjes een voor een neerleegen, anders propt ze haar mond vol.
Groetjes Frauk
Gewijzigd door - mama Jade op 11 Jan 2009 10:07:44