Thee: water koken afkoelen magnatron

hee ik had een vraagje ik moet rico elke avond na zijn groentehap 50 cc thee gaan geven.
nou vroeg ik me af of ik niet een pannetje water kan koken thee van maken en dan af laten koelen en een fles volschenken, in de koelkast kan zetten en later weer op kan warmen? zo zucht haha

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Volgens mij wel, het is water met een smaakje enne zo maak je ook ijsthee.

Groetjes,

Michèle

hoelang is dat houdbaar? en kan ik dan beter alleen water in een fles doen en dan elke x thee maken of gewoon een fles thee

Weet ik niet hoe lang het houdbaar is, maar anders inderdaad gewoon alleen water koken en dan later thee zetten.

Groetjes,

Michèle

hallo ik maak gewoon thee met de waterkoker en laat het dan afkoelen in het flesje en die zet ik in de koelkast en maak dat voor 1 dag en de volgende dag gewoon weer nieuwe maken want in de koelkast kan ook altijd iets van bacterien zitten
hoop dat je er wat aan hebt

thee aflaten koelen en dan weer geven lijkt mij niet echt goed

is puur vergif

en als ik water kook laat afkoelen en dan in de koelkast zet? hoelang is dat dan houdbaar of zit daar geen grens aan ja ik weet niet vraag het maar voor de zekerheid…

24 uur is het houdbaar. Ik heb halve literflesjes, want als ze op de creche zit dan heb ik thuis maar twee flessen.

Groetjes,

Michèle

effe wachten hoor…dus gekookt water is maar 24 uur houdbaar???
en als je mineraal water koopt in de winkel en dat zou gebruiken. dat is toch ok langer houdbaar dan 24 uur?
heb net een hele pan water zitten koken waar hij dus maar 50 cc van krijgt:S

Nou ja dat is wat ze mij verteld hebben hoor dus ik geef zeg alleen wat ik weet…

Groetjes,

Michèle

ik dacht nog wel dat ik het goed had aangepakt snif snif haha

Even wachten wat de andere mamma’s zeggen meid

Groetjes,

Michèle

okee…IEMAND???

gekookt water is afgekoeld in de koelkast 24 uur houdbaar

klopt helemaal

nouja kan ik toch morgen EN vandaag ermee doen

maar hoe zit dat dan met mineraal water wat je in de winkel koopt? is dat eigenlijk niet ongeveer hetzelfde…? ik wist niet eens dat steriel water kon bederven joh!

Er kunnen bacterien bijkomen he Inge. En je koelkast is niet steriel.

Ja daarom maar ik in het weekend als twee halve liter flesjes en als ze naar de creche gaat 1 halve liter.

Groetjes,

Michèle

Maar waarom zoveel per keer maken?
Werkt je waterkoker of magnetron maar 1x per dag?

Gewoon beetje water in de koker/magnetron doen.
Met koud water op de juiste temperatuur brengen,
theezakje er in, en klaar.

Als je zelf ook meteen een kopje wilt zet je gewoon wat meer water op.

M.

Hier draait de waterkoker de hele dag alleen kan je geen gekookt water in een plastic fles doen, dus ik kook voor ik naar bed ga water en de volgende morgen doe ik het in een flesje. 1/2 liter voor de crechedagen en 1 liter voor de niet crechedagen en wat er overblijft gooi ik weg.

Groetjes,

Michèle

Hoi isa,

ben even benieuwd naar de reden waarom jij Rico elke avond na zijn gorentehap 50cc thee moet gaan geven?

omdat rico anders niet aan genoeg vocht kwam. baby’s tussen 4 en 6 maanden moeten zeker tussen de 700 en 800 vocht krijgen en rico zou dan maar iets in de 600 krijgen. dat is te weinig en ka heeft dit aanbevolen. rico heeft zoiezo een raar schema vanwege zijn spugen maar goed…ik zei dat toch al

en of mn water koker niet werkt? haha jawel hoor maar had er even niet aan gedacht dat ik er dan ook koud water bij kon doen om het wat kouder te laten…

gisteren wilde hij maar 10 cc hebben thee dus…vond er niks aan, en verslikte zich constant