Teveel slapen?

Ik vraag me steeds vaker af of ik mijn zoontje wakker moet maken overdag. Hij is 3mnd maar slaapt heel veel.

s’ochtends is hij vaak tussen 6 en 8 wakker, krijgt de fles en slaapt meteen door tot 10 of 11uur.

Daarna slaapt hij rond 14:00, maar soms slaapt hij door tot 18:00 of zelfs later.
Het gebeurd ook weleens dat hij bv van 13:00-15:00 slaapt en daarna van 17:00-20:00 maar dan maak ik hem meestal eerder wakker.

Is het goed om hem dan wakker te maken of heeft hij gewoon zoveel slaap nodig? Soms is hij niet wakker te krijgen en meestal vind ik het ook erg zielig hem uit bed te trekken.

Ook s’ochtends verschilt het steeds wanneer hij wakker word. Is het dan slimmer om hem iedere dag op dezelfde tijd wakker te maken?

Hij slaapt savonds om 22:00 en slaapt dan aan 1 stuk door tot de volgende ochtend. Maar er zitten zelfs dagen bij dat hij pas om half 9 of half 10 s’ochtends wakker word…

Ja heerlijk maar is het wel goed zo?

Oh wat een mazzelaar ben jij zeg, Morgan komt elke dag ongeacht der bedtijd tussen 6 en 7 uur. En zij is ook nog steeds een slaapkop. 6 uur wakker, fles, half acht weer een uur slapen. tussen 10.00 en 11.00 weer slapen en dan soms 2 tot 3 uur als ze de kans krijgt en dan 's middaags ook zo nog 2 a 3 uur. Ze kan minder maar dan is ze wel op 's avonds. Dus ze heeft het nodig net als jou kleine het nodig heeft. Anders zou hij 's nachts ook niet zo goed slapen. Dus geen zorgen en lekker van genieten.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

op www.inbakeren.nl staat het volgende:

Leeftijd: Wakkere tijd per keer:
0-2 weken 30-45 minuten
2-6 weken 45-60 minuten
7-12 weken 60-75 minuten
3-5 maanden 1,5 uur

De wakkere tijd is inclusief de voedingstijd.*

Lekker als ie meer slaapt, hou wel een beetje de voedingstijden in de gaten… een beetje regelmaat kan geen kwaad…hij zal het nodig hebben zoveel slapen!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

ons zoontje is nu 10 weken.
eigenlijk kan hij maar 45 minuten aan om wakker te zijn incl voeding. daarna gaat hij echt jeneglen, en hij kan sochtends echt 4 uur tussen de voedingen hebben zitten. het verschilt bij ons of we weg gaan of niet. als we thuis blijven dan zit er al snel 4 uur tussen de voedingen(,eestal komt hij dan zelf nog net op tijd voordat we hem wakker maken) . maar gaan we weg is het heibel.

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Onze oudste was een hele wakkere baby en de jongste was een slaapbaby. Geen peil op te trekken. Elk kindje is verschillend en zeker op die leeftijd nemen ze de slaap die ze nodig hebben.

Niet wakker maken, gewoon zelf ritme aan laten geven. Dan heb je de minst vervelende baby.

Groetekes, Sje

dat schema van inbakeren.nl is dan niet van toepassing op onze ruben…
ruben slaapt veel minder…
maar hij is er niet minder vrolijk om…
net wat sje zegt…geen enkele baby is hetzelfde!!

groetjes!!

karin

Nou gelukkig maar, ik slaap zelf ook heerlijk zo! :smiley:

Hoi,

Mijn dochterje Lis is nu 4 en een halve maand.

Ze is meestal rond 7 uur wakker en dan krijgt ze bv.

Dan gaat zo rond 8 uur weer naar bed en slaapt ze tot 11:00 ongeveer en dan krijgt ze de fles.

Om half 1 ongeveer gaat ze weer naar bed en dan slaapt ze tot ongeveer half 3, 3uur en dan krijgt ze de fles.(15:00 fles)

meestal valt ze rond half 5 weer even in slaap maar dat is dan in de box of in de kinderwagen. Dan slaapt ze een klein uurtje.

Om 19:00 krijgt ze weer bv. en dan gaat ze lekker slapen en slaapt ze tot de volgende ochtend 7 uur ongeveer.

Zelf vind ik dit prima, ze doet het erg goed en is tevreden.

Wakker maken doe ik eigenlijk niet als ze wat langer slaapt krijgt ze gewoon wat later te drinken. Maar als ze bijvoorbeeld om 15:00 de fles moet hebben en ze slaapt om 16:00 nog dan maak ik haar wel wakker anders wordt het te laat met de laatse fles. Dit geld dus ook voor de fles van 11:00, die geef ik haar het laatst om 12 uur. Maar als ze dan vervolgens om 15:00 wel weer honger heeft vind ik dat prima, zit dan weer op haar schema En inderdaad een beetje regelmaat is niet verkeerd vind ik.

Groetjes Spruit

bij het inbakeren mag je eigenlijk niet meer dan 4 uur tussen de voedingen hebben zitten. als timo dan nog niet gekomen is kijk ik het meestal nog 15 minuten aan, daarna maak ik hem wel wakker, maar dit gebeurd bijna nooit.
wat we wel gisteren hebben gedaan is timo om 11:00 nog een laatste voeding geven, daarvoor wel wakker gemaakt, maar heel stil gedaan,. en ook de fles op zijn kamer.
en hij werdt om 6:45 pas weer wakker.
hij werdt altijd om 5 uur wakker, of hij er nu om 20:00 in ging om om 10:00 of dat we om half 11 nog een flesje dezen. dus kijken of hij dit vanavond weer doet.

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

ik zeg altijd maar niks is teveel slaap.
ze slapen gewoon wat ze nodig hebben,
Onze oudst was ook een slaapkopje en nog wel hoor!
Hij heeft het gewoon nodig! lekker toch!
Ik maakte haat toen wel wakker voor voedingen want anders zou ze zo een voeding over slaan

groetjes gytha

Ja weet je wat het is, soms heb ik het idee dat als ik hem niet wakker maak hij maar 1x per dag slaapt, maar dan bv wel 5u aan een stuk.

Ik vind hem eigenlijk nog veel te klein om 1x te slapen, dus op zo’n dag maak ik hem meestal wel wakker zodat hij daarna voor een 2e x slaapt…