Hoi, ik ben een tijd niet op het forum geweest. Het gaat harstikke goed met Jelle, hij is inmiddels 16 maanden en loopt sinds vorige week helemaal allen en vind het erg leuk, ook praat hij de oren van onze hoofd. Elk woordje probeert hij na te zeggen. Maar eigenlijk heb ik een (misschien rare) vraag. Kan een kindje teveel melk(producten) binnen krijgen?
Jelle drinkt overdag heel weinig roosvisee of sap, soms een drinkbeker maar 9 van de 10 een paar slokken. Wel vind hij melk en optimelk heerlijk.
Zijn schema ziet er als volgt uit.
s’ morgens fles melk (ca. 180cc) + boterham
tussendoor fruit en soms een koekje of rozijntjes
s’ middags fles melk of optimelk ( ca. 180cc) + 1 a 2 boterhammen
tussendoor fruit of bv. ontbijtkoek
’s avonds prakje + toetje rond 17.30 uur
rond 19.00 uur fles opvolgmelk 150cc (maar ga ik vervangen voor melk), hij vind het nog erg lekker om wat melk te drinken voor het slapen gaan.
Als hij weinig ander drinken op heeft krijgt hij tussendoor nog weleens een bekertje melk. Hij is ook best een hongerig kindje en roept het woordt toetie ( lees: koekie) als erg goed roepen, loopt dan ook naar de keuken. Het is dan soms ook best moeilijk nee te zeggen. Vooral als het dan zo’n zeurdagje is en je zelf ook weinig zin heb. Maar volgens mij helpt negeren nog het beste denk ik. Hebben jullie nog tips om iets anders te drinken te geven.
Groetjes Anita mama van Jelle ( 26-08-2007)