Teveel in bad?

Mijn dochtertje heeft bultjes (lijkt op muggenbulten) aan de zijkant van haar bovenbeen-billetjes. Het zit net niet in de luier… Als ik haar verschoon, heeft ze erg jeuk en krabt ze zo hard aan haar bultjes tot bloedens toe…Het is dan helemaal rood en de bultjes worden wit en liggen op haar huid, echt een soort grote muggenbult-idee…Blaasjes? Luieruitslag is het denk ik niet, want het zit niet midden op haar bil. Luieruitslag komt door luiers en urine/ontlasting… Maar deze plek, waar de bultjes zitten, komt daar amper mee in aanraking. Nu hoorde ik gisteravond dat het wateruitslag kan zijn? Dat krijgen sommige kinderen als ze teveel in bad gaan… Hebben jullie hier wel is van gehoord? Als ze in bad zit, is het ook het ergst, dan zit ze hele tijd te krabbelen en kijkt ze mijn aan, van Mam dit is echt niet leuk!
Echt zielig… Als ik haar dan weer heb aangekleed is er niks meer aan de hand!
Wat kan ik hier aan doen? Minder in bad? Ze gaat bijna iedere avond in bad, sla ook wel is een dagje over.

9 maanden banner

Volgens mij hoeft je dochter echt niet iedere avond of om de avond in bad.
Zeker niet als ze een gevoelige huid hebben.

Lucas (mijn zoon) gaat nu zo’n 2 a 3 keer per week in bad of onder de douche.
Voor de rest doet een washandje ook heel veel.
Zeker bij die kleintjes, even een washandje over het gezichtje, handjes, voetjes en billen.
Of even mee onder de douche, dan zitten ze niet in het water en spoelen toch even lekker schoon.

Groetjes Mim

Wat vervelent zeg.
Waar ik aan dacht toen ik je topic las, misschien dat het warmte
bultjes zijn?!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Onze meisjes gaan ook niet elke dag in bad. De kraamzorg destijds zei ook dat dat bij die kleintjes helemaal niet nodig is. Sterker nog, dat het eigenlijk helemaal niet zo goed is voor die tere huidjes.

Dus nu is het maandag baddag, woensdag zwemles en aansluitend douchen, donderdag in bad bij mijn ouders en zaterdag weer in bad.

Gaat prima zo.

Groetekes, Sje

Hier gaan ze eens in de 2 dagen in bad en als ze niet zo vies zijn een dagje later. Elke dag in bad hoeft zeker niet. Maar die Balneum heeft hele fijne badschuim met olie erin en geen geur, hahaha vind hem zelf ook erg lekker. Misschien kun je die eens proberen. Ze krijgen er zo lekker( alsof ze met olie ingesmeerd zijn ) velletje van.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze uitslag kunnen krijgen van teveel in bad. Wel van niet goed afdrogen, maar wat jij beschrijft klinkt niet als zulke smetplekken.
Ik doe zelf mijn kinderen vanwege droge huid en tijdgebrek maar 2x per week onder de douche, maar als jullie het fijn vinden om het elke dag te doen, zie ik daar niets verkeerds in.

Ik zou eerder neigen om te denken dat het misschien door de wrijving van de luier komt. Is het net op de grens? Misschien een ander merk proberen, misschien toch een soort intollerantie?

Je hoort het al , een boel misschiens, maar ik wilde alleen kwijt dat ik niet denk dat het door teveel in bad kan komen.

Jee, heel vervelend als de kleine zoveel jeuk heeft.

Ik ken wel dat kindjes van chloorwater uitslag krijgen, maar niet van gewoon kraanwater. Ligt misschien aan het soort luier (wat SeeSeeEm ook al zegt). Ik zou misschien iets minder vaak in bad doen.Daan gaat 3x per wk maximaal in bad of douche.

Blaasjes is het geen schimmeltje rood met witte vlekjes jeukt ook verschrikkelijk. Dat krijgt je door broei effect, niet goed afdrogen. ( als het dat is kun je het gemakkelijk met een zalfje oplossen.

Kijk het effe aan.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Hallo! Het is wel herkenbaar… Myron heeft ook een supergevoelige huid. Net als de mama van Lotte en Tren gebruik ik herbal balneum badolie en dat gaat heel goed. Ze heeft ook symbialzalf gekregen van de huisarts tegen die plekjes. groetjes, debby