Teveel eten?

hallo allemaal!

Mischien een beetje een rare vraag maar mijn kindje van ruim 13 maanden eet best veel. Nou vroeg ik me af of je ook teveel eten kan geven omdat ze het zelf niet echt aangeeft dat ze vol zit bijvoorbeeld met het brood en avondeten.
Of geven ze op die leeftijd nog niet aan dat ze genoeg hebben?

Ze heeft net een heel bordje olvarit peuter menu spaghetti op en een klein bakje appelmoes en ze deed nog steeds haar mond open net alsof ze wil zeggen “kom maar op met die volgende hap”

Wat denken jullie? Ik geef trouwens die laatste fles nu 2 weken niet meer en dat gaat prima!

groetjes Lennie

dat zou genoeg moeten zijn,
dikke kinderen maak je die worden niet geboren dus pas op.
ik denk dat je je kind ook kan laten wennen aan de hoeveelheid voedsel.
mijn jongste eet smorgens 2 boterhammen dan tussendoor een soepstengel of koekje smiddags ook weer brood en dan om een uur of 3 fruit en dan om 5 uur avond eten met een toetje toe, en de hele dag door drinken,
maar ja het ene kidn verbuikt ook meer dus, afhankelijk van dat moet je bepalen wat je denkt dat jouw krummel nodig heeft.

Ik denk niet dat je teveel eten aan je kind kan geven ( als het om gezonde dingen gaat ) op een gegeven moment draaien ze hun hoofd echt wel weg als ze vol zitten.
Maar ja, dat is mijn ervaring met mijn kids. Alleen snoep, daarvan blijven ze eten ookal zitten ze vol en daar moet je wel mee uitkijken.

Het is een beetje verschillend want ik merk het aan haar als ze geen eten meer wil omdat ze dan gaat kliederen en spelen met haar eten.
Maar omdat ze dat dus zoals vanavond niet doet dacht ik dus, zou ze nog honger hebben.
Maar ikzelf vond dat ze al wel aardig wat eten op had en ik wil ze ook niet teveel geven want ik wil natuurlijk niet dat ze heel dik wordt of pijn in haar buik krijgt. Het gewicht gaat er makkelijker bij dan er af … (HELAAS!!!)

Oja en mischien een klein foutje van mij zelf maar soms als ik bezig ben met bijv de was en ze begint onrustig te worden en gaat “zeuren” dan geef ik wel eens een koekje of rijstwafel extra zodat ze zich nog even vermaakt. Denken jullie dat ze dat in de gate heeft en dat ze denkt, goh als ik begin te “huilen” dan krijg ik wat dus laat ik maar gaan huilen?

Rond het jaar is ze? Begin maar vast met aftellen want binnenkort begint ze je tot wanhoop te drijven door niet meer te willen eten (vooral avondeten!).

Ik zou gewoon niks doen. Lekker zo laten. Echt heel hongerig is ze blijkbaar niet want anders had ze ook die laatste fles nog niet kunnen missen.

En ja, ze heeft heel erg goed in de gaten hoe ze het voor elkaar kan krijgen om een extra koekje of rijstwafel te krijgen. Dus mee stoppen! Niks meer zomaar tussendoor geven om haar te sussen want straks is er geen weg meer terug en heb je voortaan heel de dag door een jengelkind.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jan 2009 20:10:23

Vanmiddag heb ik het kinderslot op de “koekkast” gezet.
De afgelopen week hebben we dat jochie een paar keer betrapt
op het pakken van een koekje (uit een open pakje dat daar dan ligt).
Gewaarschuwd: nog een keer, en je kunt er niet meer bij,
Bij deze dus

Hylke loopt de hele dag “eten”, “eten” te zeggen.
Dus ook wij vroegen ons soms wel eens af of hij te weinig krijgt,
of dat we door af en toe een koekje tussendoor juist teveel geven.
We zijn er uit:
Als hij zijn bord avondeten niet leeg eet weten we dat hij te veel tussendoor heeft gehad…

M.

quote:
dat zou genoeg moeten zijn, dikke kinderen maak je die worden niet geboren dus pas op. ik denk dat je je kind ook kan laten wennen aan de hoeveelheid voedsel. mijn jongste eet smorgens 2 boterhammen dan tussendoor een soepstengel of koekje smiddags ook weer brood en dan om een uur of 3 fruit en dan om 5 uur avond eten met een toetje toe, en de hele dag door drinken, maar ja het ene kidn verbuikt ook meer dus, afhankelijk van dat moet je bepalen wat je denkt dat jouw krummel nodig heeft.

ik zou je kind op vaste tijden drinken geven en niet de hele dag door is ont zettend slecht voor het gebit

Hoi Lennie,

Jade wil ook blijven eten, maakt niet uit hoeveel ze krijgt ze huilt altijd als het op is, waarschijnlijk vind ze het gewoon erg dat het op is en niet dat het te weinig is! Jade geniet van het eten. Wij merken wel met de broodmaaltijd, dat als ze zelf eet, ze sneller beseft dat het genoeg is geweest en ze niet huilt als het op is…Tip?

Groetjes Frauk

quote:
ik zou je kind op vaste tijden drinken geven en niet de hele dag door is ont zettend slecht voor het gebit

Zou je dat even uit willen leggen?

M.

hai Lennie,

mijn zoontje is ook inmiddels bijna 14 maand en eet ook heel graag. Vanalles maakt hem niet uit, vind alles lekker en ik stop hem ook welles een extra soepstengel toe maar hij weet ook wel dat als mama zegt dit is de laatste het oo kecht zo is. Dus denk als jij haar afentoe een extraatje geeft niet erg is.
Hij groeit erg goed en is bovengemiddelde met lengte dus denk dat ie het ook wel nodig heeft, als hij vol zit stopt ie wel met eten.
Oh ja tip, geef haar kleine hapjes en niet te snel, dan kan je er oo achter komen of ze nog honger hebben of gewoon speelt.
Verder eet hij ook nog es van mijn bord mee afentoe hihi!
Komt goed !!!

oh en zijn voedingschema ziet er zo uit:

Half 8 : melk 210ml met 7 schrpjes pap
half 10: fruit
half 12: tussen de 1 of 2 broodjes met 150 ml melk
half 3: rijstewafel, soepstengel, rozijntjes, crackers of koekjes (1 of 2 van die vier hoor haha)
5/half6: heel potje avondeten en toetje
half 8: 180/210ml goedenacht

En ja afentoe een extraatje, prima!!

Hij zuert welles maar an geef ik hem een dikke knuffel en ga ff met hem spelen 5min en daarna speelt hij heerlijk zelf verder, kan ik weer mijn dingen doen.
We hebben het maar ruk he ??

xxx

Gewijzigd door - Mehdi Sam op 28 Jan 2009 15:21:16