Terugval zindelijkheid


#1

Damian is sinds 1 Jan dag en nacht zindelijk. Best vroeg voor een knul van net 3 jaar. Hij was al een tijdje droog snachts maar met alle spanningen van de feestdagen heeft ie tot 1 jan gewoon een luier om gehad.

Nu is alleen het probleem dat hij sinds zondag(dat hij van papa zijn weekend weer thuis is) elke ochtend nat is. Voor het slapen gaan gaat hij nog naar de wc maar toch is hij nat. Snachts wakker maken is bij hem echt een ramp want hij scheeuwt of heel de buurt bij elkaar of hij is zo wakker dat hij 2 uur ligt te spelen en kletsen in bed. Dit doen we dus ook al 2 maanden niet meer en is al die tijd goed gegaan.

Waar kan dit aan liggen. Hij gaat ook al sinds dec om het weekend naar papa dus het lijkt mij niet dat het aan die overgang ligt.


#2

Meestal is een terugval het gevolg van indrukken waar zo’n kleintje mee te maken krijgt. (ziek geweest, scheiding, geboorte, overlijden, verhuizing, naar psz/school etc.).

Groetekes, Sje


#3

Dat kan zoveel rdenen hebben. Spannende dingen maar ook merk ik bij Rens dat als hij flinke mentale sprongen aan het maken is dat het dan soms ook weer mis kan gaan. Gaat ook vanzelf weer over, maar dat kan echt veel vaker nog terugkomen. Rens is hier vanaf ongeveer 3 jaar 's nachts droog maar heeft soms nog weleens een terugval en die is nu 4,5. Gezien zijn leeftijd zou ik me er zeker nog niet druk over maken. De meeste kinderen zijn pas echt helemaal droog rond de 6 jaar 's nachts

Groetjes Ramona