Terugval zindelijkheid 's nachts

Waarschijnlijk slaapt hij doordat hij naar school gaat en dus veel indrukken heeft veel vaster dan normaal waardoor hij minder aanvoelt dat hij moet plassen. Dat hij het kan heeft hij al bewezen. Straks heeft hij 6 week vakantie en kan hij na de vakantie weer fris beginnen en is al helemaal aan school gewend.
Dion krijgt als hij 's avonds nog veel drinken heeft gehad nog wel een luier om (sinds 3 week 's nachts zindelijk) en hij plast er dan niet in dus het hoeft niet zo te zijn dat Erik dat ook zou doen. Als je nou uitlegt dat het voor de zekerheid is omdat hij anders wakker wordt en zijn bed en hijzelf verschoond moeten worden. En dat als hij voelt dat hij moet plassen wel naar de wc moet gaan en hem daar wel voor gaat prijzen als hij dat heeft gedaan. Zijn slaap heeft hij natuurlijk wel nodig nu.

Ik denk ook dat dat vaster slapen de verklaring is, Pranger. Alhoewel het de laatste nachten goed gaat. Vannacht weer droog gebleven, helemaal top. Wel net iets te laat bij de wc, maar ja…

Ik denk dat we het ergste hebben gehad? Nog vier weekjes school en dan zomervakantie, heerlijk!

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Helemaal top dat het weer goed gaat. En dat het net voor de wc misgaat is dan niet zo erg dat komt ook wel weer. Een pyjama is zo gewassen.

Precies. Vannacht ook weer droog fijn! Wel gisteren overdag met buiten spelen te laat met plassen, maar ja…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Fijn dat het nu weer goed gaat. Rens was met 2,5 jaar zowel overdag als 's nachts zindelijk. Maar hier gebeurt het ook nog steeds wel dat hij zomaar een paar dagen 's nachts weer in z’n bed plast en dan gaat het zomaar weer een maand goed.
Luierboekje wil Rens absoluut niet, die zijn voor baby’s volgens hem en die doe ik hem dan niet aan omdat dat voor hem helemaal als falen voelt.
Ik verschoon gewoon z’n bed en geef hem even een knuffel en zeg dat het niet geeft. Hij vind het zelf best wel erg.
Maar gelukkig vind ik hier de meeste ochtenden een plasje in de wc(hij vergeet standaard om door te trekken) dan word hij dus wel wakker als hij moet plassen.
Stickers zie ik in dit geval ook geen nut van in. Het is geen gedrag wat hij zelf kan veranderen dus dan is het extra teleurstellend als hij en nat is en dan ook nog geen sticker mag plakken. Dat vind ik zielig omdat het niet iets is waar hij zelf iets aan kan doen.
Hoe vind hij het trouwens op school?

Helemaal met je eens Moon. Dan was Rens ook vroeg zindelijk zeg!

Op school gaat het volgens mij goed. Erik vertelt er niet veel over, maar hij lijkt het er wel naar z’n zin te hebben. Volgende week ons eerste tien-minutengesprek met juf, dus dan zullen we wel horen hoe zij het ziet.

Groetjes,
M

Spannend hoor. Rens gaat in januari naar de basisschool, ben benieuwd hoe hij het zal vinden.
Waarschijnlijk moet Erik gewoon nog een beetje wennen, het is natuurlijk een behoorlijke verandering voor hem. Maar ff checken voor blaasontsteking kan natuurlijk nooit kwaad.

Groetjes Ramona

Hallo allemaal,

Ik lees hier dat veel kinderen nog op oudere leeftijd in zijn/ haar broek plast.
Mijn dochter is 6 jaar en die heeft een moeilijke tijd achter de rug…
Toen er problemen kwamen begon zij in haar broek te plassen ( ze was volledig zindelijk ) en zij wou mij niet zeggen wat er aan de hand was… Ik heb alle manieren gebruikt om haar er van af te helpen… Maar kwaad worden of negeren heeft echt geen zin… Ik ben uiteindelijk na een Kinder. Pshygoloog gegaan en hij zei begin maar van voren af aan… Weer in de luier terug zetten. Daar zat ik natuurlijk niet op te wachten… En heb dat ook niet gedaan…

Wat ik heb gedaan is :
Als er ergens ruzie ontstaat…haal hem of haar daar weg en zorg dat hij of zij daar niks van mee krijgt ( dit is namelijk niet goed voor een kind want door veel stress kan dit probleem zich voortzetten ) als jij als ouder aan het foeteren bent op je kind over bepaalde dingen zoals ruim je speelgoed op enz enz vraag dan eens hoe hun het zien en hoe zij er over denken… ( of als ze iets hebben gedaan wat echt niet kan ) Dit werkt beter dan ik hoef geen weer woord van jou en ga na je kamer en ga er maar eens over nadenken… Het is belangrijk voor een kind dat ze hun kant van het verhaal kwijt kunnen en hoe rustiger jij blijft hoe meer hij of zij zal gaan zeggen. Het is altijd vissen hoe en wat ze denken en ze komen er niet zelf mee maar vraag eens 1x in de week aan je kind hoe hij of zij over je denkt en vraag eens hoe hij of zij ( wat ze niet leuk vinden ) hoe jij kan veranderen in hun ogen…

Doe dat in een wandeling, na het park bij een bankje of thuis maar wel met zijn tweeën en laat je kind vooral praten ook al zeggen ze rare dingen wat ze niet mogen zeggen word niet kwaad maar begrip vol en leg dan op een rustige manier uit dat het anders moet…

Iedereen heeft een mening, ook een kind…ook al klopt er niks van naar jou mening maar voor hun is dat wel zo en als je daar niet na luisterd voelt een kind dat zij of hij niet begrepen word en gaat zich dan op rare manieren afzetten en dan kunnen deze problemen ontstaan…

Zo zie ik het nu, ik heb het toegepast en bij ons heeft het geholpen…
Nu komt mijn dochter zelf naar mij toe om te praten en daardoor heb ik een hele fijne en nog sterker dan daarvoor een band opgebouwd…

Ik hoop dat jullie dit kunnen en willen toe passen en hoop dat ik jullie een goeie tip heb gegeven en dat jullie ook net zo’n band opbouwen en dat ze niet meer in hun broek plassen

Liefs Larissa

hoi mama van Erik,

ons jongste zoontje is nu ruim 4 jaar en 9 maanden en is 's nachts nog steeds niet zindelijk.
Wij zetten hem 's avonds om 23 uur ook nog extra op de WC voor een plasje,
anders kun je er iederen nacht uit, om zijn bed te verschonen.
Wij hebben ook idd een extra zeiltje in zijn bed, dan hoef je niet alles te verschonen,

ons nichtje was 8 of 9 en plaste soms nog in bed,
boos worden heef idd geen zin, dat werkt alleen maar averechts.

succes met Erik…
groeten mama van 2 kids

Dank voor je reactie. Boos word ik inderdaad niet, dat zou sneu zijn want hij doet het niet expres. De afgelopen week of anderhalf ging het weer prima 's nachts. Afgelopen nacht voor het eerst weer een ongelukje gehad. Zal er ook wel bijhoren, zo lang het niet elke nacht is vind ik het al minder vervelend

Groetjes,
M