Terugloop van Borstvoeding

Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende…
Mijn dochter is net 3 maanden oud en ik heb geen druppel borstvoeding meer. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Zou ik eventueel weer in verwachting kunnen zijn… Ik heb expres geen anticonceptie gebruikt omdat daarvan je borstvoeding terugloopt. Ik hoor altijd van die mooie verhalen over moeders die een half jaar tot een jaar borstvoeding geven.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes Judith ( mama van Loraine)

Evianne heeft zo`n 4,5 maanden borstvoeding gehad, dit werd toen helaas ook vanzelf minder waardoor ik moest ophouden. Ik heb wel donker bier gedronken en ook anijs (vandaar de muisjes op de beschuitjes )zou hiertegen kunnen helpen. De borstvoeding liep onmiddelijk terug toen ik weer aan het werk ging eigenlijk. Ik had ook graag een half jaar volgemaakt. Ik hoop dat het me nu nog wat langer zal lukken.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Vaker aanleggen!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties maare ik ben nu maar helemaal gestopt met borstvoeding geven Loraine is helemaal over op de fles. Maar wat ik me eigenlijk af vroeg zou het een teken kunnen zijn dat je weer in verwachting bent als je voeding terugloopt???
Want ik twijfel of ik in verwachting ben en ergens vindt ik het onzin om zo´n test te halen is toch weer 10 eurie. Dus ik dacht als jullie misschien weten of dat kan dat daar door je voeding terug loopt…En anders ga ik vrijdag toch maar even naar de winkel voor een testje

Groetjes Judith mama van Loraine

Als je zekerheid wilt, zul je toch aan een zwangerschapstest moeten geloven.

Teruglopen (tijdelijk) van borstvoeding kan bij een zwangerschap voorkomen, maar je kunt ook zwanger zijn zonder dat je aan je bv daar iets aan gemerkt hebt en teruglopen van bv kan ook andere oorzaken hebben van zwangerschap. Geen goede graadmeter dus.

Volgens mij is het met 3 maanden niet ongewoon dat bv terugloopt, meestal krijgen kinderen daarom ook regeldagen om het weer op gang te krijgen, dus vaker aanleggen zou dan de oplossing zijn.

Vind je het nog erg jammer dat je overgestapt bent op kunstvoeding? Aan je verhaal te lezen, waarin je schrijft dat je expres geen anticonceptie bent gaan gebruiken om de borstvoeding niet in de weg te staan, concludeer ik dat je wel langer had willen geven.

Tja of je zwanger bent kan je alleen aan een test zien en inderdaad niet aan de borstvoeding die terugloopt.

Cas (bijna 4 maanden) heeft bijvoorbeeld een aantal regelnachten gehad. Hij sliep een tijdje door en opeens niet meer, hij kwam 2 weken lang weer 's nachts 1 keer om te drinken. Gelukkig sliep hij daarna weer gewoon verder. Nu slaapt hij sinds een paar dagen weer gewoon door.
Ik maak er verder geen punt van als hij vaker wil drinken.

En soms heeft Cas behoefte om meer te drinken op een dag, net als vandaag. Ik heb net 2 dagen gewerkt (dus 2 x 3 keer gekolfd) en ik ben moe. Daar loopt de bv ook van terug en vandaag wil de Casse Bas ineens om de 2 uur drinken in plaats van om de 3 á 4 uur. Geen probleem, even een dagje wat meer aanleggen en meneer is weer tevreden.

Dus wat ik al eerder schreef; meer aanleggen. Misschien kan je proberen om de bv weer op gang te krijgen.

Da’s een goeie van je, Jolanda,
Je kunt inderdaad nog proberen om door veel aan te leggen weer terug te gaan om borstvoeding (er is een term voor, maar die weet ik zo even niet), dat is zeker nog mogelijk!

Ik vind het inderdaad heel erg jammer dat ze geen borstvoeding meer krijgt. Buiten het feit dat het beter voor haar is is het ook heel makkelijk… en het is iets heel speciaals.

Jullie zeggen dus als ik haar nu weer aan zou leggen dat het dan weer op gang zou komen?? Als dat zo is dan is dat echt geweldig!!!

Nou jullie horen wel of het lukt.

quote:
Je kunt inderdaad nog proberen om door veel aan te leggen weer terug te gaan om borstvoeding (er is een term voor, maar die weet ik zo even niet), dat is zeker nog mogelijk!

Relacteren!!!

Ja, het kan zijn dat het weer lukt als je Loraine weer aanlegt en dan zo veel mogelijk.
Kijk anders eens op; http://www.network54.com/Forum/89719
Da’s een borstvoedingsforum!!

Suc6!
En het inderdaad heel speciaal borstvoeding geven!

Dankje voor de link Ik ga meteen even kijken!

En Judith? Heb je ‘gerelacteerd’?

Hoi,

Ik heb het nog wel geprobeerd maar ze weigert de borst nu helaas. Ze wil alleen maar de fles jammer maar goed misschien gat het bij de volgende beter.