Terug van weggeweest

Hoi allemaal,

Ik ben er weer, en zal proberen toch wat meer actief te zijn op 't forum.
We hebben een heel gedoe achter de rug, met het zkh en vakantie en weer zkh…
Gister is mijn kereltje dan toch geopereerd aan de keel en neus amandelen en heeft hij buisjes in de oren gekregen.
Ik was zo zenuwachtig, met de narcose enzo, en toen we uiteindelijk werden opgehaald om naar de OK te gaan, werd mijn mannetje woest dat hij zijn spenen ( hij heeft er altijd 5 ) allemaal weggooide ( en ook niet zachtjes ) en in het bed sprong en mij sloeg… Natuurlijk een hele logische reactie want het is voor hem natuurlijk ook allemaal maar niks voor de zoveelste keer…
Uiteindelijk heeft het toch een uur geduurd voor ik weer bij hem mocht komen op de uitslaapkamer en heeft hij door zoveel bloed toch nog een half uur extra zuurstof bij moeten krijgen…
Gelukkig ging het daarna goed en heeft hij 3 ijsjes gegeten en een halve fles ranja gedronken, en mochten we gelukkig eind van de middag weer samen naar huis!
Maar thuis ppff… hij heeft zoveel pijn en pcm helpt volgens mij niet eens!
Hij moet om de 6uur pcm hebben, en mocht gisteren alleen maar helder drinken en ijsjes, en vandaag mocht hij dan ook vla etc… Maar hoe trek mijn schatje ook heeft hij vertikt het om vla te eten…
Natuurlijk ergens ook wel logisch, aangezien de pijn, maar ik vind het zo sneu!!!
Hij vraagt elke keer om een broodje maar dat mag nog niet volgens het papier wat ik heb meegekregen…
Dat mag pas de 3e of 4e dag…
Hij slaapt ook nog veel… Dit is nu al de 2e keer dat hij vanmorgen in bed ligt, omdat hij zo moe/zwak is…
Ik ga straks gauw naar de winkel als een vriendin van mij hier is die even oppast en haal ik gewoon zijn lievelingstoetjes op, in de hoop dat hij die wel wilt eten…

Ppff lastig hoor allemaal… Hoop dat hij gauw een beetje opknapt!!

Nathanael is van 10-06-09

Nee hij mag nog niks warms…

Er staat op dat papier wat ik meegekregen heb:

• de dag van de operatie mag je alleen koud helder vloeibaar
  • de 2e dag mag je koud vloeibaar
  • de 3e dag mag je lauw gepureerd
    en als dat geen klachten meer geeft mag je de 4e dag normale voeding proberen…

Nadeel is dat mijn mannetje na al dat ziek zijn daarvoor al een kilo is afgevallen en als hij nu al amper wat mag eten behalve vla ofzo valt hij nog weer af en dat lijkt me ook niet gezond, maar goed het is voor nu even niet anders hoe zielig ik het ook voor hem vind…
Maar indd misschien kan ik dat wel proberen en dan alsnog koud laten worden dat hij dat lekker vind om op te eten…

Ik zou het anders ook niet weten, word er zelf ook verdrietig van dat hij er zoveel last van heeft wel wel trek heeft maar eigenlijk weinig mag…

Wat pittig zeg. Mag hij niet vaker pcm dan om de zes uur? Wat staat daarover in de bijsluiter? Heel veel sterkte voor je mannetje en jou.

Groetjes,
M

Ja volgen mij mag hij ook gewoon om de 4 uur pcm maar in het papier wat ik meekreeg van het zkh stond 6 uur…
Desondanks vond ik het zo sneu voor hem dat hij zo’n trek had, dat ik hem toch maar een broodje zonder korst gegeven heb… Gewoon even kijken hoe het ging en of hij het weg kreeg en ja hoor, ondertussen heeft hij 4 broodjes zonder korst op. Nu is hij zo levendig dan daarvoor, en zo vrolijk, hij lijkt nergens last van te hebben… Dus hij was gewoon zo down van het niet eten…

Ach dat arme mannetje…
Hele dikke knuffel en hopelijk gaat het snel beter met hem!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Top gedaan mama! Fijn dat Nathanael zo lekker heeft gegeten.

Groetjes,
M

Ja echt fijn!! Merkte gewoon dat hij daar zo aan toe was, en wat wil je, ik zou ook niet zolang zonder eten kunnen hoor, dus wat dat betreft heeft hij gelijk! En hij was me daar toch een partij vrolijk tot hij moe werd… Dus hij ligt er nu weer even lekker in en dan vanavond maar zien waar hij zin in heeft! Misschien wat pap of iets dergelijks, zodat ie wel een beetje vol de nacht in kan…
Afgelopen nacht lagen we samen om half 9 erin, ik was natuurlijk ook kapot en om 1uur werd hij wakker dus moest ik er ook uit, dus hopelijk vannacht een betere nacht!

Thanks voor de tip! Als hij morgen nog zo is dan zal ik dat eens voor hem halen indd! Misschien heeft het voor hem ook wel een goede werking! Dankje hoor!
Hij is inmiddels alweer uit bed, en zit nu een beetje vla te eten, maar hij is onwijs hangerig en wrijft continu in zn oogjes… Dat ie nog moe is, is duidelijk te merken, maar ik laat hem nu mooi nog even op, even zorgen dat hij wat meer eet, en dan om 8uur weer in bedje!

Marijn heeft anderhalf jaar geleden zijn keel/neus amandelen eruit gekregen. 's Avonds wilde hij pap eten. Ik heb de Kinderafdeling gebeld en gevraagd of het mocht. Het mocht wel maar hij moest dan na tijd wel drinken omdat melk veel slijm geeft. De volgende dag heeft hij gewoon brood gegeten, heb wel de korsten eraf gehaald en 's avond warm eten (wel zacht eten). Dit ging allemaal goed.
Wij hebben wel een papier meegekregen wanneer ze wat mochten eten maar volgens mij stond erop dat ze na 2 dagen alles weer mochten eten. Ze kunnen ook raar worden van de honger.
Beterschap met je mannetje

Ja inderdaad, Nath was ook erg suf en hangerig door de honger… toen hij eenmaal gegeten had was het opeens een heel ander kind.
Hij heeft vannacht super geslapen! Van 8u 's avonds tot vanmorgen 9u!
Hij wilde heel graag een broodje maar hij hoest best wel en dat doet hem nog wel wat zeer dus hij heeft een paar stukjes gehad en meer ( nog ) niet…
Misschien komt dat zo wel en anders maar even zien waar hij wel zin in heeft.
Hier op papier staat dat ze met de 4e dag alles weer mogen eten, mits het goed gaat natuurlijk…
Maar vla ofzo dat slijmt ook best veel dus zolang hij daarna maar een flinke slok ranja neemt gaat het goed!