Terug van vakantie en helemaal van de kaart

Na een heerlijke vakantie van 10 dagen zijn we eerder naar huis vertrokken omdat onze kleine man (1 jaar) grieperig is en het weer ook niet echt geweldig was.
Maar… de kleine is helemaal van de kaart! Het duurt meer dan een uur voor hij gaat slapen en dat gaat gepaard met veel en hard huilen en dan nog slaapt hij op de dag niet langer dan drie kwartier tot een uur. 's Nachts is het niet veel beter, vroeg wakker 's morgens en in de loop van de nacht ook een keer of 3 wakker.
Voor de vakantie hadden we geen problemen hiermee, hij sliep zijn 2 slaapjes ( ochtend uurtje en middag 1,5 uur) In de vakantie hebben we het ritme redelijk weten te handhaven dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt?
Moet wel zeggen dat hij snotverkouden is, erger dan dit heb ik het nog niet meegemaakt!
Vind het zo vreemd, herkennen jullie dit?

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Ze kunnen heel erg van slag zijn na een vakantie, het wordt vanzelf weer beter. Helaas herkenbaar dus. Sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

je hoort ten eerste al vaker dat kinderen op vakantie ziek worden, begrijp dat ook niet echt hoe dat komt. Ik denk persoonlijk dat je idd eerst naar zijn gezondheid moet kijken, laat zn oren is nakijken? want je zegt dat hij strontverkouden is en dat hij vooral zo is als ie gaat slapen.
dat drukt op de oren dus ik zou daar even naar laten kijken voordat je het aan de vakantie gaat wijden…beterschap in ieder geval! arm ventje zeg… is naar als ze zo van slag zijn.
verder mocht er niks anders aan de hand zijn, zou ik het toch even de tijd geven. neem wat dingen met hem door (ze begrijpen meer dan je denkt!) misschien dat hij dan wat tot rust komt.

Hey bedankt voor jullie reacties!
Heb mede op aanraden van mijn moeder gisteren Otheel oordruppels gehaald (is homeopatisch) en ben begonnen met druppelen. Neusspray vindt ie namelijk echt vreselijk! Raar genoeg hield ie zijn hoofdje keurig opzij en leek het bijna lekker te vinden dat ik er druppeltjes in deed. Had ze eerst opgewarmd tot lichaamstemperatuur. Ook Nisikind van VSM gehaald, een soort druppels die de holtes en luchtwegen vrijmaakt en tegelijkertijd de weerstand verhogen. En verdraaid dat ie dus véél beter in zijn velletje steekt en ook beter slaapt. Ook de koorts is weg.
Moet wel zeggen dat we de afgelopen dagen de structuur goed hebben aangehouden en wellicht dat dit ook heeft geholpen… Ben in elk geval blij toe want papa gaat maandag weer aan het werk en zag het al helemaal niet zitten om dan alléén met een kleine mopperige draak te zitten…

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Fijn dat het beter gaat!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”