Terug van de ha.. ben altijd de pineut

ik ben al een paar dagen ziekjes… en mijn keel begint steeds meer pijn te doen.
nu stond ik vanochtend op en had ik ook ineens een plek eczeem rechtsboven mijn bovenlip (net langs mijn neus eigenlijk) ik denk zelf dat dit krentenbaard is. maar keelpijn en krentenbaard, heeft dat met elkaar te maken? ik dacht ooit dat ik gelezen had dat het dezelfde bacterie is.

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Oct 2010 10:12:38

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Oct 2010 10:12:59

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Oct 2010 16:21:44

Het heeft volgens mij niks met elkaar te maken, maar…

wat wel kan gebeuren is dat de bacterie die krentenbaard veroorzaakt, in je mond/keel terechtkomt en daar gaat zitten vervelen. Het hoeft dus niet, maar als je weerstand net wat minder is, kan het zijn dat die bacterie keelontsteking veroorzaakt.

En…je lymfeklieren kunnen opgezet zijn als reactie op de infectie. En als dat de lymfeklieren in je hals zijn, dan kan dat ook gevoelig zijn met slikken en dus aanvoelen als keelontsteking.

Maar normaal gezien worden krentenbaard en keelontsteking niet samen genoemd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Oct 2010 22:19:26

ik hb net toch de dokter gebeld want vanacht had ik het zo benauwd van het hoesten dat ik echt niet meer wilde gaan slapen.
ze zeiden dat het wel dezelfde bacterie is, en dat het kan kloppen dat eerst mijn keel begon te vervelen en toen de krentenbaard op kwam zetten.
omdat als je gaat hoesten en dit zo hardnekkig is dan hoest je de bacterie natuurlijk mee en als dat op je huid zit en je hebt weinig weerstand dan KAN dat krentenbaard worden.
enfin ik moet om kwart voor 3 daarheen omdat ik zelf bronchitus heb (altijd al het is chronisch) en omdat ik vanacht zo benauwd was en ik sinds net koorts heb willen ze me even zien voor waarschijnlijk antibiotica. zeker omdat het uitslaat naar mijn kaken en voorhoofd.

Hè gets

Beterschap!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Beterschap Inge!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat vervelend!

Heel veel beterschap!

Groetjes,
Sandra

bedankt, ik hoop niet dat ik rico aansteek, die was vorige week al aan het snotteren. maar inmiddels suizen mijn oren en lijkt het net alsof er constant een vliegtuig in mijn hoofd zit. en ik begin spierpijn te krijgen. hopelijk wordt (is) dit geen griep. want daar heb ik dus geen tijd voor he. het hoesten wordt ook alsmaar erger en ik bleef er soms in hangen, nu helemaal bij elke hoest blijft het hangen dat je geen lucht krijgt e.d. en door mijn bronhitus doet dat zoveel pijn aan mijn luchtwegen, die krimpen helemaal ine lkaar lijkt wel. nu begon het net ook al te piepen tijdens het ademhalen (benauwdheid dus) wat tot nu toe alleen maar s’nachts het geval was.
ik ben nu alleen met rico, papa wilde al eerder thuis komen maar ja dat hoeft nu ook weer niet, dus neem ik rico straks maar gewoon mee
mama zijn gaat toch gewoon door of papa nou thuis is of niet en dan kan hij 100 keer zeggen ga slapen maar ja dat doe je dan vaak niet of maar heel kort.
aangezien rico nu net in bed ligt, ga ik ook maar lekker liggen rusten. (zie: laptop op schoot onderuit liggend op de bank hihi) maar nee dat wordt m niet, ik zet een filmpje op en pak een deken en een warme kop goodnight thea

Hou in de gaten inderdaad dat je Rico niet aansteekt. Krentenbaard is heel besmettelijk. Alle beterschap!

Groetekes, Sje

ja en weet je sje, sinds een paar dagen pakt rico ineens mijn hoofd heel stevig vast om er een kus op te geven, vind het zo sneu om dan nee te moeten zeggen maar ik draai mijn gezicht dan toch een beetje zodat het redelijk qua afstand is.

Da’s inderdaad vervelend dat je dan zo’n lief gebaar voor zijn eigen bestwil af moet wijzen. Maar ja, leg dat maar eens uit. Toch maar proberen om inderdaad je hoofd wat te draaien of anders toch maar proberen uit te leggen. Krentenbaard is duidelijk te zien, dus volgens mij zou-ie het wel kunnen snappen.

Verzin anders een ander lief gebaar wat-ie wel gewoon kan doen. Als je hem meteen een goed alternatief geeft, dan pikt hij het misschien makkelijker dat hij even om moet schakelen.

Groetekes, Sje

hmm… ja vanmiddag zei ik voordat hij ging slapen van doe mama’s oortje maar knuffelen die doet ook pijn, en ik wees mijn linkeroor aan (rechts zit de krentenbaard bij mijn mond) en toen ging hij wel die andere kant op hangen. en zei toen: oooooooh aaaah mamaaa!!! MMAAAH!!! (dat mmmaahh is een kus geluid voor hem haha echt een smak geeft ie niet maar ik kreeg dus een kus op mijn oor hihi)
het is gewoon heel moeilijk omdat rico nooit zo’n knuffelkont is geweest, hij moest altijd wat afstand, en lang knuffelen vond ie niks. ikv ind het heerlijk als ie me dan ineens stevig om mijn nek pakt of mijn hoofd pakt en een kus geeft, zo lief is dat! en omdat je dat toch wel mist als je kindje dat nooit wil doen en ineens uit zichzelf wil ie dat de hele tijd. dan geniet je daar als mama van heel erg van maar ja dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.
maar zo’n alternatief bedoelde je dus?

Ja, zo’n alternatief bedoel ik. Dan kan-ie je toch knuffelen als hij daar behoefte aan heeft, jij kunt gewoon genieten van die knuffels en je hoeft je niet schuldig te voelen als je knuffels af zou wijzen.

Groetekes, Sje

Beterschap Inge!!!

er zit een behoorlijke infectie dwars met een aantal ontstekingen, ze kon het niet helemaal thuisbrengen omdat heel mijn keel vol slijm zit, en omdat er normaal witte puntjes op amandelen staan… staan er rode puntjes…de krentenbaard twijfelt ze over, ze denkt eerder aan een herpes maar ik heb nooit eerder koortslip oid gehad.
in dat geval wilde ze NOG geen antibiotica voorschrijven omdat als het wel een herpes is dat daardoor erger kan worden, met het soort antibioticum die ze moest voorschrijven in mijn geval.
ik kan het dus mooi schudden, aangezien ik er koorts bij aan het krijgen ben moet ik afwachten of het hoger wordt dan 39, dan moet ik alsnog bellen en krijg ik alsnog een kuur met als gevolg nog meer uitslag.
boehoee ik zie er al uit alsof ik uit een horrorfilm kom.
ik moest van haar goed slapen want ze vond dat ik er slecht uitzag.
een beetje een gelige kleur oid.
viel me zelf nog niet eens op.
ik heb nu voor het hoesten in ieder geval codaine gekregen, omdat fluimicil niet genoeg zou helpen ivm dat ik copd patient ben.
dus het is zo dat ik nu gewoon maar ziek moet zijn en bekijken hoe het gaat aflopen maar sta wel onder controle, ik moet deze week weer terugkomen, en dan besluit ze of ik wel of geen kuur krijg, naar de hand van eventuele verbeteringen…of niet.
snappen jullie het een beetje?
ik wil het liefste slapen omdat; wat slaapt dat deert niet.
maar goed jullie kennen me, ben een die hard

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Oct 2010 16:26:36

Oh vervelend zeg dat je het gewoon zelf uit moet zieken in eerste instantie.
Alle beterschap!

Groetekes, Sje

Balen dat je het in eerste instantie op eigen kracht moet doen. Zet 'm op meid, hopelijk kan je toch veel rusten en ben je er snel weer bovenop!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

had ik al gezegt dat ik fucidin moest smeren op die plek just in case?
nou ik net erop gedaan en het brand GIGANTISCH!!!
het is net alsof het ernstig verbrand is door de zon. lijkt me niet echt eennormale reactie wel?
ik heb net gegeten, papa had verse boontjes gemaakt met gehakt met spek erom heen (lijkt op slavinken maar dat is het niet smaakt ook totaal anders)
en heeft broccoli soep voor vanavond.
ik rommel maar wat aan.
paracetamol stilt het in ieder geval niet. en ik vroeg me af hoelang het duurt voordat codaine werkt tegen het hoesten?
het zweet druipt van mijn hele gezicht af. ik heb hier de ventolin en pulmicort al liggen en seretide mag ik na 2 dagen proberen als dit niet werkt.
yeah…wie viert mijn feestje mee

Hopelijk lukt het op eigen kracht, dus in ieder geval gelijk met Rico naar bed vanavond

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ja sommige mensen hebben altijd geluk andere altijd pech, ik hoor de laatste tijd tot de laatste catagorie

@Michelle: na gtst ja, mijn soapverslaving kan en mag hier niet onder lijden

Jeetje inge, wens je heel veel beterschap en dat je het op eigen kracht uit je lichaam krijgt. Dikke knuf van hier.

Gr Patries