Tepelkloven

O balen! Ik geef vandaag 3 maanden borstvoeding en heb ineens tepelkloven. Echt heel pijnlijk. Heeft iemand nog tips voor mij??
Ik weet niet hoe lang ik dit vol houd!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Na het geven van de voeding een druppeltje moedermelk over je tepel wrijven. Dat is het beste middel wat ik ken…

Ik had daar speciale zalf voor. Heel klein tubetje, dikke zalf. Kon ik toen bij de verloskundige kopen. Geen idee meer hoe het heet. Eens kijken of ik het nog heb liggen…ja, ben ik weer…Lansinoh heet die zalf. Het is lanoline-zalf. Tik maar eens Lansinoh in op Google, dan krijg je meteen de link van de fabrikant en mogelijk is daar te vinden waar het in Nederland verder te koop is.

Ik was er erg tevreden over (nou moet ik zeggen dat ik niet zulke uitgebreide tepelkloven had).

Houd Daniël ook goed in de gaten. Tepelkloven is namelijk een symptoom van spruw. Dus kijk goed hoe het met het tongetje van Daniël is. Als daar steeds meer witte uitslag op komt die je er niet af kunt wrijven heb je met spruw te maken en moeten jullie allebei behandeld worden met Daktarin Orale Gel.

Sterkte en beterschap ermee.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Jul 2007 21:36:07

Sje, ik heb net twee weken Nystatine gegeven aan Daniël en de spruw is nog niet weg!! Zou ik er dan nu pas last van krijgen??
Balen hoor! Ik krijg er ook niks anders voor. Heb het de vorige keer ook al gevraagd. Pfff! Niet leuk zeg.
Bedankt voor de tip, zal eens zoeken.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, en dan besmet je hem ook weer. Dus toch weer allebei behandelen.

Ik heb destijds Daktarin Orale Gel gebruikt en dat ging goed voor zowel mijn dochtertje als voor mij.

Voor en na elke voeding je tepels insmeren met Daktarin Orale Gel
Voor elke voeding het mondje van Daniël aan de binnenkant met die Gel insmeren met behulp van een steriel gaasje
Na elke voeding nieuwe zoogkompressen nemen

En als de klachten bij allebei weg zijn, nog een dag of 4-5 doorgaan met hetzelfde ritueel. Je moet namelijk alle schimmelsporen te pakken nemen en die zitten als een soort boomworteltjes in je huid. Die gel moet de tijd krijgen om diep genoeg te kunnen komen om echt alles te vernietigen.

Groetekes, Sje

Hoi Marielle,

Daktarin is inderdaad goed om de spruw weg te krijgen en helpt ook echt. Maar los van de spruw doen tepelkloven echt verschikkelijke pijn (en ik kan het weten). Wat je zou kunnen doen is de tip van de daktarin, voor iedere voeding. Na de voeding je tepels insmeren met purelan creme (dat is van Medela) en dan nieuwe compressen erop. Zo gaat de spruw weg met de taktarin en jouw kloven en dus pijn met de purelan.

Succes
Ellen

[img][img]http://b1.lilypie.com/tM9Yp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />[img]

Denk er wel om dat je echt de Daktarin Orale Gel te pakken hebt he?! Niet de gewone Daktarin, want dat is gewone huidcrème en die mag niet inwendig gebruikt worden.

Groetekes, Sje

Ik heb me nog niet voorgesteld, als ik tijd heb zal ik dan nog eens uitgebreid doen.
Ik heb 14 maart Redmar op de wereld gezet.
Als de kloof in je tepel aan een kant van je tepel zit kan je je baby het beste zo aanleggen dat het onderkaakje de kloof niet raakt.
Dit heeft mij heel goed geholpen. Als je zit heet dit de rugby-houding maar omdat ik toen eigenlijk alleen maar kon liggen wat het een leuk gezicht, ik op mijn zijde met mijn voeten aan het voeteneinde en de kleine met zijn voeten op mijn kussen.
Het aanleggen deed toen nog maar een klein beetje pijn en mits hij in een keer doordronk had ik geen problemen meer.
Mijn tepel smeerde ik na elke voeding in met bepanthen.