Tenenloop


#1

ik heb een dochter van 3 jaar en 3 maand en ze loopt vanaf dat ze 11 maamd los en dat doet ze vanaf het begin op haar tenen . dat doet ze 99% van de tijd, stil staan staat ze wel eens plat maar ook vaak op de tenen, nu zijn we bij de ortopleet geweest, en ze heeft verkorte kuitspieren, er werd gelijk nacht spalken aan gemeten, en deze heeft ze nu 1 week, ze heeft er niet veel moeie mee, alleen slaapt ze onrustig en al 3 x om half 4 klaar wakker en niet meer willen slapen, maar ja zal wel even moeten wennen, ze gaat ook 1 x per weer naar de kinderfysio,
vraag hebben jullie ervaring hoe gingen jullie zoon en dochter er mee om? hoelang hebben ze de nacht spalkjes aan gehad, en hoe gaat het nu? de fysio geeft aan dat gipsen bete voor haar zal zijn, hebben jullie zoon of dochter dit ook gehad en hoe veliep het en hoe was het resultaat,

Gewijzigd door - mama0509 op 27 Jan 2013 19:38:41


#2

Ik heb er geen ervaring mee, wel heb ik er vaker van gehoord.
Wat ik me eigenlijk afvroeg. waarom heeft het consultatiebureau je niet eerder door gestuurd. Ik wil geen onrust kweken maar dat vroeg ik me zo af. Gipsen beter geef je aan. Dat betekent 6 weken in het gips ongeveer?
Ik heb het hier niet eerder op het forum tegen gekomen. Misschien even googelen? Het zou wel mooi zijn als het voor school gaan zijn in orde is. Zou het met gipsen sneller verholpen zijn?

Groetjes, en veel sterkte.


#3

het was al eerder op gemerkt bij cb dat ze op de tenen liep maar we hadden de hoop dat ze uitzich zelf plat gaat lopen als ze zwaader en groter worden gaan ze vaak zelf plat lopen, maa was bij haar dus net het geval, dus vandaar dat we rond haar 3 de verjaardag naar huis arts zijn gegaan, ik heb op in ternet wel een site gevonden maar dat is ut 2005 vaak zijn de metodus wer verandert vandaar dat ik naar ervaring vroeg van iemand die dit ook met zijn zoon of dochter mee heeft gemaakt of er nu ook in zit, het is heel wisselend hoe tenen loop aan word gepakt, de 1 gaat in gips zo 6 weken en dan vaak daarna nacht spalk, maar ik kan niet veel vinden hoe het in de praktijk is gegaan heeft het geholpen enz,

Gewijzigd door - mama0509 op 28 Jan 2013 14:40:18


#4

Hoi,
Mijn dochter (4) liep ook met 11 maanden en ook op haar tenen. Ze heeft met haar 2 jaar nachtspalken gehad, deze heeft ze een jaar lang gehad. Nu zijn we weer een jaar verder (zonder spalken) maar ze liep ook weer op haar tenen. Nu heeft ze sinds 2 weken weer nachtspalken en therapie. Ze wilde ze eerst 8 weken loopgips geven, maar ben wel blij dat ze dat niet gedaan hebben hoor. Dan kun je dus 8 weken niets meer (denk aan zwemmen, in bad gaan, school, ed)
De arts zei: Bij de één is het na een tijdje spalken over, de ander moet meerdere keren spalken en er zijn erbij waarbij het niet over gaat. Ik dacht: tsja daar heb ik wat aan?! Maar volg je gevoel en doe wat jij denkt dat goed is voor je dochter. Dat is mijn ervaring, ik ga terug als ik denk dat het niet goed is. Hopelijk heb je nog iets aan mijn late reactie! Succes verder!