Tenen lopen

Charissa loopt nu al erg goed, tot pas geleden begon ze weer op haar tenen te lopen…
Als we er wat van zeggen dan loopt ze even op platte voeten maar daarna weer op haar tenen.
Wie herkent dit en heeft er tips.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Valt ze ook veel?
Hoe is je bevalling verlopen? Heeft Charissa het in een fase van de bevalling erg moeilijk gehad?

Vorige week was ik bij een andere moeder van de peuterspeelzaal. Haar oudste dochtertje (nu 7 jaar) heeft het tijdens de bevalling in de laatste fase erg moeilijk gehad. Vacuümbevalling geweest waarbij de pomp 2x naar binnen geschoten is.

Die moeder heeft altijd het gevoel gehad dat haar dochtertje daarbij een hersenbeschadiging heeft opgelopen maar het kon maar niet bewezen worden. Nu blijkt dat er inderdaad iets aan de hand is, vooral wat haar motoriek en ruimtelijk inzicht betreft (gooit wel tig keer per dag een glas drinken om bijvoorbeeld omdat ze geen diepte kan bepalen).

Dat meisje liep ook altijd op haar tenen en ze viel heel veel in de eerste paar jaar dat ze liep. Dat heeft blijkbaar met die beschadiging te maken. Nu vallen voor hun dus puzzelstukjes op hun plek nu bewezen is dat die bevalling wel degelijk sporen heeft nagelaten.

Dit is dus niet om je te laten schrikken of ongerust te maken, maar door dat op de tenen lopen beginnen er bij mij sinds kort belletjes te rinkelen. En als er iets aan de hand is, is het alleen maar beter dat het zo vroeg mogelijk opgespoord wordt.

Als je dus verder een gewone bevalling had, ze niet overdreven veel valt en jij de indruk hebt dat Charissa zich verder goed ontwikkelt, moet je je door mijn verhaal niet extra ongerust laten maken. Ik gooi alleen maar de info in de lucht die ik voor je heb wat tenen lopen betreft.

Alle sterkte en succes met de kleine meid.

Groetekes, Sje

heel erg bedankt,
heb geen moelijke bevalling gehad en ze valt niet heel erg veel. Wat ik heb gehoord is dat ze dat gewoon fijn vind lopen, alleen ben ik bang dat er dan weer iets kan bveschadigen daardoor. En als we wat zeggen loopt ze gewoon normaal, dus denk niet dat het iets ergs is maar zou het fijn vinden om eens wat tips te hebben…

op de tenen lopen is heel normaal hoor. Emilie doet dat ook, zowel plat op haar voetjes als op haar tenen.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

oh fijn om te horen, vind het alleen zo vreemd dat ze het ineens weer doet en ben bang dat het kwaad kan…
Weet je dat toevallig.

Ik vraag me af of het bij meisjes vaker voorkomt dan bij jongens. Want mijn zoons hebben het nooit gedaan, maar hun zusje van bijna 2 jaar loopt, soms zelfs met schoentjes aan, op haar tenen. Rennen kan ze ook niet, ze dribbelt, waarschijnlijk door de ontwikkeling van de spieren.
Ik heb het wel vaker gehoord en gezien (tenen lopen in combi met dribbelen) en het is volgens mij bij iedereen in orde gekomen, dus ik maak me er geen zorgen over.

het zou me niks verbasen als ook dit weer een fase is van die kleintjes
ik zie dat je dochtertje en mijn zoontje zo’n beetje de zelfde leeftijd hebben.
en ruben loop ook al een tijdje op zijn tenen, en dan zegt hij zo groot en als ik zeg zo klein gaat hij weer normaal lopen.
ook probeert hij nu op zijn tenen te rennen en tja dan kukkelt hij wel eens om.
Maar het valt me wel op, zodra ik zijn schoentjes aantrek dan loopt hij normaal, eenmaal op blote voeten of sokken gaat hij weer op zijn tenen lopen.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ook hier een tenenloper. Ben blij dat hij niet de enige is. Ik maakte me al zorgen. Joël kan wel plat op z’n voet staan of lopen. Hij kan ook heel hard rennen en uit de bocht vliegen!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

OH HAHA
gelukkig ik begon me inderdaad ook zorgen te maken en was bang dat het kwaad zou kunnen voor later…
Maar gelukkig na veel reacties ben ik wel gerustgesteld…

benita heeft die periode ook gehad vodn het gwoon leuk

mijn pete kind doet het ook en die krijgen ze het niet asfgeleerd,
denk dat het een fase is van kijk ik kan wat nieuws ,gaat wel weer over

die jongens van mij hebben het nooit gedaan , maar ik hoor het veel om mij heen
je moet alleen oppassen dat het niet te lang duurt
ik ken er twee die geopereerd moeste worden (waren al 9 hoor) omdat het spiertje in hun hiel te kort is geworden van het tenenlopen , maar goed dan moeten ze het wel een poosje doen hoor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

daar maak ik me idd wel een beetje zorgen om zal goed opletten en moet over twee maanden naar het cb dus zal het daar nog eens navragen:D

Hoi,
Mijn dochtertje van 16mnd doet het ook.
Dan zeg ik gewoon " platte voetjes" Ik heb me eigenlijk nooit druk gemaakt.
Het is gewoon iets wat de tijd leert.
Ze kan ook gewoon lopen, dat doet ze nog het meeste, maar ze schijnt het leuk te vinden.
Ze loopt wel erg naar binnen met haar voetjes, maar bij het condultatieburo zeggen ze dat ze pas vanaf 2jr gaan kijken naar de stand van de voetjes. In de tussentijd kan nog vanalles gebeuren.
Succes verder. Groetjes Cindy

ja bedankt ze is bijna twee dus moeten dan toch naar heb cb…