Valt ze ook veel?
Hoe is je bevalling verlopen? Heeft Charissa het in een fase van de bevalling erg moeilijk gehad?
Vorige week was ik bij een andere moeder van de peuterspeelzaal. Haar oudste dochtertje (nu 7 jaar) heeft het tijdens de bevalling in de laatste fase erg moeilijk gehad. Vacuümbevalling geweest waarbij de pomp 2x naar binnen geschoten is.
Die moeder heeft altijd het gevoel gehad dat haar dochtertje daarbij een hersenbeschadiging heeft opgelopen maar het kon maar niet bewezen worden. Nu blijkt dat er inderdaad iets aan de hand is, vooral wat haar motoriek en ruimtelijk inzicht betreft (gooit wel tig keer per dag een glas drinken om bijvoorbeeld omdat ze geen diepte kan bepalen).
Dat meisje liep ook altijd op haar tenen en ze viel heel veel in de eerste paar jaar dat ze liep. Dat heeft blijkbaar met die beschadiging te maken. Nu vallen voor hun dus puzzelstukjes op hun plek nu bewezen is dat die bevalling wel degelijk sporen heeft nagelaten.
Dit is dus niet om je te laten schrikken of ongerust te maken, maar door dat op de tenen lopen beginnen er bij mij sinds kort belletjes te rinkelen. En als er iets aan de hand is, is het alleen maar beter dat het zo vroeg mogelijk opgespoord wordt.
Als je dus verder een gewone bevalling had, ze niet overdreven veel valt en jij de indruk hebt dat Charissa zich verder goed ontwikkelt, moet je je door mijn verhaal niet extra ongerust laten maken. Ik gooi alleen maar de info in de lucht die ik voor je heb wat tenen lopen betreft.
Alle sterkte en succes met de kleine meid.
Groetekes, Sje