Ten einde raad

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van een kindje van 5 maanden en 1 week oud.
Hij is de eerste 3 maanden een lieve rustige baby geweest, en heb toen erg van hem kunnen genieten. Na 3 maanden werd hij steeds onrustiger en hij begon steeds meer te huilen overstrekken, ontroostbaar, het lijkt ook echt alsof hij totaal niet meer lekker in zn vel zit. Totdat ik op een gegeven moment een hyperventilatie aanval kreeg, hij werd namelijk zo onrustig dat ik er bijna ziek van werd .
Ik had echt het gevoel dat ik elk moment inelkaar kan storten.
Dit heb ik allemaal verteld op het consultatieburo, en die hebben mij doorverwezen naar een kinderfysio. Het is een fijne vrouw en ze heeft verschillende oefeneningen met hem gedaan. Ze heeft mij na de 2e afspraak een borsteltje gegeven en zei dat ik het minimaal 10 dagen om de 3/4 uur hem moest borstelen in combinatie met drukoefeningen op zijn gewrichten.
Na een week werd hij al veel rustiger en vrolijker, en ging overdag veel meer slapen. Hij sliep namelijk zo’n 30 min tot 45 min op een dag en raakte daardoor dus ook oververmoeid.
Normaal gesproken kon ik bij niemand meer op bezoek of in ieder geval het huis uit was ook een ramp.
Hij kon namelijk niet te veel prikkels hebben, vooral geluiden, als ik buiten ging wandelen en er kwamen gillende kinderen langs dan raakte hij helemaal overstuur en kon dan gerust 1 uur huilen (echt ontroostbaar huilen!).
Dat is nu eigenlijk wel verholpen hij kan wel veel meer prikkels hebben, MAAR hij is nu ook gewoon thuis bijna elke dag (zeg maar 5 van de 7 dagen) erg onrustig, overstrekken, ontroostbaar, huilen, zelfs in mijn armen krijg ik hem niet stil. Ik ben nu weer bezig met borstelen maar heb niet het idee dat het helpt.
De Fysio heeft me doorgestuurd naar een Osteopaat (manueel therapeut) omdat ze bij mijn bevalling mijn zoontje met een pomp vacuum eruit hebben gehaald.
Zij heeft zn nekje los gemaakt was namelijk erg gespannen, maar dat heeft niet veel effect gehad, ik heb nog 1 afspraak met haar. Maar jammer had gehoopt dat het daar aan lag…
Ik ben nu echt ten einde raad weet niet meer waar ik het moet zoeken…
Ik dacht misschien is het wel koemelkallergie, maar hij drinkt en groeit gewoon goed. En spuugt opzich niet veel en heeft zelden diaree…
Heeft iemand tips, ervaringen, of idee waar ik misschien terecht kan… weet het namelijk niet meer…

Heeft hij geen verborgen reflux?

Hoe vaak ben je nu bij de osteopaat geweest?
Als ik het zo lees, 2 keer en het kan best zijn dat jouw kindje veel meer afspraken nodig heeft.

Inbakeren?

En vergeet ook “sprongetjes” niet. Zie het oei-ik-groei-boek. Die sprongetjes kunnen ook heel heftig zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Mar 2011 18:21:28

Heeft 'ie KISS? Even googelen en kijken of je de symptomen herkent. Kan gepaard gaan met verborgen reflux, google dat ook even. Inbakeren mag je niet doen als je kindje KISS heeft, dus pas daarmee op.

Wat moeilijk joh, heel veel sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad, eerst checken of het KISS is, want anders is inbakeren juist niet goed.

Groetekes, Sje

En wanneer moet je naar de osteopaat? Die doen nl echt wonderen Mijn oudste was een huilbaby en is rustig geworden. En ook de 2e is daar geweest met goed resultaat…!!

Bedankt allen voor jullie reactie’s, aankomende maandag zal de laatste keer zijn dat hij bij de osteopaat zal zijn in totaal dus 2 keer. Ze zegt dat het verder goed is en niet nodig is…
Maar was net even aan het googlen, en ik zag een baby die helemaal scheef lag zeg maar mijn zoontje doet dat ook maar niet zo erg scheef als op die foto…en ik heb het idee dat de behandeling van vorige keer niets heeft geholpen…

quote:
Inbakeren?

En vergeet ook “sprongetjes” niet. Zie het oei-ik-groei-boek. Die sprongetjes kunnen ook heel heftig zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Mar 2011 18:21:28

Dit is al 2,5 maanden gaande… dus ik denk niet dat het een sprongetje is…

Gewijzigd door - Weetniet op 24 Mar 2011 17:15:00

Och, wat zal dit zwaar voor je zijn! Mijn dochter heeft het Kiss-syndroom en mijn ervaring is dat de fysio en menuele therapeut dit heel goed behandelen en zien wat goed voor het kindje is. Misschien eens naar je huisarts en vragen om een verwijzing naar een kinderarts in het ziekenhuis? Baat het niet, schaad het niet.
Heel veel sterkte en kop op hoor!