Temperatuur


#1

hallo,

Ik heb een dochtertje van 6 maanden. Ze is vaak verkouden en als ze net ervan afis dan is het twee dageb="n" later weer het geval. Ze heeft veel lastvan slijm. Weet iemand wat je daar aan kan doen?

Gisteren had ze een temp, van 36.1 normaal heeft ze 36.4/36.5 Vinden jullie dit te koud en watkan ik dan doen?

liefs patricia


#2

hee,

mijn zoontje is nu 7.5 weken en heeft al vanaf de geboorte heel veel slijm in zijn neus, hij knort zeg maar heel erg en komt wat rochelend over. Toch zit het niet in zijn longen/luchtwegen dat is na gecheckt.

Ik ben Otrivin baby gaan gebruiken, dat is een zout oplossing. dat werkt opzich wel voor even voor een paar uurtjes het lost wat slijm op. Het gaat bij hem ook niet over maar misschien bij jou kindje wel?

36.1 is echt te laag. volgens mij moet het boven de 36.5 zijn en onder de 37.5. dat is een normale temperatuur, misschien moet je hem ietsje warmer kleden? of een kruikje bij zijn bedje leggen kan ook wel is helpen. Kleine baby's kunnen nog moeilijk de lichaamsthemperatuur op pijl houden, en het geeft echt niet al help je hem een handje. Vergeet niet een kruikenzak of een dekentje/handoek te gebruiken en check de kruik altijd op lekken. Je moet zeker geen verwarming aan gaan zetten vanwege de droge lucht die dat geeft. Je kunt het gewoon met extra kleertjes of een kruikje oplossen.  HOu dan wel in de gaten dat hij het niet TE warm krijgt (kun je in zijn nekje voelen, dat hij niet zweet bijvoorbeeld, want dan moet je de kruik meteen weer weghalen, en heeft het zijn werk gedaan)
Succes(K)jez Isa


#3

haha sorry ik had niet gezien dat je dat zolang geleden gepost had, dacht ik iemand een goed advies te geven;)

je hebt je antwoord vast al wel:P

 

Groetjs