Temperatuur schommelingen

Het is al een hele tijd met Rico aan de gang, dat zijn temperatuur heel snel wisselt.
zo had hij vanacht onder de 36. en vanmiddag 38,2.
als hij koorts heeft temp ik hem altijd 2x daags. dus ook voordat ie ging slapen net. (normaal s’ochtends en s’avonds maar hij was vanmiddag al niet lekker)
ik wilde even kijken of ik m nog een pcm zou moeten geven dus ik temp m nogmaals. nu is het weer ineens 36.4
zo is het al een paar weken aan de gang. dat hij ontzettend schommelt. dan heeft ie weer wat koorts. en dan is het weer 37 ofzo.
nu zit ie zelfs onder de 36.5 en dat is ook helemaal niks voor hem

wat kan dit betekenen? hij is ontzettend lastig de laatste dagen.
en ik vind zn temp.verschil elke keer zo groot…en het wisselt zo snel af dat ik niet bij kan houden hoe het nou eigenlijk met hem gaat.
de temperatuur in huis is gewoon 20 graden dus daar kan het niet aan liggen

Bij die kleintjes schommelen die temperaturen altijd heel snel.

Toen mijn moeder vroeger de assistente van de huisarts eens belde omdat een van ons koorts had, vroeg de assistente “Mevrouw, is de koorts ineens begonnen?”. Ja, zei mijn moeder. Nou, zei de assistente, dan is-ie ook weer net zo snel weg.

Die kleine moppen hebben een heel ander thermostaatje dan wij, die pieken en dalen altijd zo.
Ik zou me er geen moment zorgen over maken zolang hij een gewone indruk maakt wat zijn gedrag betreft.

Groetekes, Sje

ja dat is het hem nou juist,
hij is al een week ontzettend zeurderig. ik weet dan wel dat ie in een sprong zit, en het is ook niet zo dat ie dit 1x heeft gehad.
het is zo al een hele tijd dat ie dan koorts heeft en dan weer normaal
het is de laatste dagen zelfs zo dat ie dan koorts heeft, en dan onder temperatuur.
en die onder temperatuur bevalt me niet zo terwijl hij dan daarvoor nog koorts had, en dan op en af. terwijl zijn temp normaal gewoon tussen de 36,8 en 37,4 ligt
maar niet ineens onder de 36 en dan boven de 38.
snapje wat ik wil zeggen?

Misschien schommelt het altijd wel zo maar valt het nu meer op omdat je het zo regelmatig in de gaten houdt? Zou dat het ook kunnen zijn?

Groetekes, Sje

een paar mnd geleden werd hij dagelijks getempt bij zijn ziekenhuis opname 1 week lang. daar tempte ze hem 2x daags.
zowel s’ochtends had hij een normale temp tussen de 36,6 en 37 en s’avonds tussen de 37 en 37,7 (hooguit)
en voor die tijd had ik hem ook een week elke dag moeten tempen vanwege zijn vlekjes die hij toen had (waterpokken) ook toen had hij die normale temp.
dus lijkt me stug dat voorheen hij ook die schommelingen had.
maar dat hij nu ineens onder de 36 zit al een paar dagen en dan weer boven de 38 heb ik nog nooit opgemerkt en hij is er toch al 'n jaar, dan zou het me eerder opgevallen moeten zijn op wat voor manier dan ook.
dat zn gedrag nu anders is dat valt gewoon heel erg op. het is echt tieren en tieren.
wat m dwars zit weet ik dus niet buiten zn sprong en kiesjes om.
en dat ie dan een hogere temp heeft oke, maar hoe zit dat dan met onder de 36 ineens. gisteren had ie 35,6 vind dat raar ze zeggen toch dat onder de 36,5 onder temp is? hoe komt iemand aan onder temp als het in huis aangenaam warm is

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 21:40:17

Tja, dan zou het toch kunnen zijn dat er iets dwars zit. Mogelijk tandjes ofzo. Dat geeft wel temperatuurschommelingen maar doorgaans geen koorts.

Groetekes, Sje

hmm… stomme vraag misschien, maar van een verkoudheid kan daar de temperatuur van dalen ipv dat ie omhoog gaat?
vanacht ook, hij had onder temp en ik stond op zn kamer te zweten:S
nadat ik een maillot aan had gedaan en de verwarming NOG hoger had gezet werd ie pas rustig en kreeg ie het warmer.
blijf het vreemd vinden dat zn temp zo laag was. het was echt heet op zn kamer en hij had het gewoon koud. bizar

Geen idee of ze ondertemperatuur door een verkoudheid kunnen krijgen. Is evt. wel mogelijk want een verkoudheid is een virus net als de griep.

Je moet met die schommelende temperaturen ook uitkijken dat je hem niet te warm in bed legt. Beter te koud dan te warm in bed leggen. Van te warm kunnen ze oververhit raken en buiten bewustzijn raken. Van te koud worden ze alleen maar wakker en gaan jengelen. Dus hij geeft vanzelf een seintje als-ie het te koud krijgt. Als zijn nekje warm aanvoelt is het goed.

Ondertemperatuur wil niet zeggen dat-ie het letterlijk koud heeft. Maak daar onderscheid in.

Wat warmte op de kamer betreft wil niet meteen zeggen dat ze het daar zelf ook warm van krijgen. Zijn eigen temperatuur komt van binnenuit. De bloedsomloop is de centrale verwarming van het lichaam. Dus als die even wat minder goed werkt (om elke reden dan ook), daalt zijn temperatuur.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Nov 2009 22:07:30

dankjewel voor de informatie Sje, als ik jou toch niet had

bedoel je dat ze anders koortsstuipen kunnen krijgen?
Ik had hem gisterenavond gewoon in bed gelegd met een aangename temp op zn kamer. hij had een normale pyjama aan en een romper met lange mouwen. En hij sliep in een slaapzak met lange mouwen. (niet een hele dikke maar ook niet heel dun)
hij werd dus huilend wakker. en nadat ik m warmer had aangekleed ging het beter, en na zn slokje water dan en zn pcm pff (ja die kiezen he)
alleen ik vond het al raar dat hij het koud had, omdat toen ik binnen kwam het daar nog echt warm was.
zijn nek voelde toch koeltjes aan en dan die onder temp.
zo raar, net alsof zn thermostaat niet werkte ofzo

Oververhit en hoge koorts zijn 2 verschillende dingen, dus van oververhit raken kunnen ze niet in een koortsstuip terecht komen voor zover ik weet.

Oververhit raken doen ze doordat ze te warm liggen (dus te warme pyjama, dikke dekens enzo).

Koorts is warmte die van binnenuit komt. Vanuit het eigen lichaampje.

Groetekes, Sje

Jurian schommelt ook heel erg met temp. Vandaag nog had hij ruim 39 graden koorts ik heb hem gelijk zetpil gegeven en hem zijn middagslaapje laten doen. Daarna (na slaapje) weer getempt en toen wat hij net 38 graden, toen geen actie ondernomen. Wat mij erg geruststeld is dat als ik een zetpil geef en hij hier goed op reageerd dat het echt iets met tandjes oid te maken heeft maar geen bacterie is die hem plaagt.

Inge: misschien ben je overbezorgd nu met de mex griep?! Had ik nl wel… Jurian had koorts en gelijk denk je aan de mex griep… Wil dus niet zeggen dat het niet goed is dat je overbezorgd ben … want het is een goed moederinstinct!!

Je kunt het ook eens met een andere thermometer proberen Inge, kan zijn dat hij aan vervanging toe is.
Ik voel altijd met mijn lippen op Dylano’s voorhoofd en kan je vertellen dan weet je gelijk wanneer hij koorts heeft of verhoging.
probeer het maar eens.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

haha het inderdaad de thermometer geweest die is stuk.
had eeerst met die getempt, en was weer 35,2 en ik had zoiets van NOUJAAA! en ik neem die andere in huis (nog niet gebruikt) en die gaf gewoon 37,8 aan.

wat ik idd al eerder zei, hij had dan ondertemperatuur terwijl hij wel gwoon warm aanvoelde aan zn hoofd (fris nekje)
dus ik neem aand at hij nu constant gewoon verhoging of wat koortsig is door zn kiezen en verkoudheid, en dat hij msischien door de koorts wat rillerig is en het daarom dus koud had, omdat die maillot heel goed werkte.

heb me eigen dus druk zitten maken om een kapotte thermometer:S

die ligt dus in de prullenbak, had ik echt geen moment bij stilgestaan!

Haha, kapotte thermometer! Mutske!

Groetekes, Sje

ja lach jij maar ik vond het echt freaky! haha

Ik vond het ook freaky, daarom dacht ik zo lief, attent en betrokken met je mee!

Groetekes, Sje

haha je bent een lieve schat!
het gaat ietsje beter met Rico (vast niet door de normale thermometer)
hij is ook ietsje minder jengelig, maar dat komt denk ik omdat ie een babywalker van chicco heeft gekregen vandaag.
hij snapt er nog geen bal van. en dat ding gaat maar vooruit en rico zet dan te laat een stap waardoor hij valt.
wij hebben laminaat en het is net alsof die wieltjes het daar niet goed op doen.
hij zit meer met het activity centre gedeelte te spelen, en aangezien ik elke keer mn hart vast houdt, heb ik m even met baby walker en al in de box langs me gezet , en hij zit nu vanalles door die gaten heen te duwen (balletjes en blokjes)
en dan komt er een muziekje. staat ie weer te swingen. aach een nieuwigheidje doet wonderen. dat blijkt wel weer

Tuurlijk is-ie minder jengelig. Zou jij niet minder jengelig worden als je niet meer elk uur een kapotte thermometer tussen je billen gestoken kreeg?

Groetekes, Sje

hee nou niet gaan overdrijven he gewoon netjes 2 maal daags wat me was aangeraden op het moment…pff elk uur, ik zal gek zijn, haha waar haal je het vandaan!

Waar haal ik het vandaan? Ik heb een hele levendige fantasie! ))

Groetekes, Sje