Temperatuur/ aankleden

Hallo meiden,

Het is weer bijna zomer en afgelopen dagen hebben we alleen maar lekker en aangenaame weer hier in het NH gehad. 's nachts koel het weer een beetje af maar volgens ons babyfoon met temperatuurmeter staat het op rond 20/22 graden binnen ons slaapkamer waar de kleine mannneke ook slaap.
Ik vraag me af of het is verstandig om een rompertje + overslagrompers + slaapzaak te gebruiken voor de kleine?? is dat niet te warm voor hem.
Hij is trouwens nu 7 weken en 2 dagen oud.

gr.

Solly

Erik slaapt nu met een rompertje korte mouwen, een pyjama en een zomerslaapzakje zonder mouwen. Geen lakentje of dekentje. In zijn kamertje is het meestal rond de 19 graden. Nou is hij wel iets ouder (haha) dan jouw kleine, maar een romper + pyjama (is dat wat jij bedoelt met overslagromper?) en slaapzak is niets te warm denk ik hoor. Gewoon even uitproberen. In het nekje voelen. Als het nekje lekker van temperatuur is (niet koud of juist klam) dan is de kleding goed. En anders aanpassen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
In het nekje voelen. Als het nekje lekker van temperatuur is (niet koud of juist klam) dan is de kleding goed. En anders aanpassen.

Is de beste graadmeter, wij doen dat eigenlijk nog steeds. Lindsey vind het niet zo heel erg prettig in d’r (zomer)slaapzakje, zij slaapt nu met rompertje, pyama en dan onder een lakentje. Het scheelt ook wel per kindje hoe warm/koud ze het hebben hoor. De dochter van mijn broer (drie weken ouder dan Lindsey) heeft het altijd heel snel koud, heeft ook altijd wel koude handjes en voetjes. Lindsey daarentegen heeft weer snel warm.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

kailani slaapt ook in een zomer slaapzak en een rompertje met lange mouwen… overdag doe ik geen deken op ma snachts wel…

Bij ons wordt er geslapen in een romper, pyama en zomerslaapzak aan. Wel een dunnere pyama dan hij eerder aan had. 's Ochtends heeft hij toch meestal nog wel een koud hoofdje en koude handjes. Vanmorgen lag meneer totaal boven de dekens. Naar boven gekropen, zouden ze dat niet doen als het ook warm is? Ook hier blijft het continue aftasten…

Groetjes Jolanda

Inderdaad gewoon even in de nek voelen hoe warm/koud die is. Toen Tim net geboren was kon hij heel moeilijk zijn temperatuur vasthouden. Waardoor we hem warm moesten kleden s’nachts van de kraamhulp en ook een kruk erbij. En dat terwijl het zomer was. Gelukkig ging dat na een paar weken heel goed en konden we hem luchtiger gaan kleden. Nu slaapt hij in een pyama waarbij het shirt en het broekje kort zijn en dan een slaapzak zonder mouwen en een lakentje. Maar ja dat is per kindje verschillend. Ik weet ook niet wat je met een overslagromper bedoeld. Maar zoals ik het nu lees is het prima en als je kleine het warm of koud heeft zal hij zich wel laten horen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker