Temperamentvol kindje

Hoi Dames,
Ik wilde even spuien. Sommige van jullie kennen me een beetje van het forum hier en weten dat ik een heel trotse mama ben. Heel trots op allebei mijn kinderen.
Dwerg is nu bijna 10 maanden, Nog twee maanden en dan is er al een jaar verstreken. Een heel pittig jaar wat betreft dwergje. In tegenstelling tot mijn oudste die altijd vrij makkelijk was met alles is dwergje een behoorlijk temperamentvol jongetje. Dat is behoorlijk te merken. Al vanaf het begin. Als hij niet lekker in zijn velletje zit krijst ie zo hard dat het ze het in de volgende wijk ook horen en dan is het net of hij moord en brand roept. T is een wonder dat er nog geen meldingen zijn geweest van zijn gekrijs. Het klinkt echt of er kweenie wat gebeurd met m.
Als hij zijn volgende hapje niet snel genoeg krijgt wordt hij woest. Als hij geen zin heeft in de box te spelen en ik leg hem er toch neer, loopt hij soms rood aan van woede en krijst de boel bij elkaar. Op bed leggen is de laatste twee maanden drama. Hoe ik ook vol hou hij krijst gerust twee uur achtereen. Overdag is hij gelukkig erg vrolijk en gezellig. Hij haalt veel grapjes uit en trekt wel eens gekke bekkies. Hij geniet van zijn grote broer en vind het heerlijk om te spelen. Hij is heel nieuwschierig en heel erg beweeglijk. Zit of ligt geen seconde stil Hij is harstikke lief en ik ben helemaal gek op hem maarrrr…ik moet zeggen dat ik het behoorlijk pittig vind om zo’n temperamentvol kindje te hebben. Terwijl ik dit schrijft gilt hij de buurt weer bijelkaar. Hij moet slapen maar wil niet. We hebben zoals het hoort een vast bedritueel en hij heeft een rustig kamertje. Meneer gilt nu al anderhalf uur. Ik ben al tig keer bij m geweest. Aai over de bol, kusje, welterusten en weer weg. Elke 10 min, netjes zoals het hoort. Al weken doe ik dat. T wil niet baten, meneer trekt zich niks van mijn plannen aan. Ik vind het soms moeilijk om met hem om te gaan en mijn geduld te bewaren. Tot nu toe is dat gelukkig wel gelukt. Als ik het helemaal zat ben vlucht ik naar een plek waar ik hem even niet kan horen. Ik heb de woonkamer deur nu ook dicht wat O my goodness wat heeft dat kind een loginhoud. Anyways…wat ik me afvroeg was…herkenbaar voor iemand.???..Vooral het gevoel van dat je zielsveel van je kindje houdt maar m tegelijkertijd onmogelijk vind af en toe?
Iemand anders ook zo’n temperamentvol kindje?

Wat vervelend dat hij zo lang ligt te huilen in bed en het ook nog eens zo lang volhoud. Kan me voorstellen dat dit heel vermoeiend en frustrerend voor je is. Ik herken het in ieder geval niet van Tim.

Ik lees dat je iedere 10 minuten gaat kijken, maar hier zou ik mee stoppen. Eerst na 5 minuten gaan kijken of er echt niets aan de hand is. Is dit niet het geval dan zou ik niet 10 minuten later weer gaan kijken. Tenslotte weet je dat er niks aan de hand is. Als je het moeilijk vind helemaal niet meer te gaan kijken kun je de tijd dat je niet gaat kijken steeds groter maken. Eerst na 10 minuten kijken, dan na 20 minuten en dan na 30 minuten. Maar op een gegeven moment weet hij dat je toch wel komt kijken. Laat hem daarom maar even huilen, hoe moeilijk dat ook is. Het zal even tijd nodig hebben, maar uiteindelijk geeft hij wel op omdat hij doorheeft dat je niet meer komt kijken.

Groetjes,
Sandra

Nou als hij snachts wakker wordt dan ga ik ook echt niet elke 10 min kijken. Maar geloof me of ik nou om de 10 min kom kijken of ik laat er langer tussen zitten. Krijsen blijft ie. T boeit m genwoon niet. Hij wil of eruit of de fles. Een week of twee geleden heeft hij het bijna 4 uur lang volgehouden s nachts . En dan niet even een pauze nee gewoon keihard blijven krijsen… Nou geloof me na 4 uur oorverdovend gekijs kun je gewoon niet meer. DE volgende dag is er ook nog een 5-jarige die aandacht wil Dus heb ik maar na die 4 uur toegegeven en een fles gegeven. Niet doen…hoor ik vast mensen denken. Ga er maar aans taan. Vier uur gekrijs. K geloof never nooit niet daT een gezond mens dat volhoudt. Echtgenoot anders ook niet. Die moet ook gewoon werken de volgende dag.En het leuke is ook nog dat hij geen deur in zijn kamertje heeft omdat er anders geen ledikantje in kan aangezien de deur naar binnen opent en de kamer ieniemie is. K kan dus ook niet even zijn deur sluiten zodat ik het minder hard hoor. Godzijdank slaapt de oudste er meestal gewoon doorheen ook al heeft die zijn deur wel open en slaapt er naast…
Nee t lijkt gewoon of niks helpt. Ik heb alle truckjes al uitgeprobeerd. Net was ik het ook weer zoooo beu, aan het einde van de dag zooo moe. K heb m een nieuw speeltje gegeven en dat vond ie zo boeiend dattie van verbazing over het ding prompt in slaap viel. K moet elke dag weer zo creatief zijn. …
Zucht…temperamentvol dus…

Ik heb Erik ook altijd temperamentvol gevonden. Krijste ook moord en brand als 'ie honger had en moest dan per direct een fles. Heel nerveus werd ik er van. Maar zo temperamentvol als jouw dwergje, nee…dat was 'ie niet. Ik zou me aan willen sluiten bij Sandra, maar als hij laatst 4 uur achter elkaar brulde dan snap ik dat dat makkelijk gezegd is allemaal. Jemig, zou niet weten wat ik zou doen.

Heb je dwergje al eens uit logeren gebracht? Twee vliegen in één klap: mama bijtanken en misschien wel het negatieve slaappatroon doorbreken? Vaak hoor je dat uit logeren gaan daarbij helpt.

Sterkte meid hoor, het lijkt me zwaar!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haai Henriekah,

Lang geleden!!

Hier ook een heeel temparamentvol jongetje!
Maar meer in de zin dat hij heeel dingen wilt die hij nog niet kan.
Hij wil staan,lopen,zelf eten maar zover is hij nog niet.
Dus met gevolg dat meneer regelmatig de straat bij elkaar gilt omdat hij dan gefrustreerd is.
Op het cb wordt hij al rambo Jim genoemd hahahaaha.
Zo heb ik ook problemen gehad met naar bed gaan.
Heb huilend achter de pc gezeten, radeloos werd ik er van!
En ook ik vond hem af en toe onuitstaanbaar, en voelde me daar dan weer erg schuldig over want je moet je eigen kind lief vinden toch???
Zo zit hij nu in de fase dat we werkelijk onze kont niet kunnen keren.
Als ik me maar omdraai is het brullen, of als mn man zn jas aan doet om te gaan werken, huppa daar gaat ie weer!!!

Pffff, het is zoooo lastig af en toe!!!
Maar met zn ondeugende glimlach weet hij me elke keer weer te raken!

Nu dat ik dit typ denk ik… GOH, wat houdt ik veel van mn mannetje!

Nou meis, sterkte ermee!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb hier ook een dame die de keel kan openen en vooral als het haar niet zint
Ze begint nu als het ze boos is met haar hoofd ergens tegen aan te bonken echt erg om te zien dan moet ik rustig blijven wij proberen dit er nu uit te krijgen met afleiden.
Ook wij hebben problemen als we haar ergens neer leggen dat ze haar keel luidt open zet totdat we haar zin doen.
Wij proberen dat zo min mogelijk, maar begrijp hellemaal dat je af en toe niet anders kan of omdat je dat doet om even van dat gegil af te zijn.
1 voordeel bij ons in de nacht horen we haar niet.

Gelukkig begint het beter te worden alleen ik kan in jou verhaal hellemaal inleven het is af en toe moeilijk en om gek van te worden en inderdaad je moet rustig blijven want echt boos worden heeft geen zin dat begrijpen ze niet 100%.
Het is gewoon wat jij zegt je houdt zoveel van die kleine en het is pas 10 maanden.
Ik weet niet als die van muziek houdt, maar kan je niet eens proberen om zachtjes wat muziek op de kamer aan te zetten misschien wil die wel niet alleen zijn of het bedje eens anders draaien.

Nou ik hoop dat je snel aan je rust komt en dat je manneke een paar dagen lief voor je is in de nacht

gr. cindy

hi wil je niet bang maken hoor maar een kind die ergens last van heeft zou je zo niet in ritme kunnen krijgen al laat je hem langer dan 4 uur huilen. zo te lezen heeft je kind gewoon ergens last van. dat kan ook simpelweg een koude bed zijn waaar hij niet in wil maar ook iets anders.

mijn zoontje van 5 maanden is net zo. vanaf begin al zo een zeurkop. maar heb bij elke deur aangeklopt en met heel veel aandringen ontdekt dat hij reflux, kiss-syndroom en sinds gisteren ook nog eens koemelkallergie heeft.

we zijn gisteren per direct met de nieuwe voeding begonnen, ik hoor hem niet meer klagen. nou is het natuurlijk nog te vroeg voor mij om te juichen maar we hebben er volle vertrouwen in dat het dankzij deze voeding wel beter met hem zal gaan. het viel me vanmorgen al op dat hij geen enkele rode pukkel of vlek meer in zijn gezicht had en ik ken mijn kindje als beste dus ik weet nu wel echt zeker dat hij wel kma heeft.

let op alle signalen van je kindje. hij zal wel ergens mee zitten waardoor hij niet zo lekker in zijn vel zit. vaak huilen kinderen voor de voeding omdat ze gewoon krampjes hebben en zo snel mogelijk die pijn willen weg hebben door te drinken dus onderschat het niet. voor je het weet ben jij erdoorheen en loopt je kind al langer met een klacht…

ik wil niet zeggen dat dit zo is maar het kan…hou alle deuren open en loop even langs de ha of vraag of je doorgestuurd kan worden naar de ka…

het is maar een tip maar zoals ik jou verhaal lees is dit niet enkel zijn karakter maar ik denk dat hij gewoon ergens niet lekker in zijn vel zit…zoals je zelf al zegt je bent hier idd bekend en je komt wel vaker met zulke vragen (net als ik) maar hier kun je die antwoord eerlijk gezegd niet vinden zoek het eens bij een deskundige ook al schepen ze je af!

Hoi mama Selma.
T zou idd kunnen dat ie het niet leuk meer vind in bed of te koud. (Alhoewel ik me dat slaapzak en deken niet voor kan stellen maar je weet nooit)Maar als er echt wat met hem zou zijn, bv pijn zou hij niet zo gaan spelen wanneer ik besluit m toch uit zijn bedje te halen. Geen spoortje van ontevredenheid is dan meer te bekennen. Ik kan het ook aan zijn huiltje horen. Als hij pijn heeft huilt hij met hele andere halen. Zoals die keer dat er zes tandjes tegelijk doorkwamen. En toen hij een maand of 2 was toen hij pijn in zijn schoudertje had dat uiteindelijk door de bevalling leek te komen… Ik weet echt heel zeker dat wat hij nu doet puur zin doordrijven is. Als hij pijn zou hebben zou het bijvoorbeeld ook overdag moeten blijken maar dan is meneer zoooo vrolijk en lekker in zijn velletje en aant spelen.T klinkt misschien belachelijk voor een kindje van 10 maanden dat hij me zou manipuleren door zo hard mogelijk te krijsen, maar je zou zijn gezicht moeten zien wanneer ik hem toch uit bed haal of toch de fles geef. Maar voor de zekerheid zal ik de cb arts vragen even alles te bekijken.
Wwat ik nu aan het proberen ben vanaf vandaag is zijn ochtendslaapje eraf te halen, Misschien krijgt hij overdag teveel slaap waardoor hij s avonds niet wil. En als ik m s morgens in bed leg issie waarschijnlijk niet moe genoeg kwam bij me op. Zou een goede reden kunnen zijn om er zoveel drama va te maken. Kijken of het helpt. !

@ mama Jim. Ha die Debster hoest ermee, en met rambo Jim? Idd long time no speak zeg…

ik snap je volkomen. zo dacht ik ook. mijn kleine is ook idd goed aan het spelen vooral op schoot en in de box gaat het nog wel maar vaak kun je daar niet veel uit opmaken.

je meot het helemaal zelf weten jij bent de moeder zo iets voel je echt wel aan. liever heeft hij nergens last van maar wat ik je duidelijk wil maken is dat ze vaak tevreden over komen maar de mijne liet dat blijken als hij in bed werd gelegd. pas later merkte ik hoe onrustig hij eigenlijk aan ht drinken was altijd alsof hij direct last kreeg van de voeding. na de voeding liet hij niks merken. toch blijkt dat hij kma heeft! en dat dit de boosdoener is.

probeer dat andere maar eens misschien helpt het om een slaapje weg te doen en laat even weten of dat wonderen heeft verricht!

Hier ook een kleine meid (van 11 maanden) met het temprament en een eigen wil waar je ‘u’ tegen zegt!
als ze aan het spelen is of even lekker knuffelen met mama, dan kan ik d’r wel opvreten, echt waar super lief! Maar als die donkere wolk hier boven het huis hangt zo rond bed tijd of als het eten niet snel genoeg voor d’r neus staat enz.
dan breekt de hel los, “Gillen” (en inderdaad hier ook longen van een olifant) en ze houd het ook echt oneindig vol, alleen als ze in bed aan het gillen is dan ga ik maar om de 20 a 30 min kijken want ze wordt echt woest als ik alleen maar kom kijken en haar er niet uithaal. (ik kijken dan altijd even of dat ze nog goed ligt en geeft d’r een aai over haar bol en ben weer weg) in de tussen tijd zit ik dan in de woonkamer met de deur dicht en tv aan, want ik kan het echt niet aanhoren.
en het eten verhaal dat is hier ook al weer zo iets, ongeduldig, en dan vervolgens niks eten, pap eet ze een paar happen maar brood eet ze helemaal niet, het avond eten dat verschilt nog wel eens.
Je hoort het al, ook hier is er wel eens frustratie, soms vraag ik me wel eens af "van wie heeft ze dat toch?

Lieve groet,
Monique mama van Silver

hier zijn papa en mama als kind heel rustig geweest volgens de verhalen van opa’s en oma’s. dus dat heeft hij niet van ons!

ik sliep als kind alleen maar wist mijn moeder mij te vertellen…wat een geluk dacht ik! nou dat geluk hebben wij hier niet. ik krijg zo bezoek maar weet nu al dat ze gauw genoeg weer weg wil hahahaha…

lijkt me ook niet leuk om in al dat gekrijs een kopje koffie te drinken. ik als mama ken mijn kind en kan gerust nog stofzuigen door zijn gekrijs heen, ow hij is nu stil en ligt te slapen na anderhalf uur krijsen…maar een ander kan dat echt niet aan en vraagt om de minuut heeft hij wat? moet je niet even kijken? zo word ik wel eens onzeker! en dan ga ik hem toch nog uit bed halen terwijl het dan juist mis gaat

kortom, jij bent echt niet de enige Henriekah misschien geeft dit je wel een fijn gevoel?? ik hoop dat ze maar snel groot worden zag net een jongetje van 5 lopen buiten normaal kijk je daar niet naar om maar ooooooh ik verlangde ernaar dat de mijne ook al zo groot was en buiten ging spelen hihihi

ku je ti ooo henriekah hahah

het eerste gedeelte lijkt over mijn zoontje te gaan een grappig heerlijk jong maar met zijn buien haha gelukkig word het al wat minder
het slapen betreft doe ik nog steeds op de albanese manier lekker saampjes in bed tot hij slaapt duurd gemiddelt een kwartier tot half uur
hij slaapt dan met een lach op zijn gezicht en daar doe ik het voor.
goed de meeste zijn het niet met deze tactiek eens maar ieder wat wils he.
als jij vor deze manier kiest zul je moeten volhouden en dan idd zoals gezegd niet elke tien minuten gaan kijken hoe lastig ook.

suc6

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@ mama van 3 jongen. o me gruja!!!
hahahhaha . Dat in slaap vallen met dat heb ik een poss gedaan met mijn oudste. als ik met mijn hoofd in de buurt kom van mijn jongste duwt he me gewoon keihard weg of hij gaat maaien met zijn armpjes om me weg te jagen. Hij wil niet eens dat k bij m lig hahah. Jammer wel want hij laat zich als hij huilt ook moeilijk troosten. HArd hoofd (koka fort) misschien wel een stukje van het ALbanese temperament meegepikt en ik ben Braziliaans he en sta er ook om bekend een temperamentje te hebben, Dus als ja …

@ Lieve Selma, k heb dweg net om half 12 op bed gelegd, na de lunch in plaats van ervoor, (normaal gaat ie rond half 11) en hij heeft geen kick gegeven. Hij slaapt al twee en een half uur!!! Nou ik hoop idd dat dit wonderen gaat doen . K leg m nu aan het eind van de middag ook niet nog heel effies in bed voordat ik ga koken want hij zit dan wel al te poetsen maar dit ga ik dan rekken. En dan eten we maar eens om half 6. In plaats van 6 uur half 7. Hoop dat dit het is en anders zal ik idd de cb arts even laten kijken want je hebt gelijk je weet het nooit. Maar zover ik het nu kan inschatten als zijn mama is er niks heftigs maar is het puur behoorlijke koppigheid en temperament. Ik sta er zelf ook om bekend (schaam schaam schaam) En weet je misschien ervaar ik het gewoon ook zo heftig omdat de oudste altijd de rust zelve is geweest. Die huilde ook wel eens hoor maar lang niet hard en aanhoudend. En die had altijd geduld, piepte niet om zijn drinken of eten, die zag wel wanneer de volgende hap of slok weer kwam…
Na ja de jonste is wel weer een kroelkip op schoot en maakt ook echt grapjes enze en dat deed de oudste weer niet. Zo hebben ze allebei hun charmes.
En ik ben gek op ze! Heerlijke mannetjes!

Gewijzigd door - henriekah op 11 May 2010 14:03:08

@ monique 1, doe je aan uithuwelijken> Zo te horen lijken onze kinderen op mekaar en maken ze een goede match…hahaha of was het nou juist tegenpolen…
hahahhah

“JA” Dat is een optie Hahahaha!!!

Ik denk dat het dan oorlog wordt, twee van die tempramentjes, dat kan niet goed gaan!

Gr

Hier ook een ik wil het en ik wil het NU dametje. Tot wanhoop kon ze me drijven. Niet met slapen dat niet want ze is een echte slaapkop, maar als ze haar zin niet krijgt dan loopt ze rood aan, stampvoet en slaat of bijt. Dat mijn buren inderdaad nooit geklaagd hebben is een wonder. Ze is inmiddels wel op een leeftijd dat ik kan zeggen mamma is baas en daar is een afkoel hoek, maar ik heb haar menigmaal aan pappa gegeven zeg maar. Dus ik ken het gevoel. Maar helaas weet ik dus ook van wie ze het heeft

Groetjes,

Michèle