Tekenfilmpjes

Wat zijn nou geschikte tekenfilmpjes voor kindjes van rond een jaar? Ik heb hier al een hele verzameling, maar lang niet alles kan Danique boeien. Op het moment kijkt ze naar:

• Teletubbies (natuurlijk)
  • Bob de Bouwer
  • Sesamstraat!

Heb verder nog:

• Dora
  • Thomas de stoomlocomotief
  • Elias het reddingsbootje

Gewoon even uit nieuwsgierigheid

Minke vindt sinds een paar weken ook de Teletubbies heel leuk. Verder is Nijntje hier favoriet en ze danst helemaal mee met de begintune! Armpjes in de lucht, klappen en dansen! Ik hoorde van een collega dat Bumba ook heel leuk is voor zulke kleintjes. Maar ik ken dat zelf nog niet… Ik zet Minke vaak even voor de tv als ik ga koken, wel zo handig om even mijn handen vrij te hebben.
groetjes!

[img]http://lb2f.lilypie.com/i1b5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/RdMtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

mijn zoontje is helemaal gen op de droomtuin op jetix play
nijntje vind hij ook nog steeds leuk
pingu en pocoyo kijkt hij graag op youtube
en ja bumba heeft hij ook veel gekeken maar dat is nu minder favoriet

groetjes

Volgens mij zat dat allemaal prima programma’s/filmpjes voor Danique hoor! Als je nou zei dat je haar liet kijken naar ‘Zombies kill’ en ‘Terror of horror!’ dan zou het wat anders zijn! Eva kijkt zelf heel graag naar Bumba, dan gaat ze meeklappen met de kindjes, die dan zingen: ‘Bumba! Bumba!’ En de Teletubbies vindt ze ook leuk. Als de gele dan springt, roept ze echt áltijd: Jaaaaaa! Die gele heeft ze ook thuis, dus die kent ze het beste. Sesamstraat is prima, al is dat misschien nog iets te moeilijk, net als Dora. Ze tellen daar al enzo he en dat is nog wel moeilijk. Kindjes houden volgens mij nu nog van simpele, makkelijk te behappen filmpjes, waar nog niet heel veel in gebeurt. Het gaat om de kleuren en de bewegingen. En dat ze bv mee kunnen klappen! Ik laat Eva soms kijken naar ‘Koekeloere’, over Piertje en Moffel de Mol. Ik vind dat zelf grappige filmpjes, maar Eva heeft er nog geen interesse in omdat er te veel in gepraat wordt en ze nog geen verbanden kan zien. Ze snapt bv niet dat Piertje boos is omdat Moffel een kleurwedstrijd heeft gewonnen terwijl hij een hele slordige kleurplaat had…is allemaal te ingewikkeld. Kleur en simpel, dat is het fijnst! Maar als Danique graag Sesamstraat kijkt, lekker laten doen hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik laat Tim nog bijna niet tv kijken. Hij kan straks nog lang genoeg tv kijken. Vind hem er nu nog te jong voor. Heel soms als ik er aan denk zet ik de teletubbies op en dat vind hij erg leuk. Maar verder laat ik de tv lekker uit.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Zodra er een muziekje in zit vindt ze het al leuk. Sesamstraat is wel een hoop “leer” filmpjes maar toch, als er een muziekje bij zit is het vaak al goed. Bumba… Dat zal ik eens opzoeken, op welke zender is dat meestal en hoe laat ongeveer?

Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze “meedanst” op de muziek… Helemaal door de knietjes, zich met de handjes vast houdend… En maar gillen en lachen hè?

Morgan kijkt alleen baby tv op de digitale, ze heeft nog nooit bumba gezien en teletubbies. Misschien omdat wij het echt verschrikkelijk vinden. Op baby kijkt ze veel naar Olivier (een aapje dat van alles beleeft), Draco (staat ook op der hyves, een draakje dat elke keer wat leert) Tully (een rups op ontdekkingstocht), Bouncing Balls (4 maten stuiterballen in een speeltuin) en Mitch Match (4 puzzelstukjes die avonturen beleven. Dat zijn echt haar favorieten.

Groetjes,

Michèle

bumba is op nederland 3 en het begint om 12.15 er is ook nog een ochtend aflevering maar weet niet precies hoe laat dat is maar je kan het ook op youtube bekijken

groetjes

lieke vondt met het jaar
Bumba
telletubbies
sesamstraat
nijntje

erg leuk. nu vindt ze tweenies en het zandkasteel helemaal geweldig!

Groetjes Gytha

Erik vindt Sesamstraat, Teletubbies, Bumba en het Zandkasteel leuk. Moet zeggen dat Teletubbies en Bumba wel de echte favorieten zijn. Net als Eva van Rainbow klapt hij ook mee met de kindjes die ‘Bumba’ roepen. En mama vindt Koekeloere met Piertje en Moffel de Mol ook helemaal geweldig, dus dat programma staat ook vaak aan, alleen boeit dat Erik iets minder…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

BUMBA!
Mama vond buma niks, totdat we op vakantie waren en we geen BABY TV hadden.

Dus nu is mama ook helemaal fan van BUMBA en thuis kijk ik altijd BABY TV.
Dat krijgen we door omdat wij ZIGGO DIGITAAL hebben.

Jeeeeh!

He Owen Baby tv van ziggo digi is stoer he

Groetjes,

Michèle

Heb Bumba op een ftd site kunnen vinden, dus we zijn aan het downloaden… Denk dat ze hem vanavond na het eten wel even kan zien, ben benieuwd!

Ja, bumba is helemaal het einde ook voor nora.

Missi moisi bumba… ik ken het allemaal…

En op BBC om een uur of 7 's avonds is een heel rustig programma waar ik de naam niet van weet, met een poppetje oopsie deesie en heel rustgevende muziek. Heb zelf altijd een inslaapvalrisico momentje als mn man het aanzet…

Ben benieuwd hoe bumba in de smaak valt!

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oopsie deesie, jah, die zien wij tussen de middag geloof ik altijd, rond een uur of 1… Ik geloof dat ie dan op nederland 3 is. Ik zap meestal het hele rondje even langs om te kijken of er iets op is voor Danique, de meeste dingen vindt ze niks aan. Maar probeer het altijd wel even.

quote:
Ja, bumba is helemaal het einde ook voor nora.

Missi moisi bumba… ik ken het allemaal…

liefs

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/25/5io8.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/ZhIGp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

haha hier ook een Bumba fan (en papa en mama moeten er ook erg om lachen).
Verder vindt Dani de Teletubbies geweldig.
Hij kijkt ook weleens naar Het Zandkasteel en de Tweenies (beetje afhankelijk hoe laat hij zijn fruit krijgt, want dan kijken we meestal naar de tv.

Joey is ook fan van de teletubbies, nijntje, bumba, maar vooral de droomtuin. Dat is dat met upsy daisy, en inderdaat heel rustgevend, ik val zo in slaap als ik dat liedje hoor, haha!
Morgen krijgt hij op zijn verjaardag een upsy daisy pop met geluidjes van opa en oma, ik ben benieuwd wat hij er van vind. Als ze op tv is en dat haar gaat steeds omhoog schaterd hij het uit van het lachen

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi,

Bumba, nijntje waren hier echt super favoriet.

groetjes

lon106

Nijntje en Dikkie Dik doen het hier goed.
Verder schijnt hij Dora ook erg leuk te vinden,
maar dat staat hier thuis nooit op.

Interesse in echt tv kijken is er trouwens pas sinds kort.
Daarvoor wilde hij niets kijken, ook bovengenoemde niet.
Liep gewoon naar de tv, en… klik: uit.

M.

@Mriek, grappig dat jij Koekeloere ook leuk vindt! Ik moest laatst heel erg lachen omdat Moffel bruine bonen op had en hij zat de hele tijd windjes te laten! Echt heel harde, zo van: PRRRRRT! Toen zei Piertje: ‘Moffelllll, wat doe jij nou? Laat jij steeds windjes?’ En Moffel: ‘Eh…eh…ja…PRRRT…sorry Piertje…PRRT!’ Dan zeg ik tegen Eva: ‘Oooo. Moffel laat windjes he?’ Eva loopt dan gewoon ongeïnteresseerd weg! En laatst hadden ze suikerfeest en toen hadden ze boontjes gemaakt met suiker. Moffel at veel te veel gevakjes en kreeg buikpijn. En die van de rijmdoos was ook erg leuk, dat piertje in een doos zat en dan draaide Moffel aan een hendel en ‘dwong’ hij Piertje om te rijmen! Grappig! Er zit ook altijd wel een boodschap in, zoals ‘Je moet delen met je vriendje’ ofzo. Koekeloer hier, koekeloer daar, koekeloer het hele jaar!

Groetjes Rainbow, trotse mama