O.R.S.
Mijn dochter kreeg toen ze 8 maanden oud was erge koorts, en eten en drinken wou ze niet. Zelfs met theelepeltjes water geven was een ramp, na heel veel tijd er in te hebben gestoken met het water laten drinken, gaf ze al dat water weer na een paar seconden over. Dat water geven doe je natuurlijk ook met beetjes, het had weinig zin. Toen hadden we de 24-uurs lijn van het consultatiebureau gebeld, alles uitgelegd; ze had hoge koorts, al 2 dagen geen natte luiers, diaree, en gaf veel over. Ze gaf ons het advies om ORS (van het merk weet ik niet meer, maar ze weten dan toch wel wat het is) te halen bij de apotheek.
Wat is ORS?
Het is een middel in poedervorm dat je moet mengen met water (zie bijsluiter), en in dat poeder zitten zouten en mineralen die je kindje nodig heeft tegen uitdrogingsverschijnselen. Je kunt je het beste laten informeren door de apotheker, die weten er natuurlijk alles van.
Ik heb dit geschreven omdat ik jullie wou laten weten dat er een middel voor is, en mischien heb je er (ooit) nog eens iets aan.
Groetjes