Tegen een muur praten

Soms moeten ze het the hard way leren he

Groetjes,

Michèle

Geen tips wat betreft opa en oma. Als iemand goede heeft wil ik ze graag hebben. Idd het probleem is en en en. Soms heeft hij in een uurtje tijd en een koekje en chips en een chocolaatje gehad. En aangezien wij zeker 3 keer per week bij mijn schoonouders zijn vind ik dat eigenlijk niet zo leuk. Ze zijn ook erg vatbaar voor schooien en dat probeer ik hem juist af te leren.
Maar even wat betreft de toetjes van eva. Ik weet niet of je het weet maar producten waar geen suiker in zit zijn vaak gezoet met aspartaam. Zoals ook optimel. Aspartaan schijnt voor opgroeiende kinderen(en ook voor volwassenen)schadelijker te zijn als suiker. Mijn schoonvader is op advies van de diabetesverpleegkundige gestopt met het gebruiken van deze producten(ook light producten) en is gewoon weer de varianten met suiker gaan gebruiken maar dan met mate. Wilde dit toch even melden omdat veel mesen er juist van uit gaan dat deze producten erg gezond zijn.

groetjes ramona

Heb het nog even gegoogled en aspartaam blijkt bij grotere inname volgens verschillende onderzoeken behoorlijk kankerverwekkend te zijn al zijn de meningen hierover wel verdeeld. Vooral jonge kinderen zouden al snel een te hoge dosis binnenkrijgen. Ben het met je eens om de hoeveelheid suiker te beperken maar vervanging door aspartaam vind ik toch best wel een risico.
Ook vor zwangere vrouwen schijnt het niet zo best te zijn, bij te hoge dosis zou het schade kunnen toebrengen aan de foetus.

groetjes Ramona

Even compleet off topic, maar zit jij in de nachtdienst Ramona? je bent namelijk (net als ik ) nogal laat op ikkeben, en ik zit dus in de nachtdienst.

Wat betreft aspartaam, pas er idd mee op, want het is onbekend wat voor een effect dat heeft op kleine kindjes, en voor later.

liefs woezel

@Nee zit niet in de nachtdienst. kan gewoon niet slapen. Werk ze.

groetjes ramona

quote:
@Nee zit niet in de nachtdienst. kan gewoon niet slapen. Werk ze.

groetjes ramona

Hmm das balen dat je niet kunt slapen. Hoop dat je snel de slaap kan vatten!!

liefs woezel

Ja klopt, aspartaam is inderdaad ook een rottig goedje. Eva eet echter alleen de Optimel vla en dat is dan zo weinig, dat ik me daar niet druk om maak. Ze krijgt geen light sap ofzo, gewoon diksap en eet ook verder geen light dingetjes. Ik denk dat bv 100cc Optimel per dag geen kwaad kan. Zelf drink ik wel light frisdrank enzo en dat doe ik al jaren. Maar alles met mate, ik drink geen hele liters cola weg. Ik blijf dat toch gewoon doen, ik geloof niet zo in die kankerverwekkende stoffen eigenlijk en dan nog: alles is tegenwoordig onderhand dodelijk, je kunt bijna niks meer doen of eten. Ja toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ik hoor ook vanalles over aspartaam, MAAR wordt dit in bepaalde baby/kinder artikelen verwerkt dan? want als dat zo is en het is echt slecht mag dat dan gewoon verkocht worden?! ik bedoel de gezondheidsdienst is in nederland wel streng…

ik weet zeker dat nicotine slechter is, dus als ik dan toch dood ga, zal het helaas daaraan liggen en niet aan de aspartaam, ik hou niet van light producten.

Als Apertaam echt kankerverwekkend is, en het is al heel lang op de markt dus tijd genoeg om er onderzoek naar te doen dan wat het allang uit de handel genomen. Net als asbest. Dat het niet gezond is als je er veel van neemt is waar. Je gaat er van aan de race want het werkt op je darmen en zo. En ik ben suikerpatient en ik gebruik zoetjes omdat mijn thee anders echt niet te drinken is. En als ik cola drink (3 blikjes max per week) dan is het light omdat ik zieker wordt van gewoon en suiker. En er is een alternatief maar dat kost 14,50 per kilo en heet tagatose. Maar ja dit alternatief is mij een beetje te duur.

Groetjes,

Michèle

@Michele: You rock! ik ben het helemaal met je eens.
ik rook mijn sigaretje toch wel en als ik van light hield dronk ik het ook gewoon.
ik zei net al dat ik beter niks meer kon zeggen want ik ga lekker…en toch begin ik weer

Groetjes,

Michèle