Ik ben van de week het cb geweest en mijn dochtertje is te zwaar volgens hun, ze is nu 6500gram. Maar ze zit wel in maatje 62 nu.
Help wat moet ik nu doen dan…
Ik word er zenuwachtig van!
Liefs, Susan.
Ik ben van de week het cb geweest en mijn dochtertje is te zwaar volgens hun, ze is nu 6500gram. Maar ze zit wel in maatje 62 nu.
Help wat moet ik nu doen dan…
Ik word er zenuwachtig van!
Liefs, Susan.
hoi
is je voedingsschema wel goed volgens hun ??? want anders zou ik me niet te druk maken, of hebben ze gezegd dat je er wat aan moet doen ???
Als ik jou was zou ik niet in paniek raken van het cb. Die weten onzekere moeders niet gerust te stellen en ze weten moeders die niet onzeker zijn in elk geval onzeker en zenuwachtig te krijgen.
Kinderen groeien in spurten. Je dochtertje zal net een groeispurt achter de rug hebben. Kan goed dat ze de komende maand minder hard groeit en dat het bij de volgende meting precies volgens het gemiddelde loopt.
Laat je niet opnaaien door het cb.
Groetekes, Sje
De voedingsschema is voor de rest wel goed!
Owkee, dan zal ik me daar dan maar geen zorgen om maken, ze hebben voor de rest niet gezegt dat ik er nu al wat aan moest doen of zo.
nou ik zal je zeggen…
Ik ben met Noël bij artsen…kinderartsen…fysiotherapy en huisartsenposten geweest…rontgen gehad…
Mijn moeder zei ondanks de adviezen van de geleerden, gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is voor haar… en tot nu toe ben ik steeds degene die het bij het goede eind had… je bent tenslotte toch moeder en je kent je kind het best…
dus als je denkt dat het goed met haar gaat, je eigen zeker niet van de wijs laten brengen door artsen ed.
Thanx Noel,
Klopt, ik ken mn kindje toch het best. In ieder geval bedankt voor de goede adviezen. Hoe dan ook ga je in het begin twijvelen en zo.
Ben nu iets minder gaan geven, normaal krijgt ze 7uur 180 11uur 180 en 15uur en 23uur 180. Nu doe ik die van 7 en 23uur 180 en die van 11 en 15uur 150 en dat gaat nu prima.
Hoi,
Hier een moeder met ook een te 'dikke" baby althans dat was ze. Mij maakte ze ook steeds ongerust en ik maar denken zoveel krijgt ze niet en alles via het voedingsschema en op tijd enzv. En schijnbaar bleef ze te dik.
Maar het is ook een beetje de tijd denk ik.
Mijn moeder heeft de volgende wijsheid:
Een dikke gezonde lekkere baby gaat de rest van zijn leven slank door het leven.
En ik moet zeggen wij zelf 2 broers en 2 zussen zijn alle dikke baby’s geweest en gaan nu nog steeds slank door het leven. We werden regelmatig de brievenbusjes genoemd. Al ben ik zelf inmiddels wel wat dikker maar dat heeft met mijn medicijnen te maken hebben. (prednison).
En als ik nu 2,5 later naar mijn dochter kijk begint ze behoorlijk slank te worden.
groetjes
lon106
Zodra ze gaan lopen komen ze sowieso niet zoveel meer aan omdat ze dan veel meer bewegen dan voorheen.
Groetekes, Sje
Hoi
Mijn zoontje was volgens hun ook eens bijna te zwaar Ik snapete het niet hoor
zat precies tussen de groeicurves in en was echt niet dik .
Was bijn zn geboorte maar 2950 dus ik was blij dat hij groeide zoals in de boekjes staat geschreven.
Heb me er niks van aan getrokken hoor ik wist dat hij zeker niet teveel kreeg.
Dussuuu maak je niet te druk hoor