Te zwaar voor maagje?

hallo allemaal!

omdat ik nog studeer is mijn dochtertj (10mnd) bijna elke dag bij mijn schoonmoeder soms blift ze ook wel slapen. Gisteren ging ik mijn dochtertje ophalen en vertelde mijn schoonmoeder erg enthousiast wat mijn dochtertje allemaal gegeten heeft.
Meteen na haar fruithapje geeft ze haar soms wel paar hapjes omelet die ze zelf aan het eten is. of kort na haar flesje een paar lepeltjes soep of na haar groentehap (dat is ongeveer 16.30) geeft ze haar vrijwel continue wel ies te eten zoals een rijstwafeltje, dan weer een sinasappel…tot haar laatste flesje 19.30.
Nu vraag ik mij af of dat wel goed voor haar maagje is. Zo veel verschillende dingen achter elkaar ???!!! Mijn dochtertje heeft wel vaker last van haar maag.

Ik heb haar nog niets gezegd omdar niet wil dat ze zich aangevallen voelt ofzoiets. Ik wardeer heel erg dat ze mij helpt met het oppassen…

Denken jullie dat dit geen kwaad kan?

ik zou haar zoiezo geen sinasappel geven volgens mij is ze daar echt nog te klein voor, eet ze een heel potje leeg van haar fruithapje en haar groentehap?
het lijkt mij ook wel wat veel hoor

before you judge me, try hard to love me

quote:
ik zou haar zoiezo geen sinasappel geven volgens mij is ze daar echt nog te klein voor, eet ze een heel potje leeg van haar fruithapje en haar groentehap? het lijkt mij ook wel wat veel hoor

before you judge me, try hard to love me

bedankt voor je reactie.
van haar fruithapje eet ze bijna altijd ongeveer 125-150gram. En groentehapje ook wel zoiets soms wel minder. het is niet zo dat ze van al die tussendoortjes veel van eet (zegt mijn schoonmoeder) ze eet er maar paar hapjes van. het is niet zo zeer het te veel eten maar te veel verschillende dingen te snel achterelkaar.

Ik zou er wel wat van zeggen.
Naar mijn idee kan dit alleen maar van kwaad tot erger gaan.

Als je dochtertje nu al went aan dat ze altijd maar van alles wat hapjes krijgt, kan je daar later flink wat boze buien van krijgen.

Bovendien zit er in zoep veel zout, en ik neem aan dat je schoonmoeder ook zout over haar omelet doet?! Dit is nog niet geschikt voor je dochtertje.

Ik zelf studeer ook, en mijn zoontje is soms wel 4 dagen in de week bij de oma’s, maar het gaat wel volgens mijn regels.
Hij heeft een ‘vast schema’ wanneer er dingen gegeten worden, en daar houdt iedereen zich aan.

Als ik jou was, zou ik ook dat vaste schema voor je schoonmoeder introduceren, en haar niet heel de dag eten laten geven aan je dochtertje.
Het is goed voor haar om te weten wanneer ze iets te eten krijgt, en wanneer het klaar is.

Ik weet niet of je het hiermee eens bent, maar dit is mijn gedachte even
Liefs, Anne

quote:
Ik zou er wel wat van zeggen. Naar mijn idee kan dit alleen maar van kwaad tot erger gaan.

Als je dochtertje nu al went aan dat ze altijd maar van alles wat hapjes krijgt, kan je daar later flink wat boze buien van krijgen.

Bovendien zit er in zoep veel zout, en ik neem aan dat je schoonmoeder ook zout over haar omelet doet?! Dit is nog niet geschikt voor je dochtertje.

Ik zelf studeer ook, en mijn zoontje is soms wel 4 dagen in de week bij de oma’s, maar het gaat wel volgens mijn regels.
Hij heeft een ‘vast schema’ wanneer er dingen gegeten worden, en daar houdt iedereen zich aan.

Als ik jou was, zou ik ook dat vaste schema voor je schoonmoeder introduceren, en haar niet heel de dag eten laten geven aan je dochtertje.
Het is goed voor haar om te weten wanneer ze iets te eten krijgt, en wanneer het klaar is.

Ik weet niet of je het hiermee eens bent, maar dit is mijn gedachte even
Liefs, Anne

Hallo Anne,
Ik ben wel met je eens. je hebt gelijk straks zit ik met een kind die om het uur iets te eten wil.
Ik zal nu zeker wel de volgende keer met haar praten en vragen dat zij zich ook aan de schema houdt.
Bedankt voor je reactie!!