Te weinig voeding

hoi allemaal

ik ben moeder van een dochtertje van 12weken,

we hebben nu ongeveer 2weken het probleem, dat ons meisje niet de hele voeding van 200cc leeg drinkt, ze laat soms 50cc, 60cc en af entoe 80cc en 100cc staan,
ze krijgt kruitvat eigen merk gemengt met bonbebe comfort care,
(waarom 2soorten vragen jullie je af, omdat ze van alle andere voedingen gaat spugen, en dan een klein beetje , nee zowat de hele voeding
zelfs als ik alleen kruidvat doe of alleen bonbebe, en gemengt gaat super goed ze spuugt niet meer,)
Heb alle combinaties geprobeert die je je kan bedenken met mengen dus 1 op 5, 2op4, 3op3 enzo verder tot we uit komen op 1voedding, maar dan gaat het weer mis met spugen en vreselijke diaree.
dus nu krijgt ze 3om3 en dan gaat het super, maar ja ze wil dus niet de hele voeding hebben ook al probeer ik een uur later het restant er in te krijgen weigert ze en zelfs na 2uur wil ze nix.
zowel huisarts en cb blijven zeggen dat ik zo door moet blijven gaan en tog moet proberen om die 200cc er in te krijgen maar ja heb er ook nix aan als ze gaat spugen omdat ik probeer het restant er in te krijgen want dat gebeurt, dus daar ben ik mee gestopt, wil ze niet nou dan maar niet, heb liever dat die 100 cc er bijvoorbeeld in zit dan dat ze alles er weer uit gooit want dan wil ze helemaal nix meer ja 3a4uur later pas maar dan ook niet de hele voeding.

wie heeft ier ervaring mee dat ze niet de hele voeding wil…

vriendelijk groet natasja

Geen ervaring met het niet willen drinken. Wel ervaring met het spugen. Is er al eens gekeken of er een medische oorzaak achter het spugen zit? Misschien een idee om daar eens naar te laten kijken. Het kan namelijk best zijn dat ze reflux heeft, en als dat onbehandeld blijft, dan krijgt ze pijn met het drinken, waardoor ze steeds minder gaan drinken, omdat het zeer doet> Ze drinken dan alleen datgene wat nodig is, om de honger te stillen, maar niet meer.
Ik wist trouwens niet eens dat dit kon en mocht, 2 soorten voedingen, van verschillende merken mengen. Maar goed, het is bij ons al een goede 2 jaar terug dat we een kleine baby hadden, dus misschien dat toen de regels wel anders waren. Tegenwoordig veranderd er zoveel!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Waarom komt toch altijd die paniek vandaan als een kindje niet de hele fles leeg wil drinken? Zelf hebben we toch ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin in precies dezelfde hoeveelheden?

Baby’s zijn ook mensen, dat wordt nogal eens vergeten.

Zodra een kindje borstvoeding krijgt weet je toch ook niet precies in cc’s wat het binnen krijgt? En dan raakt niemand in paniek?!

Maar zodra een kindje flesvoeding krijgt is er paniek in de tent als er cc’s in de fles achterblijven. Ik snap echt het verschil niet tussen kindjes die moedermelk krijgen en kindjes die flesvoeding krijgen!

Je moet er toch zelf ook niet aan denken dat je op uur en tijd een fles van 200cc warme melk erin gepropt krijgt? Als het genoeg is, is het genoeg. Niet misselijk voeren die kleine meid. Ze geeft zelf aan dat ze niet alles lust.

Daarbij kan het ook nog eens zo zijn dat ze hartstikke middenin een sprong zit en dat dat de oorzaak ervan is dat ze minder goed drinkt. Zie het oei-ik-groei-boek.

Geen moment zorgen om maken, niet naar het cb luisteren en die kleine meid gewoon zelf aan laten geven wanneer haar maagje vol zit.

Groetekes, Sje

Inderdaad Sje!
Mijn dochter is groot geworden met flesjes van 120-140, die had gewoon echt niet meer nodig! Ze mankeert niks, en is ook niks te kort gekomen

Ik ben zelf ook geen grote eter en drinker, dus kan haast niet anders of ik heb vroeger ook niet al mijn flessen leeggedronken. Ik ben er ook groot genoeg mee geworden en gezond genoeg mee gebleven.

Groetekes, Sje

Even voor mijn info…
Dat een kindje niet de flessen leegdrinkt oke. Dat kan zo zijn.
Maar wat ik me soms afvraag, als een kindje BV krijgt weet je idd niet wat hij of zij drinkt. Dat kan dus ook MEER zijn dan in een fles toch?
Maar toch wordt er gezegd dat je max zoveel ml per fles mag geven van FV en ook met zoveel uur ertussen .
Hoe zit dat dan? Want BV geef je dus op vraag maar FV mag dan eigenlijk dus niet?

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Borstvoeding is lichter verteerbaar. Vandaar dat het bij borstvoeding minder “erg” is als een kindje meer drinkt dan gemiddeld.

En tuurlijk mag je van flesvoeding ook gewoon meer geven als je dat nodig vindt. En flesvoeding mag ook gewoon op verzoek net als borstvoeding.

Het cb is er alleen heel sterk in om mensen lekker onzeker en ongerust te maken.

Als je een kindje gewoon op verzoek flesvoeding wilt geven in plaats van op een strak schema, is daar niks mis mee.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Feb 2011 13:24:04

Ik zou me er idd niet zo druk over maken. Het ene kindje heeft meer nodig dan het andere. Zo lang ze goed groeit en alert is zou ik het lekker zo laten en niet steeds gaan proberen er wat in te krijgen. Dat werkt alleen maar frustrerend voor zo’n kleintje.
Idd met bv weet je ook niet hoeveel ze precies binnenkrijgen.
Zelf heb ik bv gegeven, gewoon op verzoek en dat vond ik wel zo prettig.
Nu hoop ik dat weer te doen als het lukt. Maar als fv nodig is zou ik dat ook op verzoek doen. Het schijnt dat bv baby’s hun babyvet makkelijker kwijt raken als fv baby’s. Daarom hameren ze er op dat je niet te veel mag geven omdat ze daar sneller te zwaar van worden. Zelf ben ik van mening dat een baby gewoon naar wens melk moeten krijgen of dat nu wat minder of wat meer is. Een baby gedijt toch het beste als ze zelf hun schema kunnen bepalen.

groetjes ramona