Te weinig slapen

Hoi,

Ik zit met een probleempje. Mijn dochtertje is drie jaar oud en gaat 's-avonds om 19.30 naar bed en is 's-morgens tussen 6 en half 7 alweer wakker. Op zich is dit niet zo’n probleem, maar ik merk aan haar dat ze slaap te kort komt en ze word helemaal blauw onder haar ogen.
Haar 's-middags naar bed sturen werkt niet want dan weigert ze gewoon.
Dus wie o wie kan mij een paar tips geven?

Groetjes diana.

moeilijk hoor! Weet je zeker dat het vermoeidheid is? Is het niet wat ijzer tekort en weinig buitenlucht. Dat zie je veel in deze tijd van het jaar! Elke dag wat floradix, speciaal voor kinderen wil dan helpen. Maar als ze echt moe is… tja… ik weet niet zo goed wat je dan kan doen! Ik hoop dat andere goede tips voor je hebben!!

Emilie is pas twee en met haar heb ik soms ook van die periodes dat ze minder slaapt. Ik maak me dan ook zorgen om die kringen onder haar ogen maar tot nu toe zijn het gewoon fasen van minder slapen en na een tijdje is het weer over en slaapt ze weer goed. Ik denk dat jouw kindje ook gewoon in een fase zit waarin ze zich te groot voelt voor een middag slaapje maar nog te klein is om hem over te slaan. Met Emilie heb ik trouwens zo’n zelfde periode gehad toen ze niet meer 's morgens wilde slapen, jij denk ik ook wel met je kleine meid. Even afwachten en gewoon in de gaten houden.

Ik denk ook dat het een fase is. Ook hier liggen ze ongeveer om 7 uur op bed en tussen 6 en half 7 wakker, volgens mij is het aantal uren slaap wel voldoende, maar ga je met dit weer minder naar buiten. Als ze niet wil houdt het op, ze zal het vanzelf wel aangeven als ze moe is. En misschien nog wat extra vitamientjes zoals eerder werd vemeld… Succes!

Hoi Diana

Hoe is het nu met het slapen van je dochtertje.

Mijn zoontje is bijna 3 en slaapt erg slecht.
Hij gaat rond 18:15 naar boven, gaat in bed, tanden poetsen en een verhaaltje en dan slapen.

Hij wordt geregeld minimaal 5x per nacht wakker en is ook rond half 7 kwart voor 7 wakker.

Slapen tussen de middag wil en doet hij ook niet meer.

Papa & Mama zijn ook erg moe aan het worden hiervan.

Trotse mama van Milan Lucas Simon 10 maart 2005

Gewijzigd door - Babiefreak op 27 Jan 2008 19:47:02

Hoi,

Ik heb het probleem nog niet. Maar misschien kan je een uurtje inlassen van weinig prikkels en lekker op de bank zitten met rustige muziek lief verhaaltje of zo.
Misschien dat dat helpt.

groetjes

lon106

quote:
Hoi,

Ik heb het probleem nog niet. Maar misschien kan je een uurtje inlassen van weinig prikkels en lekker op de bank zitten met rustige muziek lief verhaaltje of zo.
Misschien dat dat helpt.

groetjes

lon106

Bedankt voor je berichtje.

Dit doen wij regelmatig. Milan is dol op nmuziek en er staat vaak een cd op maar helpt niet echt voor de nacht

Trotse mama van Milan Lucas Simon 10 maart 2005