Mijn dochter (15 weken) slaapt overdag erg weinig. Ze slaapt 's ochtends tot 8:30u en dan leg ik haar om 10u weer op bed. Dan slaapt ze 3 kwartier en daarna is ze wakker, ik laat haar dan gewoon liggen in de hoop dat ze weer in slaap valt. Maar de afgelopen dagen valt ze niet meer in slaap en ligt ze zo een uur lang in haar bedje geluidjes te maken en te kletsen. Dan haal ik haar rond 12u eruit en rond 13:30u gaat ze er weer in, dan weer hetzelfde. Rond 15 u gaat ze er weer uit en daarna ga ik nog een poos wandelen met haar en slaapt ze nog eventjes in de wagen. Rond 19u gaat ze slapen en slaapt dan meestal wel goed. Nu vind ik dit alles geen probleem, zolang ze maar vrolijk is. Ik kan haar natuurlijk ook niet dwingen om te slapen.
Maar nu word ik altijd wel een beetje zenuwachtig als er wordt gezegd dat het slapen overdag het slapen 's nachts beinvloedt… Aangezien ik er ook regelmatig 's nachts uit moet. Inbakeren en wakker op bed leggen doe ik al allemaal, maar dat verlengt haar slaap niet.
Wie had er ook een wakkere baby en leed de nachtslaap van jullie baby daar ook onder?
Annemiek de Graaf