Te weinig melk?

goede dag,

ik geef van af het begin borstvoeding, maar timo is na een maand heel raar gaan drinken, klakkend (het was geen spruw) en heel wild, en elke keer laat hij los.
en toen we gingen oefenen met een flesje bv zodat ik een dagje weg kon zijn we overdag helemaal over gegaan naar flesjes bv. snachts kreeg hij nog wel uit de fles. ik had toen der tijd genoeg melk (ook al twijfelde ik soms, daarom was het flesje ook handig dan wist ik zeker dat hij voldoende kreeg) en is hij goed aangekomen. nu krijg ik er gewoon echt niet genoeg uit gekolft. soms is het nog geen 50cc per borst en hij moet numinimaal 150 cc hebben. als ik timo probeer aan te leggen overdag dan drinkt hij nog steeds raar en wild en krijgt daardoor naar mijn idee zo ie zo niet genoeg binnen. ook is hij lui geworden en laat nog vaker los.

ik kolf nu elke 2 uur al een paar dagen in de hoop dat het weer meer wordt, maar tot nu toe geen resultaat.

heeft iemand nog tips over hoe ik de bv kan stimuleren?

en wat voor een mannier is handig om de bv en de kv te gaan combineren.
is het handig om een flesje te mengen of juist de ene voeding bv en de andere kv?

om de 2 uur kolven is voor mij echt niet vol te houden dus zou het ook nog lukken met om de 3/4 uur kolven?

heeft iemand anders dit ook gehad en wanneer, timo is nu 2 maanden.

liefs dineke

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Hoi Dineke,

Wat vervelend, maar ik herken je verhaal helemaal!!! Onze zoon was 2.5-3 maand toen hij ook raar begon te drinken, ook klakkend, wild en steeds loslaten. Ook ik ben bij de huisarts (2x toe) geweest en ook hier geen spruw. Zoonlief kreeg hierdoor ook minder binnen en had minder grote plasluiers. Ik heb 3.5 week met hem gestreden, zelfs een lactatiekundige geraadpleegd. Die heeft tips gegeven, maar ook deze werkte bij zoonlief niet. Als kindjes ongeveer 3 maand oud zijn is het drinken geen reflex meer, maar moeten ze het echt zelf gaan doen. Dit kan bij sommige kindjes problemen geven. Bij de een is dit van korte duur en bij de ander, zoals mijn zoon, komt dit niet meer goed. Ik heb 3.5 week met hem gestreden en heb toen besloten om full-time te gaan kolven. Ik deed dit 3x op een dag en 's nachts wou hij nog wel aan de borst drinken. 2 weken geleden ben ik dit gaan afbouwen naar 3x kunstvoeding en 2x borstvoeding afgekolfd. Uiteindelijk is dit 4x kunst en 1x borst geworden. We zijn inmiddels ruim 4 weken vverder en ben ik afgelopen vrijdag toch gestopt met kolven/borstvoeden. Ook mij begon het op te breken. Toen ik full-time ging kolven, kreeg zoonlief ook ineens duidelijk weer grotere plasluiers, dus kreeg hij door het koppig zijn inderdaad minder melk binnen. Het langzaam overgaan op kunstvoeding heeft mijn zoon goed gegaan. Je kunt als je wilt combineren 50-50 gaan doen zoals ik ook een poosje gedaan heb. Je produktie kan hierdoor inderdaad dalen, ook ik heb tijdelijk om de 2 uur moeten kolven, maar dat is inderdaad erg heftig. Je zou bij je huisarts Syntocinon neusspray vragen. Dit zorgt ervoor dat de toeschietreflex verbetert, waardoor het toestromen van de melk wordt bevorderd. Ook is er een middel Domperidon dat er voor zorgt dat de melkproduktie toeneemt, die toename is een bijwerking (dit wordt geadviseerd door lactatiekundigen), maar dit wordt door huisartsen afgeraden (in bijsluiter staat dat het ook niet bij borstvoeding gebruikt mag worden). Ik hoop dat jouw kleine wel snel weer rustiger gaat drinken, maar anders als je echt wil blijven borstvoeden, zou ik zsm contact opnemen met een lactatiekundige, maar niet van Icare, want die vond ik niet fijn.

Hoop je zo een klein beetje op weg geholpen te hebben en anders, vraag gerust.

Momenteel hier dus helemaal over, behalve de avondvoeding, want ik heb nog voorraadje in de vriezer. Het bevalt rust en na al het gedoe de afgelopen weken heeft het ook rust gegeven.

Succes!!!

Lilypie 6 - 18 Ticker