Te weinig drinken!

Hoi,

Mijn dochtertje van 8 maand drinkt volgens mij veel te weinig.
S’morgens wil ze de fles niet meer dus geef ik haar pap, ik maak een fles van 180cc water en 6 schepjes opvolgmelk en dan laat ik 100cc in de fles zitten en van de rest van de melk maak ik pap. Door de pap doe ik een fruithapje.De overgebleven 100cc geef ik haar als ze de pap op heeft maar dit drinkt ze zelden op, vanmorgen wilde ze er helemaal niks van.
Bij haar brood bied ik haar ook weer melk aan, en als ze dit niet wil wat diksap.

Haar groente hap en yoghurt eet ze wel goed maar dan voor het slapen gaan nog een flesje krijg ik er ook niet in, wil ze niks van.

Bied haar wel vaker op de dag wat sap een maar dat zijn dan een paar slokjes, ze drinkt nog geen 125cc sap denk ik.

Is dit niet te weinig???
Ze is verder een rustig vrolijk meisje, slaapt de hele nacht door.

Groetjes Spruit

Zolang ze natte luiers procudeert en verder vrolijk en alert is, krijgt ze genoeg vocht binnen. En in fruit en groente zit ook vocht hè, dus dat kan je ook meetellen. Als ze dorst zou hebben, drinkt ze wel. Gewoon blijven aanbieden.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier hetzelfde probleem. Het cb adviseerde me om 's ochtend én 's middags fruit te geven (is ook vocht én gezond!). Verder is het inderdaad, als Demi dorst heeft drinkt ie wel!

Nog een vraagje: waarom laat je 100 cc in de fles zitten? Ik maak van de hele fles pap. Ik gaf Demi z’n fruithapje later op de ochtend.

En misschien moet je bij haar boterham een beetje yoghurt geven als ze dat wel drinkt…
En vind ze vruchtensap niet lekker? Dit werkt bij Demi ook beter dan diksap en melk…

Succes! (Maar als je kleine meid blij en tevreden is zou ik me zeker geen zorgen maken, anders hoor je het wel.)

Saskia

Als je wilt dat ze 's ochtends beter eet/drinkt, zou ik stoppen met die paptruc. Allereerst hoort door pap geen fruit naar mijn idee. Plus, waarom zou je die fles melk opsplitsen in pap en melk? Ik zou gewoon van heel die fles een bordje pap maken en dat geven. Grote kans dat dat er gewoon in gaat.

Dan een paar uurtjes later een gewone goede fruithap.

Dan heeft ze op een ochtend al veel meer vocht binnengekregen dan tot nu toe.

Groetekes, Sje