Te vroeg, wat dan?

mijn zoontje van 6 maanden werd vanochtend om 6 uur wakker en was niet meer stil te krijgen totdat hij een fles kreeg. Hij had dus echt honger. Natuurlijk heb ik hem een fles gegeven, maar nu zit ik met een probleempje. Normaal gesproken zit hij in een ritme van 8 - 12 - 16 - 20 uur en dan gaat hij voor de nacht.
Maar nu zit hij dus 2 uur te vroeg in het schema. Hij is ook net weer wakker geworden, dus nu zit hij in het schema van 6 - 10 - 14 - 18 uur.
Maar 18 uur zijn laatste voeding, lijkt me eigenlijk wat te vroeg.
Hoe doen jullie dat, als je kind een uur of 2 te vroeg komt voor zijn voeding?
En hoe zou ik hem nu weer een beetje in zijn schema kunnen krijgen? Schema van 7 uur zou ook prima zijn.

Alvast bedankt!

Hallo,

Je zou kunnen proberen om de eerst volgende fles zolang mogelijk te kunnen rekken. Al zou het maar een half uur zijn. Dan probeer de fles daarna weer iets te rekken. Dan zit je weer in je oude schema.
Ik weet niet of je mannetje al brood krijgt. Anders kun je hem rond 11 bijvoorbeeld een broodkorstje geven om op te sabbelen en dan half 12 de fles.

Succes

Lilypie Second Birthday tickers

Of gewoon een fles extra geven vandaag? Of is dan meteen het hele ritme verstoord? Of de hoeveelheid poeder over de dag verdelen waardoor je wel een fles extra geeft en iets meer vocht maar minder poeder? Of is dat erg blond? Ben nl. een bv mama maar dit leek me wel een handige oplossing?? Lijkt me zo zielig als je moet gaan rekken…
groetjes,
Wendy

Je zou het idd een beetje kunnen rekken bij de volgende flesjes. En geef je hem al fruit of groentehapje? Dan zou je dat nl ook tussendoor kunnen geven. Of bijvoorbeeld een stukje Liga of broodkorst?

Ik zou kijken of er inderdaad een beetje gerekt kan worden. Als je elke keer een half uurtje extra hebt scheelt dat toch weer. Anders gewoon een extra flesje geven. Daar hebben wij nooit moeilijk over gedaan. Als je al met wat bijvoeding bent begonnen dan is het ook al een stuk makkelijker om wat extra tijd te creëren.

Bedankt voor de reacties!! Ik geef hem ook wel wat fruit en groente tussendoor, dus honger kan hij niet echt hebben. Het probleem is alleen dat hij nog zo snel moe is. 2 uur wakker is voor hem al heel wat. Dus als je dan gaat rekken met de voeding, wordt hij toch gewoon na 2 uur moe. Leg je hem dan op bed, slaapt hij meestal 2 uur en komt hij dus weer te vroeg.
Maar we hebben net een stukje in de auto gereden en we zitten nu al in het schema van 7 uur, dus het komt goed!!
Bedankt voor het meedenken!!