Te vroeg wakker!

Sinds de verandering van zomer- naar winteruur is ons zoontje elke dag wakker tussen 04:00 en 05:00 uur (eerder aanleunend tegen 04:00 uur). Daarvoor was dit omstreeks 06:00 uur, hetgeen ook al vroeg is.
Als hij wakker wordt doet hij zelf zijn licht aan en begint te spelen. Hem terug in zijn bed stoppen lukt niet of eventjes, want als hij wakker wordt is hij dan ook klaar wakker.
's Middags slaapt hij ook nog een 2 à 3 uur en we hebben als getracht hem wakker te houden, doch dan zoekt hij zelf wel een plaatsje uit om gaan te slapen.
's Avonds hebben we ook geprobeerd hem langer wakker te houden, doch hij lijkt 's morgens wel een ingebouwde klok te hebben.
Het inslapen vormt geen probleem. Je legt hem in zijn bedje en hij slaapt bijna onmiddellijk.
Volgens ons heeft hij ook nergens bang van en hij heeft ook een enorm zelfvertrouwen.
Is er iemand die tips kan geven om de nachtrust van ons en ons zoontje te verlengen?

Hoi hoi

Wat vervelend joh! Lekker zo’n nachtbraker…
Mijn zoontje is sinds die zomer/winter omschakeling ook vroeger wakker geworden. Ook hij is nergens bang voor en slaapt heerlijk makkelijk in.
We zijn 's gaan kijken hoe hij verder nog sliep en ik heb 'm een paar keer een half uurtje later in bed gedaan, 's middags (13.15u ofzo) en tot max. 15.30.
Ook 's avonds ietsjes langer doen over 't naar bed gaan (boekje lezen, tandjes poetsen, ravotten) en dat werd vaak ook bijna een half uur later. Nu gaat 't de laatste tijd steeds beter!
Oké, toegegeven: overdag is hij dan niet altijd te genieten, zeker niet naarmate hij vermoeider wordt, maar hij slaapt wel beter.
Nu heeft hij me vanmorgen heel erg blij gemaakt: hij heeft tot bijna half 10 uitgeslapen, jeeeeej!!

Hoop dat 't voor jullie ook gauw beter wordt!

zit met hetzelfde probleem! Thije was ook altijd om 6 uur wakker, en sinds een tijdje werd hij om 5 uur wakker. Lag hij ook te kletsen. Eerst ging ik er telkens naar toe, speen erin enzo, maar dan was het echt brullen! Nu ga ik er niet meer heen, en laat hem liggen tot 7 uur ofzo. Hij is al een paar keer opnieuw in slaap gevallen, dus hopelijk zet dit door!!
Luca werd ook toen vroeg wakker. Bij hem heb ik een tijdschakelaar op zijn nachtlampje gezet. Als zijn nachtlampje om 7 uur uit gaat, dan mag hij naar mij toe komen. Dit gaat ook steeds beter, moet hem soms er nog aan herinneren.
Veel sterkte, het is zo vermoeiend! Baal er af en toe ook echt van, ik blijf moe!!

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

joyce weet waar je aan begint om je kind in je iegen bed te laten slapen dit word nog hee moeilijk om dit af te leren

nou joyce ik hoop het voor je een collega van mij heeft haar zoontje van 9 jaar nog steeds bij hun in bed. Als ze hem belonen gaat het een maand goed en dan weer fout. maar hoop dat het gaat zo als jij zegt

Liefs en dikke kus brenda en charissa